Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Fick hem min Seiko Prospex idag. Blev till att byta det gräsliga bruna bandet till ett Nato-band illa kvickt
https://i.imgur.com/nBeljGj.jpg

Trevligt med lite klockor i tråden även om dessa fältklockor är lite väl plottriga för min smak.

Skrivet av lord_tito:

Snyggt! Dags för en sweKlockers tråd snart här på "Hobby, fritid och livsstil"?

Det finns en wristshottråd men aktiviteten är väldigt låg.
https://m.sweclockers.com/forum/trad/688368-vad-har-ni-for-kl...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Leafo:

Jag gick efter att spelen är redan bekräftat 60fps på de plattform som spelen kom från (ifall att), gjorde även research hur bra de fungerade och för att dubbelkolla (som SSX3) att det är 60 fps. Vissa spel var ju omöjliga att få tag här i Sverige så det blev Amazon UK för 2 av 4 spelen (fattas ett spel).

Du måste ha en gedigen samling spel nu... ?
När får vi se bilder på det ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Nu når äntligen AP:na ut på altanen (som synes)

(f.ö. Ersätter tre gamla asus-routrar som jag kört i AP-läge: från 9 SSID till 1 (och unifi:s trevliga gränssnitt även för APna))

Permalänk
Administrativ avgift

Vattenflaska är nice att ha :)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Du måste ha en gedigen samling spel nu... ?
När får vi se bilder på det ?

Nja, stor är den inte, har lite blandat 10st spel för den maskinen, 10 st för den osv. Hade nästan varenda Dreamcast spel i PAL förut (212st), sålde spelen och de fick sponsra halva summan (japp, halva) för min bärbara som jag köpte för snart två år sedan. Saker kommer och går hemma.

Sista spelet som jag ville ha som fungerar på Xbox One, för tillfället.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ingen spade att gräva ned nummer 2?

Har övervägt det, men bettar på att man kan använda nån sten eller så.

Permalänk
Medlem

Dags för lite mer fart på hemnätet
Webhallen hade en unifi 10g switch i fyndlådan så det blev det.

Nu ska det bara roddas om med halva nätet

Permalänk
Avstängd

Ser nice ut. Vart har du köpt fiberkabel?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: hade gammal opto sen en tid tillbaka, sån där bra och ha hög låg den i
Men har beställt 2x intel x520 + dac kablar från ebay, så väntar minst sagt tåldmodigt i 3 veckor till innan vcenter+esx hostarna alla sitter kopplade till den, kommer behöva beställa 2 till för att sista av infran i hemmet ska sitta

Permalänk
Medlem

Följer Hot Ones av First We Feast på Youtube.
Kunde inte låta bli att prova på

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk

@Mathrohas:
Fan vad avundsjuk jag blir, är sjukt sugen på deras "Fiery Chipottle" du får återkomma med ett betyg!
Tycker den ser god ut!

Permalänk
Medlem

@cuda99: Ooh. Trevligt! Vad fick du ge för den där som fyndvara?
Jag sitter faktiskt själv och funderar på att komplettera med en UniFi-switch, dock har jag inte bestämt mig för vilken modell än.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Följer Hot Ones av First We Feast på Youtube.
Kunde inte låta bli att prova på
https://i.imgur.com/XmH3Ihb.jpg

Vart fick du tag på dessa ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

@Mathrohas:
Fan vad avundsjuk jag blir, är sjukt sugen på deras "Fiery Chipottle" du får återkomma med ett betyg!
Tycker den ser god ut!

Ja det var visst sista batchen någonsin som de kommer att ens tillverka Fiery Chipottle
Endast 1st per kund.

Skrivet av aines:

Vart fick du tag på dessa ?

Skickades från m.sweclockers.com

https://heatonist.com/
Såserna, frakt, portnordavgiften och svensk moms
Totalt 893 kr

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

@backspace: fick den för 5800 på webhallen, det var endast lådan som saknade ena sidan, inget annat någonstans att anmärka, med det sagt har jag även 600kr rabatt genom medlemsgrejen på fyndvarorna:)

Permalänk
Medlem

Äntligen kan alla Forza Motorsport 7 spelare spela ett spel som passar dem

Jag blev helt mindblown när jag testade detta på min bärbara bara för att se hur bra det presterade (min stationära maxar det i 4K osv bla bla bla). Det sjuka är att spelet gör det också på min bärbara i sign...4K, Ultra, 60fps...hur fan...

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Två brandsläckare och en katt.

Fixade efter mycket om och men till slut två brandsläckare till lägenheten, en kolsyresläckare till sovrummet/datarummet och en pulversläckare till resten av bohaget. Sen har jag också skaffat en katt till, nu har jag tre och det är max vad jag kan hantera.

