Äntligen reklamfri Youtube med Premium!

Permalänk
Medlem

Jag får aldrig reklam på youtube då alla jag kollar på är "demonitized" pga deras åsikter som inte är PK

Permalänk
Medlem

Ja det var ju inget att lura pa. $11.99CAD i manaden inkl. Google Play Music som man anda anvander gjorde valet galet latt. Bam!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jahlam:

Du stödjer de när du tittar på reklamen det är så de tjänar pengar. 50% till video skaparen 50% till youtube.

När du köper premium stödjer du bara youtube.

Visst på datorn har jag ublock men på mobilen har jag absolut inga problem att titta på 5 sek eller 15 sek reklam. Tänk dig tvn 3-5 min reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför hittar du på?

https://support.google.com/youtube/answer/7060016?hl=en

How YouTube Premium supports creators
Creators are the heart and soul of YouTube. To ensure they're compensated for their work, we share ad revenue with them when you watch ads on YouTube. If you're a YouTube Premium member, you won't see ads, so we share your monthly membership fee with creators. Best of all, the more videos you watch from your favorite creators, the more money they make.
Cost for premium features
Like other paid membership services, YouTube Premium gives you the option to pay for a bundle of premium features on YouTube. We want you to get great value for your membership, so we've included benefits like background play, access to YouTube Originals, and the option to download videos to watch offline. This allows you to amplify your YouTube experience while ensuring creators continue to be compensated for their content.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Tycker du det är ok att smita in på bio utan att betala också? Att betala är ju ett stort "störningsmoment". Det är precis samma sak, och blott ett exempel av många.

Nja, det där är inte ens nästan samma sak och faktiskt ett riktigt kasst exempel. När man byter TV-kanal på grund av att det är reklam i TV-programmet som man nyss tittade på, det är ett bra exempel och i princip samma sak. Tycker du att det är fel också eller?

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Autodidact:

Nja, det där är inte ens nästan samma sak och faktiskt ett riktigt kasst exempel. När man byter TV-kanal på grund av att det är reklam i TV-programmet som man nyss tittade på, det är ett bra exempel och i princip samma sak. Tycker du att det är fel också eller?

Här handlar det inte om att titta bort eller byta kanal utan att aktivt blockera annonser samtidigt som man ändå väljer att sitta kvar och titta på materialet. Gå tillbaka i tråden och läs inläggen så ser du inställningen. Olika fantasifulla ursäkter till att man använder adblocker eller inte vill betala till Google, men ändå tycks man gilla tjänsterna och vill utnyttja dem. Någon annan ska dock helst betala.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Skaffade i förrgår och älskar det redan.

Är lite dyrt men nästan värt det att slippa reklamen. Man tittar ändå på YT kanske 1-2h om dagen (har sjukt svårt att somna på kvällarna och då blir det lätt att man kollar lite trams på youtube).

Fantastiskt att slippa fem kanske 5min reklam per timme och slippa att reklamen helt plötsligt hoppar upp i 200db när man kollar på ett klipp med lägre ljud.

Ett annat tips är att läsa en halvbra bok. Tillräckligt bra för att du ska vilja läsa den, inte tillräckligt bra för att du vill läsa slut den direkt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Signade upp direkt, som hittat för att slippa reklam men ändå stödja de jag kollar på. Enda är väl att jag skulle vilja se en typ utan Music då jag kommer fortsätta med Spotify.

Permalänk
Medlem

För dom som vill byta till Google Play Music från Spotify och vill föra över sina spellistor har jag skrivit en guide på Swedroid hur man gör det gratis (finns flertalet betaltjänster annars om man vill göra det lite lättare för sig, men jag är Snålänning )
https://swedroid.se/forum/threads/spotify-spellistor-till-goo...

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Här handlar det inte om att titta bort eller byta kanal utan att aktivt blockera annonser samtidigt som man ändå väljer att sitta kvar och titta på materialet.

