Vill köpa nya keycaps men vet ej vad jag ska ha, eller kan ha!

Permalänk

Vill köpa nya keycaps men vet ej vad jag ska ha, eller kan ha!

Så jag har ett steelseries 6gv2
Steelseries 6gv2 (nordic)

Jag vill köpa nya keycaps för att fräscha upp bordet lite, men jag vet inte vad jag ska leta efter när det kommer till passform.
T.ex. så är min högra shift tangent något kortare och har "*"-tangenten placerad bredvid, är det något speciellt för Steelseries eller är det en viss layout jag måste leta efter?

Jag är inne en del på t.ex. maxgaming och tittar men hittar inte framåt i djungeln av tangentbords-moddar!

Skulle uppskatta att få lite tips.

Hoppas min topic är tydlig nog.

Permalänk
Inaktiv

Kan nog bli lurigt att hitta ett komplett kit som passar fullt ut, som du nämnde själv så är din H-shift kortare (1,75U) mot normala 2,75U. Även din "Return" avviker och är inte "vanlig ISO" utan en s.k. "Big Ass enter".

I övrigt ser det ut att vara standard (med ögat).

Se vidare: https://deskthority.net/wiki/SteelSeries_6GV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturenorth:

Så jag har ett steelseries 6gv2
Steelseries 6gv2 (nordic)

Jag vill köpa nya keycaps för att fräscha upp bordet lite, men jag vet inte vad jag ska leta efter när det kommer till passform.
T.ex. så är min högra shift tangent något kortare och har "*"-tangenten placerad bredvid, är det något speciellt för Steelseries eller är det en viss layout jag måste leta efter?

Jag är inne en del på t.ex. maxgaming och tittar men hittar inte framåt i djungeln av tangentbords-moddar!

Skulle uppskatta att få lite tips.

Hoppas min topic är tydlig nog.

Det enda keycaps set på Maxgamin som enligt texten passar på ditt tangentbord är detta: https://www.maxgaming.se/keycaps/universal-cherry-mx-transluc... som enligt min åsikt inte hottar upp ditt tangentbord (inget illa menat).

Är ett svart blankt ANSI/ISO set, har själv detta set men mitt set (köpt på Massdrop, för några år sen) är side printed, ISO/UK - ANSI layout.Setet är inte mycket att "hänga i julgranen".

Dom genom skinliga keycapsen tillhör inte Max setet.

Olika mellanslag + Enter å Shift som medföljde i mitt set, den orangea keycapen tillhör inte Max setet, samma sak med dom regnbåge färgade keycapsen.

EDIT: Att hitta snygga keycaps sets till ISO/Nordic layouten är svårt, därför använder jag ANSI tangentbord istället. Problemet är att man får beställa seten från t.ex USA, Kina.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

@seville57:

Stort tack för att du svarade:)

Jobbigt när man hhittat ett tangentbord med svarta switchar (som verkar vara opopulärt) och så är det sketa svårt att hitta keys^:P
Men tack så mycket för svar!

Permalänk
Medlem

Beställde keycaps i våras, tog 4-5veckor pga. Postens strul.
Annars bra kvalité från staterna, går väl att få billigare, men gillade hur man kunde customizea det härifrån.
http://www.maxkeyboard.com/iso-layout-custom-color-cherry-mx-...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturenorth:

@seville57:

Stort tack för att du svarade:)

Jobbigt när man hhittat ett tangentbord med svarta switchar (som verkar vara opopulärt) och så är det sketa svårt att hitta keys^:P
Men tack så mycket för svar!

Det är lugnt.

Har själv några ANSI tangentbord med svarta brytare, bl.a detta ANSI Ducky One RGB YOTG. Fanns bara med röda å bruna brytare i ISO/Nordic layout.

Skrivet av moonblase:

Beställde keycaps i våras, tog 4-5veckor pga. Postens strul.
Annars bra kvalité från staterna, går väl att få billigare, men gillade hur man kunde customizea det härifrån.
http://www.maxkeyboard.com/iso-layout-custom-color-cherry-mx-...

Passar inte på Steelseries 6gv2 då detta tangentbord har bl.a "Big Ass Enter" som Felion 1337 skrev.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.