Permalänk
Medlem

Ni som håller koll på Audi

Tja, ni som är bra med Audis eller tyska bilar overall hur är Audi B6 2003 2.0 inte FSI modellen hur är dessa bilar vad är det för fel man ska leta efter om man kollar på en begagnad sådan modell

Permalänk
Medlem

@V3N: Har ingen koll på Audi, men har du provat att ställa frågan på typ Garaget?

https://www.garaget.org/forum/

Permalänk
Medlem

Rost kan finnas.
Lyssna efter tickande ljud, dom har haft problem med insprutning har jag för mig.
Känn på kopplingspedalen så det inte studsar/vibrerar i den när den är halvt nedtryckt typ.
Men bäst att kolla på garaget.org faktiskt. Detta var det ja kunde komma på för Audi av den årsmodellen

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har precis haft en 2004 A4 Quattro 1.8T, som också är modellen B6.

Var en helt okej bil, bra kvalitet på det mesta. Började dock komma en del rost så det bör du undersöka noga.

Inte helt ovanliga med rostiga skärmar på denna modell. Inget jätteallvarigt då det trots allt är en bil med 15år på nacken.

Min hade gått ca 12500 mil och började blir lite glapp i framvagnen så det är också bra att undersöka.

Växellåda eller motor krånglade aldrig på min så där är det bra kvalitet.

Är det rem eller kedja i motorn på den, rembyte så får du nog räkna med 6000-8000kr om jag minns rätt.

Bra att verkligen också kontrollera så all intrumentering fungerar, på min så fungerade det till och från gällande ABS och airbag.

Är det ett bra ex så blir det nog ett bra köp, audiförsäkring.se har bra försäkringar.

Vad är priset och hur många mil har den rullat?

Permalänk
Avstängd

På en bil som är snart 16 år gammal är väl rost det främsta problemet... beroende på hur den körts/förvarats och skötts i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

@V3N: Har ingen koll på Audi, men har du provat att ställa frågan på typ Garaget?

https://www.garaget.org/forum/

Yes har skrivit där men inget svar därifrån :/

Skrivet av Severin87:

Rost kan finnas.
Lyssna efter tickande ljud, dom har haft problem med insprutning har jag för mig.
Känn på kopplingspedalen så det inte studsar/vibrerar i den när den är halvt nedtryckt typ.
Men bäst att kolla på garaget.org faktiskt. Detta var det ja kunde komma på för Audi av den årsmodellen

Superbra tack!

Skrivet av Multithread:

Hej

Jag har precis haft en 2004 A4 Quattro 1.8T, som också är modellen B6.

Var en helt okej bil, bra kvalitet på det mesta. Började dock komma en del rost så det bör du undersöka noga.

Inte helt ovanliga med rostiga skärmar på denna modell. Inget jätteallvarigt då det trots allt är en bil med 15år på nacken.

Min hade gått ca 12500 mil och började blir lite glapp i framvagnen så det är också bra att undersöka.

Växellåda eller motor krånglade aldrig på min så där är det bra kvalitet.

Är det rem eller kedja i motorn på den, rembyte så får du nog räkna med 6000-8000kr om jag minns rätt.

Bra att verkligen också kontrollera så all intrumentering fungerar, på min så fungerade det till och från gällande ABS och airbag.

Är det ett bra ex så blir det nog ett bra köp, audiförsäkring.se har bra försäkringar.

Vad är priset och hur många mil har den rullat?

19.500 mil och 20.000 skulle dom. Inte skattad. Allt var nyligen bytt enligt ägaren.

Skrivet av Exxovion:

På en bil som är snart 16 år gammal är väl rost det främsta problemet... beroende på hur den körts/förvarats och skötts i allmänhet.

Kan inte se någon rost på bilderna och har inte vågat att åka och kolla på den då den ligger lite långt från mig, darför jag hört av mig till diversa forum som en förberedelse.