Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kvällsmat.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

@Tino:
Är det en kolstål-panna, så SKA den bli "sliten". Det ger en non-stick yta som motsvarar teflon. Inget diskmedel, bara varmt vatten och en ren diskborste. Bästa pannorna jag äger. Och båda är nästan helt svarta.
https://rolfje.files.wordpress.com/2011/12/img_3347.jpg

@Shudnawz
Den ytan har jag fått i en gammal rostfri ugnsplåt/form, den bästa att göra ugnspannkaka i då inget verkar fastna.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Zotamedu:

https://i.imgur.com/ilgshWD.jpg?1
Köpte lite leksaker när Clas Ohlson hade rea för ett par veckor sedan. Unnade mig lite bättre mätgerät än min nuvarande 100 kr multimeter som jag fått laga i ett par omgångar. Inga supergrejer men det duger för mig. Första jag gjorde var såklart att peta i vägguttaget. Väldigt praktiskt med en spännings- och frekvensreferens inbyggt i väggen.

Sen extra mätprobar, en kort typ-C sladd och ett hopfällbart arbetsbord. Förvånansvärt stabilt faktiskt för något som i princip bara består av plast. Det väger typ bara 10 kg så det blir ju inte hur stabilt som helst men det är i alla fall styvt.

Vad är detta för smidigt bord ?
Ser ju ut att kunna fällas ihop... nice!, ett sådant skulle jag behöva.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Entusiast
Skrivet av andreas_dock:

Vad är detta för smidigt bord ?
Ser ju ut att kunna fällas ihop... nice!, ett sådant skulle jag behöva.

https://www.clasohlson.com/se/Arbetsb%C3%A4nk-Keter/41-3168

Ja det är hopfällbart och väldigt smidigt att hantera.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett Nintendo Wii U

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Två schyssta hammare, jävla gött driv i dessa. En 15oz och kort variant som är lite mer lik svensk "normallängd" för allround. Sen en 19Oz när man behöver lite tryck i slagen.

Vattenpass i 43cm, lite av en besvikelse då den kändes billig som ett noname. Ska man ha Stabila vattenpass så är det deras planhyvlade modeller som gäller. Den där ger jag nog bort.

Permalänk
Skrivet av sunnis:

http://forumbilder.se/H7G1P/20180716-090037.jpg

Två schyssta hammare, jävla gött driv i dessa. En 15oz och kort variant som är lite mer lik svensk "normallängd" för allround. Sen en 19Oz när man behöver lite tryck i slagen.

Välkommen till klubben med Armbågsbesvär.

Jag körde på Estwings 20 Oz hammare bra länge men fick problem med armbågen pga obefintliga vibrationsdämpande egenskaper i hammaren.
Bytte till https://www.toolab.se/produkt/Vaughan-Snickarhammare-Tubstal-... och har inte haft problem med armbågen sen dess.

Snickare sen - 94.
Många är kallade men vi är få utvalda.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Blev till att uppgradera PS4'an till en Pro -modell.
Köpt utav @Runqen här på forumet och det var i fin-fint skick!, precis som han sa

Nu blir det till att sälja av den äldre PS4'an som inte vart igång på ett tag, och tydligen har firmware 4.55 = tillgänglig att köra homebrew på (?) men det övergår mitt förstånd, så... marknadsdelen nästa

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Tachiyon: Välkommen till klubben, har du tur så släpper de nytt album redan i år! Det är vad ryktet (och bandmedlemmars twitter) säger i alla fall. Vi andra har fått vänta otåligt sedan 2006, då skivan du just köpt släpptes. Konserten på bananpiren samma år var helt magisk.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Min första platta från Tool. Gillade det lilla jag hörde innan jag köpte. Blir säkert att köpa de andra plattorna också.

https://i.imgur.com/TfjabPx.png

Var köpte du du den? Måste ju vara en kopia från typ kina som inte är officiell? Personligen så bryr jag mig inte eftersom Tool nästan får skylla sig själv om de inte släppa ett sånt mästerverk på LP kan jag tycka :).

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Var köpte du du den? Måste ju vara en kopia från typ kina som inte är officiell? Personligen så bryr jag mig inte eftersom Tool nästan får skylla sig själv om de inte släppa ett sånt mästerverk på LP kan jag tycka :).

Jag tror inte att 10k Days har släppts officiellt på vinyl öht.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer & @Laars: Det där ser ut som cd-releasen av 10 000 days (som släpptes i april 2006). Jag baserar min teori på omslagets utseende och bredden på handleden som syns under det (annars har @Tachiyon imponerande breda underarmar youtube ). De två cirklarna i överkant är stereoskopiska linser som när man betraktar albumets konst genom dem ger en 3d-djupeffekt.

