Samsung Smart Remote kopplar inte till min digitalbox

Permalänk

Samsung Smart Remote kopplar inte till min digitalbox

Halloj,

Det blev en Samsung 55" SUHD 8005. När jag kommer hem och ska installera digitalboxen så den kan styras av Samsung Smart Remote, så vill den inte koppla. Jag har bredbandsbolaget och deras digitalbox. Den heter Arris VIP2853. När jag går in och försöker ställa in den manuellt så hittar jag denna box i listan, men när den vill att jag ska byta kanal för att se om det funkar så gör den inte det. Vill tillägga att lampan på digitalboxen blinkar till när jag försöker byta kanal men den byter ej kanal. Men någon kontakt får dom ju uppenbarligen. Vad kan vara fel? Går det att lösa?
Oerhört tacksam för all hjälp!

Mvh
Max

Permalänk

Ping på denna tråd!

@RandomMaister - Hittade du en lösning på detta problem? Jag har exakt samma problem med min Arris VIP2853 tillsammans med One Remote från Samsung UE55MU8005.

Permalänk
Medlem

Hej! Undrar om ni har hittat nån lösning på problemet med fjärren? Jätte irriterande. Hade inga som hels problem med den gamla boxen.

Permalänk
Skrivet av RandomMaister:

Halloj,

Det blev en Samsung 55" SUHD 8005. När jag kommer hem och ska installera digitalboxen så den kan styras av Samsung Smart Remote, så vill den inte koppla. Jag har bredbandsbolaget och deras digitalbox. Den heter Arris VIP2853. När jag går in och försöker ställa in den manuellt så hittar jag denna box i listan, men när den vill att jag ska byta kanal för att se om det funkar så gör den inte det. Vill tillägga att lampan på digitalboxen blinkar till när jag försöker byta kanal men den byter ej kanal. Men någon kontakt får dom ju uppenbarligen. Vad kan vara fel? Går det att lösa?
Oerhört tacksam för all hjälp!

Mvh
Max

Tjenare..

Samma problem har jag med..
Men volymen funkar att ställa.
Och för att byta kanal trycker man på fjärrens ring, upp eller ner.

Jag hoppas du testat det redan?

Jag hoppas någon annan person kan lösa så att man kan byta kanal med den rätta knappen i stället.

Någon som vet? Det borde finnas många fler mef detta problem..

Jonas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hade samma problem med min Arris box på min LG tv.
Löste sig enkelt genom att ta drivrutiner från en annan tillverkare (får en lista på drygt 100 olika när man konfigurerar fjärren. Arris funka inte för byte av kanaler, fungerar dock med flera andra)
Labba lite o testa andra leverantörer när ni ställer in multifjärren så ska ni se att det funkar
Jompen

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

@Trizub:
Yes, det går att byta kanaler nu med tevens fjärr. Men lik förbannat funkar fortfarande inte att slå på eller av tv boxen (Arris jävla Vip 2853). Hade Bredbandsbolaget som tv leverantör .Nu slog dem ihop med Telenor. I vilket fall, så ringde jag deras support och beskrev problemet och fick till svar att grejer är inte kompatibla och detta ät den enda boxen dem har att erbjuda :((( Och vad problemet beror vet dem inte.
Men!!!! När man ställer in tv-fjärr för att styra enheter som är anslutna till tv så får man välja en tjänstleverantör. Telenor finns inte i min lista så jag juckade hela tiden utan nån resultat med Bredbandsbolaget. Sen började jag ändra på leverantörer och vips - med 2 från listan kunde jag zappa!!!! Canal Digital och en till. Men slå på och av Tv boxen - NADA!!!