När du byter kanal under reklamen för att sedan komma tillbaka och titta på ett program är det ju i princip samma sak som att blockera reklam för att sedan välja att sitta kvar och titta på materialet. Du ser ju inte reklamen i något utav fallen vilket gör att den blir helt värdelös för företaget och i båda fallen kommer du ju undan med att få se det material som kanalen/tjänsten försöker finansiera via reklam helt utan att behöva genomlida reklamen.

Vad är den moraliska skillnaden menar du?

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Använder redan youtube vanced på mobilen och ublock på datorn, ingen reklam för mig m.a.o

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@yrfhar: Svaret, hittar du längs ner i Multiman's inlägg ovan! <-Bara o klicka, om du inte orkar skrolla!
Jag satt och lystnade hela dagen, kvällen och halva natten igår, och med mina B&W PX lät det då väldigt mycket bättre än 128kb/s.
Där emot om du väljer att lystna på nått video klipp som någon lagt upp, kan kvalitén givetvis bli hur sunkig som helst. Men Google musics material är hög kvalité
Jag blev också förvånad igår, över hur mycket de faktiskt hade. Förväntade mej att hitta mängder med artister som ej var representerade, men hittintills har jag inte sprungit på halt. (Säker på att det måste finnas.)

Får nog ta tillbaka. Också suttit nu och lyssnat fram och tillbaka på samma låt (Sweet Sensation med Flo Rida) på Spotify och Play Musik. Ingen stor skillnad som stör åt varken ena eller andra hållet.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte om jag missade prövoperioden men kunde köpa för månaden ut och det kostade mig ~7 kr. Testade att gå kika på min PS4 men där kom man inte åt Premium(Originals) inte heller genom min Smart-TV. Så serierna jag ville kolla på kunde jag inte se, känns inte så värt då för mig. Utbudet på serier verkade inte så lockande heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

När du byter kanal under reklamen för att sedan komma tillbaka och titta på ett program är det ju i princip samma sak som att blockera reklam för att sedan välja att sitta kvar och titta på materialet. Du ser ju inte reklamen i något utav fallen vilket gör att den blir helt värdelös för företaget och i båda fallen kommer du ju undan med att få se det material som kanalen/tjänsten försöker finansiera via reklam helt utan att behöva genomlida reklamen.

Är du verkligen helt seriös med att du inte förstår skillnaden? Om kreatören får betalt eller ej handlar inte om ifall du faktiskt tittar på reklamen eller ej, utan om ifall det registreras att den sänds till dig. I traditionell TV-sändning betalar företagen som köper reklamtiden oavsett om du byter kanal, stänger av TVn, blundar och håller för öronen eller går på dass medans den visas. Det är alltså bara den som köpt reklamtiden som förlorar på att du inte tittar på reklamen. Man kan ju ha åsikter om hur juste det är också, men det är inte dem denna debatten handlar om utan om kreatörerna.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

För den som tittar mycket på längre youtube klipp, och vill göra detta on the go på mobilen eller platta kan detta vara guld värt, jag tittar/lyssnar på en hel del pod och arkiverade streams när jag är ute och kör. Och de enda faktorerna i Premium som eg spelar in för mig är de som gynnar detta:

1. Att jag enkelt kan ladda ner youtube klipp och titta på offline, oavbrutet. (man kan välja nerladdnings kvalitet och kan få riktigt små storlekar på längre videos om en ska använda dom som pod/radio)

2. Att det går att titta på klipp (lyssna) med låsskärmen på, utan att youtube appen pausas. Dvs ha mobilen i fickan etc.

Bonus. Trevligt med att få med google music på köpet, behöver ej betala för spotify längre. Sen ska det väl sägas att man slipper nu stå mellan valet att använda ad-blocker, eller stödja en youtuber man följer.

Sådär dårå har ni mina argument. Ska det också sägas att jag har tidigare kört på youtube red via vpn från staterna. Behövde endast aktivera vpn när jag skulle beställa tjänsten, samt när jag ville starta en nerladdning. Så jag har betalat de amerikanska priserna 9$, ca(80sek) för detta innan. Men jag skule inte ha något emot att betala 120 för det, men det är ju mig då.

