Permalänk
Medlem

@aaaaa: Hur har du provat? Att starta mha gamepaden, eller har du trykt på knapparna på själva konsolen också?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@aaaaa: Hur har du provat? Att starta mha gamepaden, eller har du trykt på knapparna på själva konsolen också?

Ja, gamepaden funkar men konsollen vägrar starta.
Testat att trycka på konsollen också.
Den lyser inte röd, men helt plötsligt kan den göra det men den startar endå inte.
Stoppar jag in en skiva, vill den inte matas in automatiskt.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Fick detta svar från Nintendo Bergsala:
”Hej,
Om konsolen är stendöd brukar det tyvärr inte gå att laga, vårat pris för att byta ut konsolen om den skickas in till oss är 2000 kr. Dina köpta spel som är bundna till ditt konto kan du dock få tillbaka om du köper en ny enhet, allt du behöver göra är att avlänka ditt konto från den trasiga konsolen (det kan vi hjälpa dig med) och länka kontot till den nya.”

Kan man avlänka själv eller är det nåt Nintendo bara kan?
Tack på förhand

Lämnade in den hos PSXCARE vid Skanstull i Stockholm.
Kostar 500kr för felsökning.
Total kostnad blev 1.000kr.
Det står ”omlödning av powerkontroll kretsen”.
Nu funkar det iaf med mitt konto kvar och alla mina spel som jag köpte digitalt.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en begagnad Wii U premium för bra pris. Mario Maker 3D ingick och det funkar bra.

Dock nu när jag köpt Mario Kart och ska ladda ner en update som krävs för att spela så får jag bland annat felkoderna 105-0623. Efter jag lyckades få igenom updaten efter omformaterat 4 gånger så fick jag en ny innan installen som kommer efter updaten som är felkod 105-3016. (Stod även något om korrupta filer på den).

Det som händer när jag kommer in i Mario Kart är att spelets fryser efter det bootar.
Typ som denna grabben visar https://www.youtube.com/watch?v=YRoFO26DM_E musiken spelas i några sekunder sen blir det tyst och jag måste hålla inne startknappen för att stänga av.

Skulle man kunna byta den interna HDDn eller typ välja vart man sparar updates? Har en sån SDHC som jag kan stoppa in, kanske även nån extern HDD.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av VincentIsetorp:

Köpte nyligen en begagnad Wii U premium för bra pris. Mario Maker 3D ingick och det funkar bra.

Dock nu när jag köpt Mario Kart och ska ladda ner en update som krävs för att spela så får jag bland annat felkoderna 105-0623. Efter jag lyckades få igenom updaten efter omformaterat 4 gånger så fick jag en ny innan installen som kommer efter updaten som är felkod 105-3016. (Stod även något om korrupta filer på den).

Det som händer när jag kommer in i Mario Kart är att spelets fryser efter det bootar.
Typ som denna grabben visar https://www.youtube.com/watch?v=YRoFO26DM_E musiken spelas i några sekunder sen blir det tyst och jag måste hålla inne startknappen för att stänga av.

Skulle man kunna byta den interna HDDn eller typ välja vart man sparar updates? Har en sån SDHC som jag kan stoppa in, kanske även nån extern HDD.

Nu helt plötsligt börja det funka. Gjorde inget speciellt men jag installerade Super Smash som jag fick hem idag och efter lirat de en timma så funkade mario kart. Nice. Gött att slippa depression!

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande lirar på Wii U?

Jag sålde nyligen min Switch, men Wii U har jag kvar och jag plockade fram den här om dagen och lirade lite Wind Waker HD. Det är nog tredje gången jag lirar igenom det

Är fortfarande ganska allergisk mot Gamepaden dock, lirar uteslutande med Pro Controllern.

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Medlem

@cybson: Man måste få sin Smash Bros.-fix från och till.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av VincentIsetorp:

Nu helt plötsligt börja det funka. Gjorde inget speciellt men jag installerade Super Smash som jag fick hem idag och efter lirat de en timma så funkade mario kart. Nice. Gött att slippa depression!

Spelet slutade funka 1 dag senare igen. Var nog skivan som var kass. Ska köpa ett nytt Mario Kart.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybson:

Någon som fortfarande lirar på Wii U?

Jag sålde nyligen min Switch, men Wii U har jag kvar och jag plockade fram den här om dagen och lirade lite Wind Waker HD. Det är nog tredje gången jag lirar igenom det

Är fortfarande ganska allergisk mot Gamepaden dock, lirar uteslutande med Pro Controllern.

Ungarna spelar på det ibland, trots att det mest blir Switchen. Men visst ibland blir det Pikmin 4 eller gamla Minecraft-världar på Wii U. Häromdagen plockade äldsta grabben upp Wind Waker och tyckte nog att det var rätt kul

Någon som vet hur länge det kommer att gå att spela online på Wii U? Har Nintendo satt något datum?
Det kommer ju att kosta pengar att spela online på Switchen snart, men det bör väl fortsätta att vara gratis på Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Ungarna spelar på det ibland, trots att det mest blir Switchen. Men visst ibland blir det Pikmin 4 eller gamla Minecraft-världar på Wii U. Häromdagen plockade äldsta grabben upp Wind Waker och tyckte nog att det var rätt kul

Någon som vet hur länge det kommer att gå att spela online på Wii U? Har Nintendo satt något datum?
Det kommer ju att kosta pengar att spela online på Switchen snart, men det bör väl fortsätta att vara gratis på Wii U.

Det är fortsatt gratis att spela online på Wii U.
Och jag gissar på att du kommer kunna spela online de närmaste 3-5 åren.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på information utifall det finns många Wii U konsoler idag som är i nyskick eller rent utav oanvända? Verkar mest finnas begagnade konsoler kvar. Skulle vara kul att äga en helt ny Wii U.

Permalänk
Medlem

Provade på Nintendos online tjänst vilket först såg ut att fungera utmärkt men när min dotter skulle joina in på en match så klagade den över konto inloggning!? Så för att få detta att fungera så måste även hon ha ett online konto eller alternativt ett gemensamt familjekonto?

På PS4 verkar det räcka med att det primära kontot har ett abb så kommer resten av kontona på den konsolen kunna köra online. Antar att det är något i stil med familje kontot som finns på Nintendo Switch?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Hej jag har köpt Legend Of Zelda Breath Of The Wild till Wii U och beställt DLC men jag fattar inte vad jag gör med koden skall man bara lägga den på ett minneskort eller vad ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nintendofan:

Hej jag har köpt Legend Of Zelda Breath Of The Wild till Wii U och beställt DLC men jag fattar inte vad jag gör med koden skall man bara lägga den på ett minneskort eller vad ?

Koden för DLC slänger du in i E-shop.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

DLC

@iller: Det är bara det att jag har inte kopplat min basenhet till internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nintendofan:

@iller: Det är bara det att jag har inte kopplat min basenhet till internet.

Då kan du glömma DLC då det är ett krav.
Den kan bara laddas ned via E-shop.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Då kan du glömma DLC då det är ett krav.
Den kan bara laddas ned via E-shop.

Men kör hårt, expansionen var superkul, rätt mkt nytt och dessutom HM. Räcker ju med nät för att ladda ner

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Startade upp min Wii U för att spela lite Lego Dimensions med lillpojken. Han hade frågat om vi hade Sonic och ville så gärna spela med Sonic. Som tur är så har jag köpt alla paket, så Sonic fanns i källaren.

Vi brukar spela en del på Switch också, men det jag saknar när jag spelar Lego spel på Switchen är Wii U´s gamepad och möjligheten att använda den som en egen skärm vid multiplayer i Lego spelen. På Switchen blir det splitscreen. Är jag ensam om att sakna det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Som tur är så har jag köpt alla paket, så Sonic fanns i källaren.

Tur? Tur är iaf att ha sparat en Wii U som grabben kan spela på, oslagbart för barnen.
Lego dimensions-figurerna kan man flytta över till ps4 eller xbox om man fortfarande tycker de är kul då.

Det var väl bara ett fåtal spel som utnyttjade wii u pad'en och det blir väl snarare en huvudvärk nintendo om de ska porta spelen.
Switch har alla möjligheter att bli wii-u pad till nästa generations konsol om 5 år, men jag tror nintendo har låst in de roliga pillren för utvecklingsavdelningen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 9110a:

Startade upp min Wii U för att spela lite Lego Dimensions med lillpojken. Han hade frågat om vi hade Sonic och ville så gärna spela med Sonic. Som tur är så har jag köpt alla paket, så Sonic fanns i källaren.

Vi brukar spela en del på Switch också, men det jag saknar när jag spelar Lego spel på Switchen är Wii U´s gamepad och möjligheten att använda den som en egen skärm vid multiplayer i Lego spelen. På Switchen blir det splitscreen. Är jag ensam om att sakna det?

I de spel Gamepaden användes bra saknar jag funktionaliteten. Zelda: Windows Waker HD är mitt favoritexempel där man exempelvis i strider springa runt och fortsätta spela medans man väljer föremål i sitt inventory på gamepad.

Allt som allt var Switch en stor förbättring mot Wii U men just i detta avseende så är just den extra skärmen något jag ändå saknar. Men det beror helt på hur den också används. Många DS och 3DS spel använde heller inte den extra skärmen alltför vettigt så i de flesta spel blir avsaknaden inte lika kännbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Tur? Tur är iaf att ha sparat en Wii U som grabben kan spela på, oslagbart för barnen.

Det kanske inte var så mycket tur utan mer samlarnisse.
Att Wii U finns kvar hemma är inte tur, utan ett aktivt val då vi fortfarande har en hel del spel kvar att spela på den. Tex Skylanders.

Skrivet av pacc:

Lego dimensions-figurerna kan man flytta över till ps4 eller xbox om man fortfarande tycker de är kul då.

Jag vet att Lego-figurerna fungerar på andra konsoler också, men jag ser inte fördelarna att köra dom på tex PS4, ( förutom kanske flytet i spelet ). På Wii U så får jag och pojken var sin skärm. Ingen splitscreen.

Skrivet av anon5930:

I de spel Gamepaden användes bra saknar jag funktionaliteten. Zelda: Windows Waker HD är mitt favoritexempel där man exempelvis i strider springa runt och fortsätta spela medans man väljer föremål i sitt inventory på gamepad.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte hunnit med Zelda: Windows Waker HD, så det skall bli kul och se hur gamepaden fungerar där. Jag tror faktiskt att dom ända spelen jag har använt gamepaden är på Lego spelen och Captain Toad.

Permalänk
Medlem

Lite nekrobumpande nu, men Wii U är fantastiskt trevlig och tycker man om Zeldaspelen så är ju HD-varianterna av Wind Waker och Twilight Princess ett måste. Med en liten budget är Wii U det enklaste och billigaste sättet att fixa en spelmaskin för de mindre barnen. Begagnatspel kan man ofta få för en spottstyver, den klarar även Wii-spel, och eftersom den har hdmi är den enklare att koppla in till en modern tv. (Jag har dock en wii också, som även används till gamecubespel)

Nu har barnen fått en Switch i julklapp, men vår Wii U kommer att få hänga i ett tag till. Det finns många bra spel på den som barnen inte spelat än. (Däremot har de kompisar med switch så det blev läge att skaffa en nu)