Permalänk
Skrivet av Trizub:

@Trizub:
Yes, det går att byta kanaler nu med tevens fjärr. Men lik förbannat funkar fortfarande inte att slå på eller av tv boxen (Arris jävla Vip 2853). Hade Bredbandsbolaget som tv leverantör .Nu slog dem ihop med Telenor. I vilket fall, så ringde jag deras support och beskrev problemet och fick till svar att grejer är inte kompatibla och detta ät den enda boxen dem har att erbjuda :((( Och vad problemet beror vet dem inte.
Men!!!! När man ställer in tv-fjärr för att styra enheter som är anslutna till tv så får man välja en tjänstleverantör. Telenor finns inte i min lista så jag juckade hela tiden utan nån resultat med Bredbandsbolaget. Sen började jag ändra på leverantörer och vips - med 2 från listan kunde jag zappa!!!! Canal Digital och en till. Men slå på och av Tv boxen - NADA!!!

Hej..

Låter frustrerande.

Jag experimenterade lite mer på min tv.

Jag har Arris Vip 2853 Ftån bredbandsbolaget
Samsung Qled 49" 2017.

Jag tryckte på Inställningar för Universal fjärrkontroll.
Klickar STB
Kopplad direkt till Tv
Väljer i listan Bredbandsbolaget.
Väljer Hdmi port

När man testar om fjärren kan byta kanal klickar man att det inte funkar.

Nu väljer man manuellt Arris och modell VIP 1003

Då funkar plötsligt Ch knappen på fjärren.
Yes..
Det funkar också att starta boxen när jag trycker igång tv:n. Doch funkar det inte att boxen stängs av när man stänher tv:n.
Men boxen dödar sig själv efter 4 timmar. Så det är ok tycker jag..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lösningen

Välj Arris VIP1113, funkade utmärkt för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TheGZA

Permalänk
Medlem

Tack för tipset... VIP1113 funkade! Har en ny Samsung 49" Q70R 4K UHD QLED och en Arris box från Telenor.

Visa signatur

[ Intel Core i7 4790K @ 4.6GHz ] [ Asus Z97-A ] [ 2 x MSI GTX680 SLI ] [ Kingston 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast ] [ 1 x Samsung 840 EVO 250GB / 1 x Samsung 830 256 GB ] [ Seagate 2TB / Seagate 3TB / 5 x WD RED 3TB ] [ Corsair H100 ] [ Cooler Master HAF X ] [ Corsair AX 850W ] [ 1 x Asus VG278H + 2 x Asus VE278Q ]

Permalänk
Medlem

Hej. Fler med samma problem. Ställde in som VIP1113 och då går det att byta kanal. Dock funkar inte kanal guiden. Någon med samma problem? Har telenor med Arris VIP2853 box

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT jag valde VIP1113M så gick det bra. Nu funkar det som det ska

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

Fortsatta problem. Det är inte stabilt. Jag ställer in som 1113 och då funkar DT en kort stund. Sen funkar inte guide knappen på tv dosan.

Någ som har ett annat tips vilken modell jag kan föröka med i listan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Skrivet av Lazy@:

Tack för tipset... VIP1113 funkade! Har en ny Samsung 49" Q70R 4K UHD QLED och en Arris box från Telenor.

Funkade med VIP1113 öven om min modell var en annan men fanns med på listan.

Permalänk

Nope

Uppar denna.

Helt plötsligt idag funkar inte min arris 4302 box tillsammans med min samsungkontroll till annat än att höja ljud osv. Det har funkat i ett år fram tills idag..

Byta kanal går inte. Har testat ställa om till vip1113M som verkar funka för er andra, men utan lycka.

Har telia.

Enligt Telia så är det tydligen helt omöjligt att jag har använt min Samsungkontroll som universalkontroll fram tills nu, men så är det.

Permalänk
Medlem

Jag har också en 4302 och en ny samsung tv.
På min tv udentifieras boxen pch det skapaa en genväg i tv-menyn med telias logga pch en liten efen undermeny.
Problemet är bara att boxen på något sätt verar blocka andra hdmi-enheter,trots att jag byter utgång fortsätter tv fjärrkobtroll att skicka signaler till boxen. Om jag startar om tvn funkar styrning av andra enheter igen, men så fort kag går in på boxens utgång sp tar den alltså över.

Några idéer eller förslag?

Visa signatur

Phenom II X3 720 BE 2,8ghz || Asus M4A785TD-V Evo || 4GB Corsair XMS3 DDR3 1600mhz