Samsung presenterar smarta klockan Galaxy Watch med 4G/LTE

Permalänk
Melding Plague

Samsung presenterar smarta klockan Galaxy Watch med 4G/LTE

Tillsammans med den smarta telefonen Galaxy Note 9 presenterar Samsung en smart klocka, som kommer i två storlekar och med elektroniskt SIM-kort för 4G/LTE-kommunikation.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

80timmars drift börjar bli något, men det känns fortfarande lite för lite.

Permalänk

Fotfarande för tjocka för att vara stilfulla.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag köpte en smartklocka för något år sedan. I någon tråd blev det en diskussion Android Wear vs Pebble. Där den andra tyckte det var jobbigt att behöva ladda klockan varje dag, medans jag tyckte inga problem och föredrog en kraftfullare klocka.

Det gick 3 månader för mig sedan tröttnade jag på att ladda klockan och har ej rört den på typ 2 år..

Nu har klockorna bättre batteritid, men om det är en unik laddplatta så vet jag ej om jag ska chansa igen. Just detta att man skulle ha ordning på denna laddplatta tyckte jag var jobbigt, när jag skulle bort någon dag, ja då skulle laddplattan med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag köpte en smartklocka för något år sedan. I någon tråd blev det en diskussion Android Wear vs Pebble. Där den andra tyckte det var jobbigt att behöva ladda klockan varje dag, medans jag tyckte inga problem och föredrog en kraftfullare klocka.

Det gick 3 månader för mig sedan tröttnade jag på att ladda klockan och har ej rört den på typ 2 år..

Nu har klockorna bättre batteritid, men om det är en unik laddplatta så vet jag ej om jag ska chansa igen. Just detta att man skulle ha ordning på denna laddplatta tyckte jag var jobbigt, när jag skulle bort någon dag, ja då skulle laddplattan med.

Känner precis samma, önska tekniken fanns så den hade runt 200h batteritid. Ladda den en gång i veckan hade helt klart varit ok att behöva göra.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en modell utan alla träningsfeatures och större batteri istället så.det blir mer som en mobil på armen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har fortfarande min gear s2 classic med en svart metal länk så det matchar det svarta uret.. tycker allt funkar ok än idag 1 år senare, enda jag kan sakna är lite bättre batteri tid. Använder den mest förutom att kolla tiden se hur många fotsteg jag tar, hur jag sover o kollar vädret typ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Fotfarande för tjocka för att vara stilfulla.

Va? Hur tunna begär du att de ska vara egentligen? ~13 mm är absolut inte särskilt mycket

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

@Grumie: Personen kanske har feminina armar och då kanske en tunnare modell passar denne bättre.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Hade gärna sett en modell utan alla träningsfeatures och större batteri istället så.det blir mer som en mobil på armen.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här , men det viktigaste för mig är att dom går att dyka med. Men det gör ju inte dagens smarta klockor

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Samma här , men det viktigaste för mig är att dom går att dyka med. Men det gör ju inte dagens smarta klockor

Du kan väl ta av den när du ska dyka? Själv dyker jag någon enstaka gång per år och är det inte oftare än så är det lätt fixat att ta av innan dyket.

Jag har testat en av de riktigt billiga smarta klockorna för ett par år sedan. Ca 50 kr, med en massa funktioner. Snabb var den inte, och inte bra på något sätt förutom att den ändå hade många funktioner och knappt kostade något. Man kan bli lite förvånad att det ens går att göra så billiga smarta klockor. Nu kanske man får något vettigt för några hundralappar, men jag väntar några år till tänker jag.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Jag köpte en smartklocka för något år sedan. I någon tråd blev det en diskussion Android Wear vs Pebble. Där den andra tyckte det var jobbigt att behöva ladda klockan varje dag, medans jag tyckte inga problem och föredrog en kraftfullare klocka.

Det gick 3 månader för mig sedan tröttnade jag på att ladda klockan och har ej rört den på typ 2 år..

Nu har klockorna bättre batteritid, men om det är en unik laddplatta så vet jag ej om jag ska chansa igen. Just detta att man skulle ha ordning på denna laddplatta tyckte jag var jobbigt, när jag skulle bort någon dag, ja då skulle laddplattan med.