Om det ÄR en vinyl är det en bootleg, dock har jag bara sett en 10 000-days bootleg tidigare, och den är svart med röd text. 10 000 days fick aldrig någon officiell vinyl, och jag är osäker på om det förklarats varför någonstans. Det är minst fem år sedan jag hörde ryktas om att någon hade sett en testpressning hemma hos Danny Carey, men inget har släppts än.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

Senaste inköpet (som byggts ihop under dagen):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Var köpte du du den? Måste ju vara en kopia från typ kina som inte är officiell? Personligen så bryr jag mig inte eftersom Tool nästan får skylla sig själv om de inte släppa ett sånt mästerverk på LP kan jag tycka :).

https://www.ginza.se/product/tool/10-000-days-2006-deluxe-/69...

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

En iPad 9.7 2018

Dey var inte jättelängesen jag sålde min 2017 modell pga att jag inte använde den så mycket. Men har sen dess ändå saknat att ha en surfplatta, "man saknar inte kon fören båset är tomt" antar att det stämmer många gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Nytt larmsystem, ajax systems. 😁
Dryga 21 lax här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Klockberoendet börjar gå lite över styr. Andra klockan på en månad och denna gången så landade en Seiko SARB017 Alpenist. Har haft ögonen på denna ett tag men då Seiko slutade producera modellen i våras så sköt begagnatpriserna uppåt som en raket och jag avskrev klockan från listan. Hade dock lite tur och hittade ett nytt exemplar på Ebay för en väldigt rimlig penning (och så hjälpte det att jag hade en 15% rabattkod också ).

Jag har tittat på otaliga bilder samt YouTube videos innan köpet och jag blev fortfarande förvånad över hur snygg den var i verkligen, kort sagt bilder gör inte klockan rättvis. Det medföljande bandet är dock ingen höjdare, men klockan känns trots det bra att bära och lume:n på natten är fantastisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Klockberoendet börjar gå lite över styr. Andra klockan på en månad och denna gången så landade en Seiko SARB017 Alpenist. Har haft ögonen på denna ett tag men då Seiko slutade producera modellen i våras så sköt begagnatpriserna uppåt som en raket och jag avskrev klockan från listan. Hade dock lite tur och hittade ett nytt exemplar på Ebay för en väldigt rimlig penning (och så hjälpte det att jag hade en 15% rabattkod också ).

Jag har tittat på otaliga bilder samt YouTube videos innan köpet och jag blev fortfarande förvånad över hur snygg den var i verkligen, kort sagt bilder gör inte klockan rättvis. Det medföljande bandet är dock ingen höjdare, men klockan känns trots det bra att bära och lume:n på natten är fantastisk.

https://i.imgur.com/Ya9Rv39r.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vi få se en närbild med klockan på armen också?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gick med ungarna och frun på "Montertruck Show"
... Jag tyckte nog det var roligast, tätt följt med min yngste grabb

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

https://i.imgur.com/2N0osY0.jpg

grymt wifi extender för billig peng, dubblar lätt styrkan och hastigheten.

Vart köpte du den? blev sugen på att testa

Permalänk
Medlem

Fixade lite i datorhörnan nu när det är semester

Högtalarna stod på bordet förut, så upp på hyllor.
x2 Ikea Lack hyllor https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50282177/#/701036... och konsoller https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00167472/

Skärmarna åkte upp på VESA stativ, x2 https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/fas...

Samt en Philips Hue lightstrip i taket.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Lego Master

@qhrizz:
Behöver du verkligen konsolerna för de hyllorna? Jag hade för mig att de satt rätt okej om man använder rätt gipsankare i väggen?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@qhrizz:
Behöver du verkligen konsolerna för de hyllorna? Jag hade för mig att de satt rätt okej om man använder rätt gipsankare i väggen?

Egentligen inte, lackhyllan har ju egen fästanordning, men ville ha möjlighet att dra kablarna bakom hyllan och ned (högtalarna vägen 4kg st)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Blev ny lur till mig och tjejen när Telenor hade 2000 spänn i rabatt på iPhone X

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Inaktiv

@kokkojambo Bara bloodborne och horizon som saknas sen har du de flesta PS4 mästerverk att spela ett tag 😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon239600:

@kokkojambo Bara bloodborne och horizon som saknas sen har du de flesta PS4 mästerverk att spela ett tag 😍

Bloodborne är inget för mig, men Horizon blir det efter dessa pärlor.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beelzi:

Kan vi få se en närbild med klockan på armen också?

Absolut

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av ormey:

Kör med dessa också, låter galet bra!

EDIT: Vilken färg tog du?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kokkojambo:

Fy fan, där har du MÅNGA TIMMAR fantastiskt underhållning !
Alla är ju helt as-bra spel!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •