Emil packar väskan för semestern – här är prylarna som får följa med

Permalänk
Melding Plague

Emil packar väskan för semestern – här är prylarna som får följa med

Det har blivit dags för Emil att gå på semester, och inför detta packas väskan full med teknikprylar såsom hörlurar, bärbar dator och e-boksläsare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Slutna lurar. Laptop med eGPU eller stordatorn om jag orkar om för regniga dagars spel och film. Någon bok, annars inte så mycket.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Gamla Nintendo DS och 3DS till kidsen. Superba att bara slänga ner i väskan utan behov av skydd och dylikt, kul spel som håller länge och bra batteritid (även på en väääldigt gammal DS Lite).

Även en platta med 25+ GB offline Netflix är vettigt när man reser med barn.

Själv räcker telefonen till allt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Mobil, hörlurar, surfplatta och/eller en laptop.

Permalänk
Medlem

Lämpliga hörlurar, kindle, telefon, kamera, ipad/macbook.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

iPhone SE, iPad (2018), antingen sennheiser momentum wireless eller Sony xb950n1, eller båda 😆.
Skulle velat ha ett flip cover och separat bt tangentbord till plattan också men har inte hittat något jag vill ha än...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Solglasögon, badbyxor, flip-flops, badlakan och en bra bok. Jag brukar läsa populär-historiska böcker. Det enda tekniska jag tar med är min Nokia 3310

Permalänk
Frida 🥐

Själv klarar jag mig väldigt långt på enbart mobiltelefon! Kan inte komma på många scenarier där min bärbara dator skulle vara smidigare att använda på resande fot eller i solstolen... Till telefonen har jag brusreducerande hörlurar och ett batteripack. Ibland följer även systemkameran med.

Edit: Självklart är bluetooth-högtalaren med. Även Chromecast så man kan glo på vad man vill om man är bortrest på hotell

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det bästa måste ändå vara under artikeln "Bamse solkräm", sjukt bra produktplacering! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Macbook Pro, Sennheiser Momentum (eller AKG K712 Pro), Kindle och iPhone för min del.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Paddan
IPhonen
GoPro
Systemkamera
Bärbar högtalare

Är väl det som följer med för det mesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Kindle Paperwhite
OnePlus 6
Bose QC20
Nintendo Switch (samlar dock bara damm)
Anker 26 000mAh Powerbank

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Avstängd

Mobil, speldator, tradlos spelkontroll, in ear bluetooth samt brusreducerande over ear ocksa bluetooth.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

surface pro, telefon, jäkla gäng laddare, ungarnas laptops, deras telefoner, frugans telefon, batteri backupper, hårddisk med filmer, wetek play 2 för film, 4 olika hörlurar för musik och film, gear 3 och gear 2
åker vi till lägenhet i italien, följer även kameror, elscooter, mus,hörlurar för spel med
tjänste mässigt följer, deezer,spotify, netflix,hbo nordic. med

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

OP3+, iPad pro, systemkamera, Mavic Pro drönare, Garmin Fenix 3 + pulsband.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Avstängd

med mobil och en rulle snus kan jag överleva apokalypsen och man behöver inte mer än så

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag ser tre objektiv på bilderna men endast två nämns i texten... hur kommer detta sig?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Ska du ha semester bör du lämna allt det där hemma!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Ska du ha semester bör du lämna allt det där hemma!

Men en stor del av semesternöjet är ju att packa och förbereda teknisk utrustning. Tycker jag iaf.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ipad pro + penna, iphone, airpods, apple watch, UE boom och nikon D5100.
Eventuellt plantronics backbeat pro om jag tror mig ha nytta av dem.
En stor och en liten powerbank.
1-2 laddare.
Plus sladdar...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@emilakered, listan är väl inte komplett? Det saknas väl ett objektiv om man jämför med bilden?

Permalänk
Medlem

Totalt värde på innehållet i väskan 42390 SEK så tappa för bövelen inte bort den

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ett bra försök @emilakered, men tyvärr.
För lite prylar och molijoxer, mackapärer och manicker, det blir bara 1 poäng.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Perfn:

@emilakered, listan är väl inte komplett? Det saknas väl ett objektiv om man jämför med bilden?

Skrivet av LaoLao:

Jag ser tre objektiv på bilderna men endast två nämns i texten... hur kommer detta sig?

Kitoptiken till kameran med. Med i Prisjakt-länken, men inte utskriven i tabellen ser jag. Kan stoppa in när jag är vid data!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Rekordmedlem

Ingen cykeldator, gps eller portabla laddlösningar utan bara saker som kräver ett närbeläget vägguttag och hotellrum ? Vad ska man då fota ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

@emilakered: Har du inte den med dig

Permalänk
Medlem

Kindle och mobil.
Tanten brukar ta med sig sin laptop för eget bruk, så kan jag ta ut cykelrutterna via google maps på 14", det är alldeles för mycket pillgöra (brist på översikt) på en oneplus 5t.

En gång glömde jag min kindle på flygresan bort, blev att köpa en ny direkt på semesterorten. Hade tur och fick den borttappade åter via arlandas lost and found efter nån månad.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

GPD WIN 2, Bose QC35 II

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kitoptiken till kameran med. Med i Prisjakt-länken, men inte utskriven i tabellen ser jag. Kan stoppa in när jag är vid data!

Skickades från m.sweclockers.com

Rätta till slipsen och stoppa in skjortan för tusan! Vi befinner oss trots allt i Sveriges största teknik-sida. Man vet aldrig när en polis släntrar förbi dessa trådar nu för tiden.

Permalänk
Medlem

MacBook Pro (Kanske)
Sony MDR-1000X
Nikon D810 - 50mm, 85mm. Skulle vilja ha 24-70 VR men priset!
Watch
iPhone
och kanske Switchen

Det borde räcka.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)