Permalänk
Medlem

Nummer till CDON

Hej, jag beställde manga från CDON den 21:e Maj men har dock inte fått de även fast det har gått över 2 och en halv vecka nu och jag betalade t.o.m extra för snabbfrakt, och när jag skickade ett e-mail för en vecka sedan om varför det dröjer så har jag ännu inte fått ett svar om det även om de sa dagen efter att de hade fått in mitt e-mail. Därför känns det jävligt oproffsigt utav de att inte ge någon form utav kommunikation alls. Jag har också ringt 010-703 20 00 men det gav inget svar så jag har ingen aning om det är rätt nummer eller inte.. Så jag behöver ett annat nummer om det finns för att försöka nå de, vet ni om något sånt nummer?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Köbildningen till cdon's support är värre än den i trafiken i Stockholm under rusningstid. Tvivlar på att de har nåt nummer man kan nå de på kontinuerligt. De har dock en representant här på forumet som bör kunna rappa på det hela litegrann:

@CDON.COM

https://www.sweclockers.com/forum/trad/940457-cdon-com-hemele...

Permalänk
Medlem

CDONs affärsplan handlar ju om att vara så billig som möjlig. Vilket resulterar i att man måste dra in på något. Då billigast, snabbast, bästa service är ingen kalkyl som går ihop. Så för att göra det möjligt att kränga produkter till lägsta möjliga pris så finns det inte utrymme att ha en kundtjänst via telefon. Då det är betydligt mer kostsamt än via e-post.

Även om det låter onekligen som lång svarstid så är det ju det som är nackdelen med dessa typer av företag. Vill du ha service så måste du betala för det. Även om inte CDON var billigast på det du köpte så är deras affärsplan den samma - mer prio på kränga billigt än kundservice.

Permalänk
Medlem

@ako122: Jag har använt mig av deras chat-support och den är faktiskt helt ok. Jag har alltid varit nöjd med min konktakt iaf.
Har haft retur ärende två gånger och det har funkat problemfritt.

Permalänk
Medlem

@IMPANI: Dock så är inte CDON billigare än vad de flesta affärerna är och ja jag förväntar mig att de ska leverera mina varor när det står att de ska bli levererade och inte 6 gånger maxtiden det de skrev att det skulle ta samt att jag betalade för snabbfrakt så då har de ingen ursäkt alls för varför det dröjer. Ingen aning vrf du står upp för de men you do you boo

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Vilken chatt-support pratar du om?

Permalänk
Medlem

Hade en liknande upplevelse med CDON nyligen, värdelösa på att kommunicera är dom.

Permalänk
Medlem

Jag upplevde samma problem för drygt 6-7mån sedan, sista gången jag handlar på CDON, hela deras affärside rasar samman om minsta lilla problem uppstår eftersom de medvetet hindrar och försvårar möjligheten till kommunikation med dem.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte här för att försvara CDON, men mangan verkar ju säljas av Adlibris. Prövat och kontakta dem? https://www.adlibris.com/se/kundtjanst/contact

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ako122:

@IMPANI: Dock så är inte CDON billigare än vad de flesta affärerna är och ja jag förväntar mig att de ska leverera mina varor när det står att de ska bli levererade och inte 6 gånger maxtiden det de skrev att det skulle ta samt att jag betalade för snabbfrakt så då har de ingen ursäkt alls för varför det dröjer. Ingen aning vrf du står upp för de men you do you boo

Står inte alls upp för CDON. Bara informera i hur deras affärsplan är uppbyggd. Sen är dom inte alltid billigast på allt som jag också nämnde. Jag personligen ogillar företag som kör marginalerna i botten för att dräpa mindre aktörer. Sen är det ju givetvis beklagligt att leveranstiderna och svar via e-post dröjer avsevärt. Men dessvärre inte förvånande då kundservice inte är prio.

Permalänk
Medlem

Cdon köper ju dessa saker från ett annat företag så din order går bara genom deras system och sen vidare. Så när ett sånt här problem uppstår måste de kontakta det andra företaget och vänta på svar. De har väl ingen telefonsupport alls vad jag vet men deras mail funkar bra i min erfarenhet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@ako122: Jag har använt mig av deras chat-support och den är faktiskt helt ok. Jag har alltid varit nöjd med min konktakt iaf.
Har haft retur ärende två gånger och det har funkat problemfritt.

Hittar ingen chatsupport jag heller?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hittar ingen chatsupport jag heller?

Deras chat finns inte längre.

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: ah, segt :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

För varor som är köpta direkt av CDON, dvs inte av någon av deras market-samarbetspartner, är telefonnumret 040 - 643 35 33, Måndag-Torsdag 09.00-15.00

Någon annanstans på deras supportsida har jag läst öppettid 12-15 så det är väl bara att prova antar jag.