Permalänk
Medlem

Köra dator med omonterad kylare?

Långa historier kort. Köpte mobo+cpu beggat men säljaren glömde lägga i moderkortets fästen för cpu-kylare. De dyker upp på posten sen kanske, men nu till frågan: om jag lägger datorn på bordet, kör på kylpasta och trycker dit fläkten, kan jag köra burken då tillfälligt? Fattar att det inte är lika bra, då det blir längre avstånd mellan cpu och kylaren om den inte är tight fastspänd. Men kommer det gå? Är det farligt? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Kör bara. Håll koll på temperaturen. Inte idealt såklart men du ser om det funkar eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allright tack, ska nog prova

Permalänk
Skrivet av fesoj:

Långa historier kort. Köpte mobo+cpu beggat men säljaren glömde lägga i moderkortets fästen för cpu-kylare. De dyker upp på posten sen kanske, men nu till frågan: om jag lägger datorn på bordet, kör på kylpasta och trycker dit fläkten, kan jag köra burken då tillfälligt? Fattar att det inte är lika bra, då det blir längre avstånd mellan cpu och kylaren om den inte är tight fastspänd. Men kommer det gå? Är det farligt? Tacksam för svar!

vilken sorts CPU-fläkt?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Idén är galen och det låter som du verkligen har spel abstinens men det är temp throttling så chancen att du faktiskt lyckas ha sönder den är väl relativt liten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

vilken sorts CPU-fläkt?

Det är en wraith prism, till Ryzen 2700x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Kommer att funka, men håll koll på temperaturerna. Största risken är ju att den glider av cpu:n efter ett tag och riskerar göra kortis nånstans, så fixera den på nått sätt så det inte kan hända.

Permalänk
Medlem

Aight, wish me luck