Permalänk

Lenovo Carbon X1

Har tidigare haft en XPS 13 som jag skickade tillbaka med vändande post. Har nu börjat kolla på en Gen 6 Lenovo Carbon och undrar ifall någon har denna maskin och kan ge mig en objektivt bedömning?

Finns där problem med Coil whine?

Permalänk
Medlem

@JohnSport: @Alling kan kanske ge input i detta?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Har personligen haft olika HP, Dell och två olika generationer av Lenovo X1. Jag måste säga att jag är mycket mer nöjd med Lenovo än de andra.

Permalänk
SpelClockers

Jag har haft Carbon X1 G3 tidigare, idag XPS 9360. Skulle ta en X1:a idag utan tvekan. Egentligen enda anledningen till varför jag har XPS idag är för att Lenovo inte hade släppt en X1 med USB-C när jag behövde köpa ny dator.

Mycket högre kvalité och genomgående känsla på X1:an. Till exempel så är ramen på min XPS sned så den "vickar" fram och tillbaka när jag skriver på den - samt så fort jag använder mer än 50-60% CPU så går fläkten i högsta varv och processorn börjar throttla på grund av värmen.

Om du skulle bestämma dig för en XPS så välj INTE en med Killer NIC, ta Intel. På jobbet så har vi behövt byta ut wifi-kretsen på 3 av 3 XPS-maskiner för att Killer tappar anslutning konstant.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GLaDER:

@JohnSport: @Alling kan kanske ge input i detta?

Jag har 5th Generation och är väldigt känslig för alla slags oljud, inklusive coilwhine. Den har tydligt sådant då laddaren är ansluten, men annars kan jag bara höra det om jag lägger örat precis ovanför tangentbordet. Det har aldrig stört mig vid användning (utan laddare), ens i mycket tysta rum.

Vilket energischema man kör kan ha betydelse, där High performance verkar vara sämst och Power saver bäst ur coilwhine-synpunkt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers