Permalänk
Medlem

Vilket Chassi med bra Airflow?

Hej jag funderar på att köpa ett nytt chassi för att chassit jag har nu är det dåligt airflow i och den har ingen glaspanel så man kan se datorn utifrån. Chassit ska kosta runt 1000:-.

Har kollat på de här:
Corsair Spec OMEGA
NZXT H500

Nuvarande chassi: Fractal Design Core 2300

Permalänk
Avstängd

@AlleB05: Skulle ta ett sånt här Fractal Design Meshify

Visa signatur

Dator 1:Ryzen 5 1600 @3.9ghz| Giabyte 1070 G1 @2023mhz | 16gb 2400mhz | Corsair 650W | NZXT s340 | 120gb ssd | 1 tb hdd | asus rog strix b350-F gaming am4
Dator 2: Ryzen3 1300| Msi 1050TI| 8gb 2666mz| Corsair 550W| Eclipse P400| 120gb ssd| 320gb HDD| Msi b350 AM4|

Permalänk
Avstängd

I mitt fall blev det ett Fractal Design R5, lite av en slump. Det är dämpat så jag slipper höra mitt Asus Strix 1070ti men samtidigt kan jag öppna framdörren och få raka rör om jag skulle få för mig att testa överklockning till max. Känns rätt så optimalt förutom storleken, men å andra sidan är 140mm fläktar rätt bra så man får nog offra en del på storleksfronten för att slippa kompromissa med ljudnivån.

Jag kör med Fractals standardfläktar (styrs av CPU fläktkurvan) som jag inte tror är speciellt bra (hörs när jag öppnar luckan) samt en extra Noctua 140 som sitter längst ned fram och drivs direkt av grafikkortet och alltså bara snurrar enligt dess behov.

Permalänk
Medlem

Håller helt med om Fractals Meshify. Har ett själv. Mycket enkelt att bygga i, smidig storlek, bra pris och mycket öppet. Det är snyggare i verkligheten än på bild, på bild tycker jag att fronten ser konstig ut men irl är den mycket snygg

Permalänk
Medlem

@Linkan0039
@sweborn
@fesoj

Tack så mycket för svar och Rekommendationer. Jag har kollat lite på reviews och bestämt mig för ett Fractal Design Meshify C eftersom den hade extremt bra Airflow.

Permalänk
Medlem

@AlleB05:

Bra val, lycka till!