Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem

Där trillade inviten till Closed Alpha in, ska bli spännande! Nyss preloadad klart, gäller bara att komma ihåg att ställa väckarklockan!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Där trillade inviten till Closed Alpha in, ska bli spännande! Nyss preloadad klart, gäller bara att komma ihåg att ställa väckarklockan!

Wohoo, fick också den Ser fram emot att få spela det ikväll!

Hur stor var installationen?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Hur f*n lyckades du med det?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Bara 10GB stort.
Dock kan man alltid hoppas att dom har optimerat spelet mer än föregångarna så man slipper en 100GB mapp med alla DLC sen.

Permalänk
Medlem

Hur får man invite till alphan?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Bara 10GB stort.
Dock kan man alltid hoppas att dom har optimerat spelet mer än föregångarna så man slipper en 100GB mapp med alla DLC sen.

Oo det var litet! Om jag minns rätt var Battlefield 1 Incursions Closed Alpha ca 25 GB stort, och det innehöll endast en gamemode och en map.

1.5h innan servrarna går igång, och förhoppningsvis är eventuella serverproblem lösta till ikväll!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag fick invite till alphan. PMa om någon vill ha någon att spela med.

Permalänk
Medlem

åh vill också ha tillgång till alphan någon som vet hur man fixar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Bara 10GB stort.

Menade mer hur du lyckades få inviten

Permalänk
Medlem

Wohoo! Dök in en invite hos mig också.

Permalänk
Medlem

Hoppas att ni med invites kan ge bra besked om spelet sedan. Jag har extremt låga förväntningar p ådetta spel, men blir mer än gärna överbevisad då jag vill ha ett kul spel att spela!

Ha kul ikväll era djäklar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Menade mer hur du lyckades få inviten

Vet ej, man kanske finns kvar i systemet sen senaste alpha/betan. Minns att jag fick regga mig för BF1 betan så kanske dom skickar ut till samma folk igen eller så är det helt random.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hoppas att ni med invites kan ge bra besked om spelet sedan. Jag har extremt låga förväntningar p ådetta spel, men blir mer än gärna överbevisad då jag vill ha ett kul spel att spela!

Ha kul ikväll era djäklar!

Tack, det ska vi definitivt De har redan öppnat portarna för Closed Alpha så antar att det är folk på Twitch som streamar det just nu, kan vara värt att kika där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här kan ni bocka i vilka spel från EA ni vill alpha/beta-testa. Kanske inte ger er en Battlefield-nyckel nu. Men till nästa gång.
https://myaccount.ea.com/cp-ui/gamebetas/index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack, det ska vi definitivt De har redan öppnat portarna för Closed Alpha så antar att det är folk på Twitch som streamar det just nu, kan vara värt att kika där.

Jag testade att ta mig in på matchmaking alldeles nyligen, men kom ingenstans. Sedan hårdlåste sig datorn i menyn så att jag fick starta om. Ska testa igen snart.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Avstängd

@Adnerhill:
Jag fick inbjudan på mail.
Med aktiveringskod.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Jag testade att ta mig in på matchmaking alldeles nyligen, men kom ingenstans. Sedan hårdlåste sig datorn i menyn så att jag fick starta om. Ska testa igen snart.

Ja det låter ju definitivt hur Closed Alpha ska bete sig Förhoppningsvis funkar det bra snart igen, antar att de fortfarande håller på att lösa lite buggar här och där!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

RIP, ingen invite och alla giveaways var under natten...roligt..

Någon som har en extra key dom vill bli av med? Kan väl swisha en symbolisk summa isf

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

RIP, ingen invite och alla giveaways var under natten...roligt..

Någon som har en extra key dom vill bli av med? Kan väl swisha en symbolisk summa isf

Det kommer nog många fler giveaways samt fler mail med invites, bara att hålla utkik på Twitch/inkorgen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Hur får man invite till alphan?