En kolsyresläckare för eventuell elektronikbrand, hänger precis bredvid datorn.

En pulversläckare för all annan eventuell brand i lägenheten, extra snygg i svart och rejält med släckningskraft.

En liten underbar Oriental som komplement till mina andra två kissar (jag är tydligen en galen kattgubbe).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

https://i.imgur.com/DGMqmZy.jpg
Äntligen kan alla Forza Motorsport 7 spelare spela ett spel som passar dem

Jag blev helt mindblown när jag testade detta på min bärbara bara för att se hur bra det presterade (min stationära maxar det i 4K osv bla bla bla). Det sjuka är att spelet gör det också på min bärbara i sign...4K, Ultra, 60fps...hur fan...

wow, spelade flatout för många, många år sedan

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cuda99:

@superegg: hade gammal opto sen en tid tillbaka, sån där bra och ha hög låg den i
Men har beställt 2x intel x520 + dac kablar från ebay, så väntar minst sagt tåldmodigt i 3 veckor till innan vcenter+esx hostarna alla sitter kopplade till den, kommer behöva beställa 2 till för att sista av infran i hemmet ska sitta

Ser ut att vara en OM1 mulitmode patchkabel med singemode SFPer som du kör i 10G? Bara så du vet kan det ställa till lite strul om du sedan ska köra storage till en hypervisor över det. Blir inte riktigt rätt med dämpningen och kärntyp.

Tänkte mer som ett tips om du får konstiga problem i hypervisormiljön.

Permalänk
Medlem

Jakten på det perfekta chassiet för mig fortsätter, och denna gången har turen kommit till Phanteks Enthoo EVOLV ATX, versionen med tempered glass såklart.

Och herre, vilket suveränt chassi detta är, det faktum att det är byggt i 3 millimeters aluminium gör det oerhört styvt och det känns extremt välbyggt, och det finns gott om plats för alla komponenter.

Får dock se om det inte blir ett byte till EVOLV X när det släpps i augusti, haha, uppgraderingarna de gjort verkar bara göra detta chassi ännu bättre.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk

Efter att ha lyssnat på det senaste avsnittet av #fulkultur där de besöker Retcon blev jag tvungen att slå till på följande:

Ser fram mot nostalgisk och underhållande läsning.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@sunnis: Den är temporär, och den körs inte i 10g alls, det är 1g på båda sidorna Filar på plan för att sätta allt i en och samma möbel, kanske blir nån logg på det, men då kommer majoriteten rivas och sättas på nytt för lite mindre huvudvärk och köra 2.0 på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Får dock se om det inte blir ett byte till EVOLV X när det släpps i augusti, haha, uppgraderingarna de gjort verkar bara göra detta chassi ännu bättre.

Nej skit i det. Evolv X är så jäkla plottrigt i designen. Visst bättre flöde osv men designen har fått stryka på fötterna så själva helheten ser förjävlig ut. Vanliga Evolv är klart snyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Nej skit i det. Evolv X är så jäkla plottrigt i designen. Visst bättre flöde osv men designen har fått stryka på fötterna så själva helheten ser förjävlig ut. Vanliga Evolv är klart snyggare.

Jag vet inte faktiskt!

Tycker förändringarna de gjort faktiskt gör chassiet ännu mer användarvänligt samtidigt som de gör ett bra jobb med att behålla det ikoniska utseendet.

Dessutom gillar jag verkligen systemet med plåtar för att dölja kabeldragningen på baksidan, för det ser ärligt talat inte fint ut på baksidan av mitt chassi, och jag förstår faktiskt inte varför det är tempered glass även på baksidan på mitt chassi.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk

@Krabbtumme: vad har du testat för chassin innan?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Citat:

Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarreBarre:

@Krabbtumme: vad har du testat för chassin innan?

Det började med ett P400 Eclipse, sedan ett MasterCase Maker 5, ett
NZXT S340 Elite, ett Meshify C TG och nu slutligen detta, så har gått Full Circle på Phanteks, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Avstängd

@Krabbtumme:

Vad var det som gjorde att du inte var nöjd med Meshify C TG?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

Vad var det som gjorde att du inte var nöjd med Meshify C TG?

HAHA främst det faktum att jag inte kollade tillräckligt noga om det var tillräckligt stort för mina komponenter, vilket det visade sig inte vara.

Mitt Strix 1080Ti tog i min Kraken X62 i fronten, och min X62 fick inte plats i toppen.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Skrivet av Krabbtumme:

Det började med ett P400 Eclipse, sedan ett MasterCase Maker 5, ett
NZXT S340 Elite, ett Meshify C TG och nu slutligen detta, så har gått Full Circle på Phanteks, haha.

Ja det va ju en del haha! Har du alla dem kvar? Tänkte om man du vill sälja nått av dem?

Skickades från m.sweclockers.com