Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gratis paket från komplett?

Permalänk
Inaktiv

Gratis paket från komplett?

Det började med att jag för drygt 2 månader sedan beställde en drönare från komplett som jag dagen efter att jag hämtat ut den gjorde en retur på då appen för styrningen bara kraschade på min telefon.
Returen gick igenom utan problem och fakturan togs bort av komplett.

Nu drygt 2 månader senare så får jag ett sms att det finns paket att hämta ut från komplett.
Jag kollar då på mina ordrar på kompletts sida och ser att en ny order som gjordes igår har skickat samma drönare som jag gjorde retur på och totalpriset står som 0:- och betalsättet är faktura.

Kollar jag mejlen så har jag även där fått ett mejl med titlen "Orderbekräftelse retur" från komplett med en returbekräftelse på 0:- och jag har inte fått någon ny faktura från klarna.

Kollade med kompletts support via chat som inte heller visste varför det hade skickats till mig.
Så det jag undrar är vad är det som har hänt här? Har komplett råkat skicka min en drönare gratis?
Ska jag bara låta den ligga kvar så det skickas tillbaka eller borde jag gå och hämta ut den?

Permalänk
Medlem

Hämta upp det och se vad paketet innehåller.
Skulle de ha gjort fel är det inte värre än att kontakta Komlpett och be dem fixa en returtransport.

Permalänk

Hämta ut och returnera så slipper du mer problem. Nu har du ändå pratat med deras support

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Ur en moralisk synpunkt hade jag lämnat tillbaka den.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Såklart man ska lämna tillbaka nånting som är felskickat även om det inte är ens eget fel.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Farthinder:

Ur en moralisk synpunkt hade jag lämnat tillbaka den.

De kan kräva pengar för den också, så känns dumt att chansa.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

Tack, då tar jag och skickar tillbaka det på en gång.

Permalänk
Medlem

@Lagerlöf: absolut, har inte koll på hur den biter funkar, har bara råkat ut för det 1 gång tidigare när jag köpte bildelar.
svaret från deras support var att jag kan skicka tillbaka den, eller köpa den för rabatterat pris, då det var deras fel.
Härligt med lite kompensation.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242953:

Kollade med kompletts support via chat som inte heller visste varför det hade skickats till mig.

Vad var deras råd att du skulle göra? Jag hade baserat mina handlingar på det om jag var i din sits

Permalänk
Sötast
Skrivet av anon242953:

Tack, då tar jag och skickar tillbaka det på en gång.

Om du inte redan hämtat ut det så låt det ligga på posten för automatisk retur.

Om du plockar upp det så måste det frankeras på nytt om du ska returnera det. Bara extrajobb

Permalänk
Medlem

Hade en bekant som fick två datorer istället för en från Microsoft. Men eftersom han då hade flyttat utomlands och jag tror han lämnade den ena i Sverige. Kunde han inte skicka tillbaka den. Vilket blev helt enkelt att han fick en extra dator i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com