Finns ju så att mm kan ställa in det i origin.
Edit: kan bocka in beta för Battlefield i origin
Fick inte betan på bfv men har spelat betan på bf3/4 Hardline och bf1.
Nåja kan inte få testa varje gång 🙄

Ni som testar får gärna berätta lite sen om vad ny tyckte. 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det kommer nog många fler giveaways samt fler mail med invites, bara att hålla utkik på Twitch/inkorgen!

Jo man får väl trösta sig med det, har ändå 5 timmar kvar på arbetsdagen, har haft riktigt ordentlig speltorka nu ett tag så nu är det dags för Battlefield

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Efter en riktigt trött trailer/preview så blev man ju posivit överaskad av det riktiga gameplay vi fått se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Ingen aning faktiskt, har fått invite till varje nytt spel sen BF3! Har dock spelat mycket CTE och lämnat lite feedback då och då!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Här kan ni bocka i vilka spel från EA ni vill alpha/beta-testa. Kanske inte ger er en Battlefield-nyckel nu. Men till nästa gång.
https://myaccount.ea.com/cp-ui/gamebetas/index

Den där hade jag missat. Typiskt..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ni som spelar vad tycker ni?:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Mekaniken ska tydligen kännas helt annorlunda, varken som BF4 eller BF1. Buuuh, jag ville ha tillbaka BF4 känslan i själva sättet hur man rör sig och så ju!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

1200 timmar i BF4 var tydligen inte nog för att få sig en kod men folk som fick en lägger upp sina på ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Ni som spelar vad tycker ni?:)

För det första: Ur en marksoldats-perspektiv tycker jag redan att det är klara förbättringar gentemot BF1. Vapnen känns pålitliga på det vis att de alltid beter sig likadant, och skjutandet känns allmänt väldigt välgjort. Har noterat mycket mindre granatspamm, vilket är ett stort plus, och squad-revives verkar funka som det är tänkt, fast jag har ännu inte spelat i en dedikerad grupp så kan inte riktigt bedöma hur balanserat det är. Alla extra animationer gör väldigt mycket för att öka atmosfären i spelet, och det fanns väldigt mycket mer fortifierings-möjligheter än vad jag hade räknat med.

För det andra: Narvik verkar vara en balanserad bana med många sätt att ta sig fram till de olika punkterna. Jag har inte riktigt märkt av någon ordentlig "kill-zone" eller annan obalanserad punkt på kartan. Rent visuellt ser den makalöst bra ut, även om snöfallet kan bli lite väl intensivt ibland. Jag har stött på vissa svårigheter med att identifiera fiender.

För det tredje: Trodde inte att DICE kunde förbättra på perfektion, men jag tror fanimej de tagit ännu några kliv framåt vad det gäller ljudproduktion. Skulle kunna skriva många stycken om det, men nöjer mig med att skriva att allting verkligen bara stämmer. Se till att lira detta med ett par rediga hörlurar som är bra på att leverera naturtroget ljud (själv kör jag med Audio Technica ath-m50x). V2-raketen kommer skrämma livet ur dig när den landar nära, jag såg den från säkert avstånd och blev fortfarande överväldigad av ljudet :).

Lite blandat: Conquest funkar som det ska igen. Grand Operations verkar balanserat och framförallt väldigt atmosfäriskt. Tror dock fortfarande Conquest är min grej, men nu kanske spelläget äntligen får lite konkurrens.

Spelade på datorn i signaturen med auto-inställningar (Ultra) och spelet flöt på bra nog. Det finns dock definitivt rum för förbättringar.
Min gaming-laptop med 1060 levererar dock under all förväntan. Där kör jag på medium och hamnar fortfarande i väldigt dåliga fps-förhållanden i vissa lägen (ända ned till 20 vid en punkt). Det var lite förvånande, men det löser sig säkert med optimeringar.

Återkommer när jag testat pansarvagnarna lite mer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

Ingen jag känner fick en invite. Någon som vill teama? Lite trist att spela själv.

Permalänk
Medlem

Får man tillgång till Alphan om jag förbeställer spelet idag på Origin?
Hur länge varar Alphan?