Köpte Apple watch 1 och täntke precis samma, har inte rört den på säkert 1 år då jag gav den ett försök igen:D
och den har väl, vadå typ "upp" till 18timmar? Vet att jag kunde använda den några timmar över 24h men chansen att ladda den är ju ännu mindre på dagen haha

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Du kan väl ta av den när du ska dyka? Själv dyker jag någon enstaka gång per år och är det inte oftare än så är det lätt fixat att ta av innan dyket.

Men jag vill ju dyka med klockan, det va det jag mena 😋
Jag har en dykklocka nu, men hade jätte gärna köpt en smart klocka som klarar 100meter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Va? Hur tunna begär du att de ska vara egentligen? ~13 mm är absolut inte särskilt mycket

Här kan du läsa vilka mått en klocka bör ha.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

kan de inte lägga ner de här smartklockorna.
de är så jävla löjliga.
de kostar lika mycket som rätt så fina mekaniska klockor.
smarta klockor kommer aldrig bli stort när folk redan har mobiler som kan göra allt och mer därtill.
en klocka är mer ett smycke enligt mig.
vill man ha funktioner i klockan ja då köper man väl en tåligare klocka och inte en smartklocka.
smartklockor kommer dö ut precis som 3D till Tv gjorde.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tumvanten:

kan de inte lägga ner de här smartklockorna.
de är så jävla löjliga.

"Kan inte folk sluta gilla sånt som jag inte gillar! RAAARRRRGGHH!!!"

lol

Sluta bry dig. Problemet löst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

"Kan inte folk sluta gilla sånt som jag inte gillar! RAAARRRRGGHH!!!"

lol

Sluta bry dig. Problemet löst!

Även fast jag håller med dig principiellt, så motiverade och t.o.m. förklarade faktiskt tumvanten varför hen tycker sådär.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

"Kan inte folk sluta gilla sånt som jag inte gillar! RAAARRRRGGHH!!!"

lol

Sluta bry dig. Problemet löst!

mjo förvisso, men vad gör en smart klocka som inte mobilen redan gör? Det finns ju lixom ingen "killer app" för den, så det blir ju bara en status grej. Men med tanke på att dom ser ut som vanliga armbandsur numera så... vad är poängen lixom?

Permalänk
Medlem

Fast du länkar till någon bloggpost som förespråkar billiga parfymklockor och som dessutom bara tar up dressklockor (som samsungs klocka uppenbart inte tävlar mot)

Kollar du på de mest populära klockorna från Rolex, Omega, IWC etc etc så snittar dom runt 11-14 mm i tjocklek. så 12.7 och 13 mm är absolut inte speciellt tjockt.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

80timmars drift börjar bli något, men det känns fortfarande lite för lite.

Gear S3 har ju 96h drift dock.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordsqueak:

mjo förvisso, men vad gör en smart klocka som inte mobilen redan gör? Det finns ju lixom ingen "killer app" för den, så det blir ju bara en status grej. Men med tanke på att dom ser ut som vanliga armbandsur numera så... vad är poängen lixom?

Pengar.

Permalänk

@Grumie: En Rolex kan kosta flera hundra tusen. Man vill att den ska synas och den är tänkt att vara blaffig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Grumie: En Rolex kan kosta flera hundra tusen. Man vill att den ska synas och den är tänkt att vara blaffig.

Så är det dock inte men..

..Seiko, tissot, oris... Spela roll. 12.7 eller 13 mm är inte speciellt tjockt.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker smartklockor är ganska värdelösa såvida man inte använder den till träning, hälsa och sånt främst, och då lämna mobilen hemma för den är så fet. Den måste ha bra batteritid också.

Tråkigt att Samsung Pay MST förvann i Galaxy Watch mtp att Gear S3 har det. För Samsung pay med MST verkar som det enda vettiga bland de nya betalsystemen och jag vill inte ha en Samsung-telefon, så en ny uppgraderad Gear S3 med längre batteritid hade passat mig bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

mjo förvisso, men vad gör en smart klocka som inte mobilen redan gör? Det finns ju lixom ingen "killer app" för den, så det blir ju bara en status grej. Men med tanke på att dom ser ut som vanliga armbandsur numera så... vad är poängen lixom?