Det står konstigt nog fortfarande på mitt konto att det är 9$ jag har i prenumeration även om jag ser att den har bytt över från Youtube Red till "Youtube premium SE" . Men återstår att se vad de drar nu om några dagar ^^

Permalänk
Medlem

@Heymelon: Hur pausar man låtar i music play appen? Gär genom hörlurar eller Samsung Gear S3. Känner mig dum men ser bara en play-knapp och det enda den gör är att spela.

Jo, att köra YT klipp som pod är guld värt. Drog tre klipp idag under en liten morgonpromenad: Pocket Daily, Marques Brownlee och The 3:59 Podcast där YT klippen är mycket längre än under 4 minuter.

Tänkt ofta på att där sitter de mer sina Red kamera och gör fina videos men ofta är snacket det enda som tillför något

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Spotify, Hbo, Netflix, PSN, Youtube, Nintendo Network, Xbox Live etc.

Har inget av dessa just nu. Hatar månadsavgifter. Och så är jag en snål jävel.

119kr lät dyrt, något reklamklipp på 5 sekunder kan jag stå ut med...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nipe:

Är du verkligen helt seriös med att du inte förstår skillnaden?

Jag anser inte att det finns någon moralisk skillnad. Därav att jag skriver att det är i princip samma sak och inte exakt samma sak. För det är ju inte exakt samma sak, utan i princip samma sak.

Företag betalar kanaler/produktionsbolag för att få visa reklam på TV och företag betalar Google/Youtube för att få visa reklam på Youtube.

Om man som tittare då väljer att ignorera reklamen helt, oavsett vilket sätt man gör det på, så har man ju aktivt gjort ett val att ignorera de företag som finansierar det material man tittar på. Man "blockerar" helt enkelt det material som de finansierande företagen förväntar sig att du ska titta på mot att de betalar för resten utav det material som du faktiskt vill titta på.

Med andra ord är man en hycklare om man ifrågasätter moralen hos någon som blockerar annonser medan man själv väljer att byta kanal när det är reklam på TV.

Skrivet av nipe:

Man kan ju ha åsikter om hur juste det är också, men det är inte dem denna debatten handlar om utan om kreatörerna.

Jag påpekade bara att det inte är samma sak moraliskt att lura sig in gratis på en biograf som att blockera annonser och kom därför med en liknelse som är mycket bättre. I övrigt har jag egentligen inte mycket mer att säga i frågan.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Är ju bara att blocka reklamen med valfri AdBlocker. Gillar man en kreatör så är det bara att donera direkt till dem. Klipp på YT går att ladda ner via andra sidor om man vill spara dem. Om man vill lyssna på reklamfri musik så finns det mängder med gratis alternativ. Såvida tjänsten inte erbjuder något speciellt så är det knappast värt pengarna, iaf inte för mig.

Permalänk
Medlem

@Autodidact: Ok jag tycker fortfarande det haltar lite men tack för att du förklarade på ett seriöst och pedagogiskt sätt.

Skrivet av yrfhar:

Jo, att köra YT klipp som pod är guld värt. Drog tre klipp idag under en liten morgonpromenad: Pocket Daily, Marques Brownlee och The 3:59 Podcast där YT klippen är mycket längre än under 4 minuter.
Tänkt ofta på att där sitter de mer sina Red kamera och gör fina videos men ofta är snacket det enda som tillför något

Haha det har du ju så rätt i, ändå har jag aldrig riktigt resonerat på det viset. MKB utan HD. På radio lyssnar jag gärna på pratprogram men på Youtube verkar jag ha snöat in på att det måste vara bild bara för att det går. Men jag ska nog prova att göra som ni, det spar ju en del tid och tid är pengar, så då har jag igen månadskostnaden för Premium.

Skrivet av pskjonte:

Spotify, Hbo, Netflix, PSN, Youtube, Nintendo Network, Xbox Live etc.
Har inget av dessa just nu. Hatar månadsavgifter. Och så är jag en snål jävel.
119kr lät dyrt, något reklamklipp på 5 sekunder kan jag stå ut med...