För egen del funderar jag på om jag inte ska spela Zelda Breath of the Wild på Wii U istället för vår switch. Grafikmässigt ingen större skillnad, och jag spelar bara på TV. Tycker spelkontrollen känns bättre på Wii U. Eller kanske en vanesak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Lite nekrobumpande nu, men Wii U är fantastiskt trevlig och tycker man om Zeldaspelen så är ju HD-varianterna av Wind Waker och Twilight Princess ett måste. Med en liten budget är Wii U det enklaste och billigaste sättet att fixa en spelmaskin för de mindre barnen. Begagnatspel kan man ofta få för en spottstyver, den klarar även Wii-spel, och eftersom den har hdmi är den enklare att koppla in till en modern tv. (Jag har dock en wii också, som även används till gamecubespel)

Nu har barnen fått en Switch i julklapp, men vår Wii U kommer att få hänga i ett tag till. Det finns många bra spel på den som barnen inte spelat än. (Däremot har de kompisar med switch så det blev läge att skaffa en nu)

För egen del funderar jag på om jag inte ska spela Zelda Breath of the Wild på Wii U istället för vår switch. Grafikmässigt ingen större skillnad, och jag spelar bara på TV. Tycker spelkontrollen känns bättre på Wii U. Eller kanske en vanesak.

Skickades från m.sweclockers.com

FPSen är dock bättre på switchen gällande BotW vill jag minnas, i någon by är FPSen riktigt jävlig på Wii U (vi pratar 5-10fps)! Har man däremot endast joyconsen till Switchen och en Pro-kontroll till WiiU är det dock inte ens en fråga, dedär joyconsen kan vara världshistoriens sämst utformare kontroller till en konsoll, åtminstone för vuxna människor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pirum:

Lite nekrobumpande nu, men Wii U är fantastiskt trevlig och tycker man om Zeldaspelen så är ju HD-varianterna av Wind Waker och Twilight Princess ett måste. Med en liten budget är Wii U det enklaste och billigaste sättet att fixa en spelmaskin för de mindre barnen. Begagnatspel kan man ofta få för en spottstyver, den klarar även Wii-spel, och eftersom den har hdmi är den enklare att koppla in till en modern tv. (Jag har dock en wii också, som även används till gamecubespel)

Nu har barnen fått en Switch i julklapp, men vår Wii U kommer att få hänga i ett tag till. Det finns många bra spel på den som barnen inte spelat än. (Däremot har de kompisar med switch så det blev läge att skaffa en nu)

För egen del funderar jag på om jag inte ska spela Zelda Breath of the Wild på Wii U istället för vår switch. Grafikmässigt ingen större skillnad, och jag spelar bara på TV. Tycker spelkontrollen känns bättre på Wii U. Eller kanske en vanesak.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle nog säga Xbox One S All Digital Edition utgåvan som gått att få för tusenlappen och sedan Game Pass på det. Nya spel flera gånger i månaden, och då även nylanserade spel och även dag ett. Spelandet har aldrig varit billigare och enklare än så här typ.

Wii U var dock en extremt underskattad plattform men Nintendo fick definitivt revansch med Switch. Min favoritkonsoll i dagsläget, nyligen köpt en Switch Lite och hoppas själv att nästa generations Switch tar efter förbättringarna Lite medför mot vanliga Switch.

För att återgå till Wii U så är den en fin plattform om man emulerar och vill samla alla Nintendos spelkonsoller i samma system. Wind Waker HD och hur Gamepad används är en revolution som blev kortlivad (det jag själv gillade starkast var att kunna strida medans jag byter föremål på skärmen samtidigt, mer sömlöst spelande).
För det mesta var tvåskärmsspelandet mer optimalt med DS/3DS i mitt tycke men steget vidare, och tillbaks mot Game Boy I form av just Switch gillar jag bättre än om vi fått en till DS-liknande lösning eller kanske värst av allt, en rent stationär Switch, eller Nintendo Shield vilken den nog snarast skulle benämnas. Jag använder mina Switchar (lanseringsmodell och Lite) 99% handhållet. Hade inte använt den i närheten av lika mycket om den varit stationär. PS4 är en bra dammsamlare, behöver inte flera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kimball:

FPSen är dock bättre på switchen gällande BotW vill jag minnas, i någon by är FPSen riktigt jävlig på Wii U (vi pratar 5-10fps)! Har man däremot endast joyconsen till Switchen och en Pro-kontroll till WiiU är det dock inte ens en fråga, dedär joyconsen kan vara världshistoriens sämst utformare kontroller till en konsoll, åtminstone för vuxna människor

Jag skulle också säga Switch-utgåvan då den är den bättre av de båda. Enda anledningen att välja Wii U utgåvan är om den är extremt billig eller man saknar en Switch. För emulation på PC är det nog fortfarande Wii U utgåvan som är det bättre valet.

Playstationkontrollerna fram tills PS4, som hade (mer) ergonomiska kontroller, skulle jag personligen säga. Men vi har ju alla olika händer och kontroller är aldrig designade för att passa alla. Även om det börjat ske saker på senare tid förstås.

Switch Lite är bekvämare med större händer för min del. Joycons monterade fungerar bra för mig men Pro kontroller föredras. Men där är det mer stabiliteten, skensystem mot kontroller som sitter ihop med skärmen i samma skal.

Bra dock att det finns alternativ att välja på dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressanta synpunkter. Jag tänkte att gamepad på wii u kanske kunde visa kartor eller vara till annan hjälp i BOTW. Vi har pro controller till båda systemen, barnen föredrar dock joycon så det var tur jag köpt begagnade saker till typ paketpris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pirum:

Intressanta synpunkter. Jag tänkte att gamepad på wii u kanske kunde visa kartor eller vara till annan hjälp i BOTW. Vi har pro controller till båda systemen, barnen föredrar dock joycon så det var tur jag köpt begagnade saker till typ paketpris.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var så Wii U versionen var tänkt att fungera, och även fungerade när spelet visades upp första gången. Men när spelet lanserades så hade funktionaliteten tyvärr försvunnit.

Om den inte återställts med någon patch eller någon hittat en lösning. Lite oinsatta med just denna utgåva. Men trivs man bättre med Wii U och dess kontroll är det ju faktiskt inget dumt val ändå.

Låter ju väldigt bra det.
Nu har jag själv inte kollat andrahandsvärde och så men jag räknar själv med att de bör kunna öka med åren. Har oöppnade utgåvor av både Mario Kart 8 och Wind Waker HD till och med. Köpte spelen digitalt när de kom så slog till på dessa mot slutet av Wii U's livstid. Även om min Wii U blivit oanvänd sedan Switch lanserades så är det en plattform jag inte kommer släppa i första taget. Ångrar mig fortfarande att jag sålde min GameCube och alla dess spel.

Permalänk
Medlem

Ok, antar att de inte ville att switch utgåvan skulle vara sämre.

Vi har kvar n64, gamecube och wii, men på sikt blir nog wii u "retroburk" som ersätter åtminstone gamecube och wii, och de andra får finna nya hem (typ barnens mormor eller nåt). Sitter med 2 wii och 2.5 wii u just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Skakar lite liv i denna tråden.. köpte ett försiktigt använt Wii u till julen 2019 men nu verkar läsaren gått sönder. Kört rengöringsskiva men den vill fortfarande inte läsa någon av skivorna jag har, varken nya Wii U eller gamla Wii.
Bergsala kunde byta ut den till en nätt kostnad av 850:- men känns som man kan hitta begagnade till nästan samma pris..
Försökt läsa mig till hur man gör för att läsa över spel till USB men funkar det fortfarande? Datorn har sd-port men jag har inget kort så då tillkommer kostnad för det, plus tiden såklart.
Vad har ni för råd att ge mig? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Installera custom firmware på den du. Gjort det själv och fungerar ypperligt. Jag har lagt in 1 tb spel till wii u, wii, GameCube, n64, snes, gameboy och nes på en extern disk.