Helt nyligen började jag fundera på smartklockor, så det är möjligt att jag har fel. Poängen som jag tänker mig det är:
1) Sömnövervakning. Detta är en stor grej. Kanske kan man samla in data och komma fram till att man kan få ut mer sömn på mindre tid. I förlängningen kan det bli mer sofistikerat: Beroende på hur du ätit (om du loggar detta i mobilen), hur du motionerat, hur mycket dagsljus du fått, kan klockan föreslå lämplig läggdags för dagen. Och om du ska upp senast klockan sex, kan klockan varje dag välja bästa tiden 5.30-6.00 att väcka dig. Tänk om valet är mellan att vakna vresig kl 6.00 och att vakna lätt och behagligt kl 5.45. Vidare koll på snarkning, sömnapné. Och vaknade du för att gå på toa, ljust i rummet eller buller? Sådant kan klockan registrera och sedan talar mobilen om hur du skulle kunna spara X minuter varje dygn. Fler dagar där man är på topp.
2) Jag ogillar att ha med mig telefonen hela tiden, men skulle ändå vilja att data samlas in, även detta kopplat till att optimera mitt liv - eller förbättra kvaliteten något åtminstone. Tänk om man har någon onödig dum ovana som man lätt kunde ändra, men man vet inte om det.
3) Samma sak med t.ex. skrivande om du jobbar som programmerare. När, av alla timmar du sitter vid en stationär dator, skriver du mycket? Finns samband med t.ex. kaffe? Några månader senare kanske du har haft en dålig månad på jobb. Skiljer sig dina vanor dessa två månader?
4) Även relationer med människor varierar. När du upplever detta, kan du öka chansen att förstå varför m h a klockan? Jag tror det.

TL;DR 1-4) Samla in massa data, köra korrelationstester mellan många varibler, informera användaren om upptäckter av samband. Mål: bättre livskvalitet.

5) Jag vet inte om dessa klockor kan strömma musik, vilket vissa gillar på träningspasset, där man inte alltid vill ha mobilen med sig.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

@Grumie: Underbart att vi kan tycka olika! Köp du en klocka på 1,3cm. Såg att Oris hade en på 2cm och det kanske är något för dig också? Håll de bara borta från mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft en LG Watch Urbane (smartklocka) och har nu en Gear S3, använder inte den till träning, hälsa och sånt, dock har jag stegräknaren på mest för att se hur mycket jag rört mig på en vecka. Kan säga att jag aldrig kommer ha en vanlig klocka igen, det är på tok för lyxigt att kunna se vem som skrivit (och vad) på whatsapp, facebook, email osv. Även se vem som ringer och svara/lägga på. Jag har inte haft ljud eller vibration på min mobil sedan jag skaffade min första smartwatch, ångrar inte köpet en sekund.
Framför allt SAMSUNG PAY, det är så otroligt bekvämt att pröjsa med klockan!

Det enda jag saknar med min Gear S3 är just inbyggt simkort så man kan lämna mobilen hemma. Samtal löser man med blåtandlurar eller så kör man högtalarfunktionen (låter faktiskt bättre än man kan tro). Så det kliar i köptarmen efter denna nya klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Grumie: Underbart att vi kan tycka olika! Köp du en klocka på 1,3cm. Såg att Oris hade en på 2cm och det kanske är något för dig också? Håll de bara borta från mig.

Har inte påstått något annat och har inte sagt att jag föredrar klockor av den karaktären du nu beskriver. Säger bara att samsung-klockan verkligen inte kan kategoriseras som tjock.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

smarta klockor kommer aldrig bli stort när folk redan har mobiler som kan göra allt och mer därtill.

Apple sålde 50% fler klockor 2017 jämfört med 2016. Deras snabbast växande produktkategori. De bryter inte ut intäkterna för just klockorna men de ingår i en grupp produkter som svarade för försäljning på ca 20 miljarder dollar om året. Analytiker menar att två av produkterna är i tillväxt, där klockorna är den ena tillväxtprodukten, medan övriga avstannat. Vissa segment av klocktillverkare i Schweiz svettas pga av Apples framfart. Smartklockor lär aldrig bli så stora som mobiler förstås, men är redan hyfsat stort.

Permalänk

Jag skulle vilja ha en för att styra Spotify på jobbet och som klocka, vad mer, väder antar jag.. Men något köp motiverar det inte

Skickades från m.sweclockers.com