Det är möjligt att du är en snål jävel, får väl lita på dig när du skriver det. Men enbart det faktum att du föredrar reklamfinansierat framför månadsavgift gör dig inte snål. Det är ett helt legitimt val om det passar dig bättre.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Proffsmoddare

Wontbuy. Donerar till de jag anser förtjänar det istället.

Den dagen Google tvingar mig att stänga av adblocker på YouTube är dagen jag slutar använda sidan.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Testat detta i några veckor nu (3 mån gratis) och måste säga att jag inte tycker det är värt det. Visst, det är trevligt att slippa reklamen men märker inte av det så mycket eftersom jag inte anser att Youtube har värst mycket reklam från början (det mesta går ju dessutom att klicka bort). Jag har redan Spotify och ser ingen fördel med att köra Google Music Play istället.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Med andra ord är man en hycklare om man ifrågasätter moralen hos någon som blockerar annonser medan man själv väljer att byta kanal när det är reklam på TV.

Sant sant sant...

Annonsblockering är den mindre stormrika användarens skatteplanering. Så länge samhället och de väl bemedlade ser genom fingrarna och inte tar itu med skatteplaneringen (som ofta utförs av samma aktörer som vill att vi ska sluta annonsblockera), ser jag inget som helst problem med att annonsblockera.

Så länge samhällskontraktet enbart förväntas uppfyllas av de som inte kan betala sig förbi regler och moral... yeah, you know where this sentence ends.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se fördelarna med det, och tror nog att jag hellre donerar direkt till content skaparna genom ex Patreon.
Däremot så skulle det varit intressant om man fick något extra ut av det, t.ex. möjligheten att kolla på mindre downsamplat innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av tc2200:

Har svårt att se fördelarna med det, och tror nog att jag hellre donerar direkt till content skaparna genom ex Patreon.
Däremot så skulle det varit intressant om man fick något extra ut av det, t.ex. möjligheten att kolla på mindre downsamplat innehåll

Du får ju en flock extra content som håller lite högre produktionsvärde, möjlighet att ladda ner saker för offline-visning, osv.
Även Google Play Music ingår, vilket gör att du kan säga upp Spotify och spara de 99 kr/mån.

Så det är ju inte bara fritt från reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Du får ju en flock extra content som håller lite högre produktionsvärde, möjlighet att ladda ner saker för offline-visning, osv.
Även Google Play Music ingår, vilket gör att du kan säga upp Spotify och spara de 99 kr/mån.

Så det är ju inte bara fritt från reklam.

Förvisso, då kanske det kommer närmre en punkt där jag känner att det kan vara värt det.
Tänkte inte på att youtube Red content ingick i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

... På radio lyssnar jag gärna på pratprogram men på Youtube verkar jag ha snöat in på att det måste vara bild bara för att det går. Men jag ska nog prova att göra som ni, det spar ju en del tid och tid är pengar, så då har jag igen månadskostnaden för Premium.

Jag har mina bästa prenumerationer från YouTube i Inoreader rss så full kontroll om det kommer något nytt. Om klippet passar att lyssna på öppnar jag det från Inoreader i YouTube och lägger in i min skapade kategori podcast.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i vad originals har att erbjuda och jag har redan ett familjeabonnemang med Spotify. Inte så sugen om jag skall vara ärlig.
Mer intresserad av Amazon's erbjudande i sådana fall.

Permalänk
Medlem

Frågar igen

Ingen som vet hur man stoppar musiken att spela i Google Play Music. Får ju starta om mobilen för att få tyst.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@yrfhar:
Ibland kan man behöva börja med att pausa musiken.
Tryck upp aktiva program, en liten fyrkant i bland till höger på hem, back eller active menyn. Tryck på krysset upp till höger på appen så avslutas programmet.

Permalänk
Medlem

vet inte om det redan sagts, men en jävligt trevlig feature är ju att du äntligen kan släcka ned skärmen på telefonen och lyssna på youtube-klippet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2