Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Deadpool 2 - Trevlig underhållning, bra effekter och handling. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Patriots day 8/10

Boston marathon bombdåd, väldigt välgjord och en del action men för mig som inte kände till särskilt mycket om dådet så var den väldigt spännande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Upgrade 8/10

Trevlig film.
https://www.imdb.com/title/tt6499752/

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

A Beautiful Mind, för typ femtonde gången. ^^

10/10

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Sameblod.

jag ger den 7/10

det är i princip en gammal hederlig kärlekshistoria i samemiljö.
inget nytt. men ok

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk

Senaste Avengers 5/10

Bra för att vara en avengers film men svårt attt ge dom högre än 5 pinnar

Permalänk
Medlem

Upgrade - Scif-fi utan något nytt eller intressant. Killes flickvän blir mördad och han blir paralyserad, han får chip implanterat så att han kan gå igen och börjar hitta flickväns mördare för att döda dom. Men gissa vad som händer sen? Jo, inget som vi inte sett tidigare. 6/10

Iron sky - Grymt rolig actionrulle från 2012. Nazister som bor på månen ska invadera jorden. Men Usas president Sarah Palin ger dom på moppo. Typ. Ska tydligen komma en uppföljare i år. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Avengers: Infinity war, helt ärligt mestadels för ljuvliga Scarlett Johanssons skull
Nej men helt ok, säg 7,5/10
Kännde dock i efterhand att det kanske hade vart bäst att se dom 2 första före, får ta tag i det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Remains Of The Day (1993). Utåt sett oberörd och känslokall Anthony Hopkins sätter tjänsteplikten framför allt. 8/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Home Alone (1990)

Fel årstid menmen..
Vet inte men blev sugen på Julkänsla nu efter denna zombifierande varma sommar.
Är nog en vintermänniska när det väl kommer omkring.

Filmen är en klassiker och kommer hålla till tidens ände. Många roliga scener men roligaste i hela filmen är när Kevin lägger spindeln på Marvs ansikte ! Det dödsvrålet är så komiskt som man nästan kissar på sig haha

Länkar det för den som glömt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Home Alone (1990)

Fel årstid menmen..
Vet inte men blev sugen på Julkänsla nu efter denna zombifierande varma sommar.
Är nog en vintermänniska när det väl kommer omkring.

Filmen är en klassiker och kommer hålla till tidens ände. Många roliga scener men roligaste i hela filmen är när Kevin lägger spindeln på Marvs ansikte ! Det dödsvrålet är så komiskt som man nästan kissar på sig haha

Länkar det för den som glömt !

https://youtu.be/2rP5FcaOkIM?t=16s

Fan, det där klipper får mig att asgarva varenda gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Rampage
Usch nää , fy vilket bottennapp.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Collateral Beauty, 6/10

Fantastiskt bra på att framkalla känslor, mindre bra "film".

Permalänk
Medlem

Finns det nån bra Zombie film från år 2017-2018?
Känns som jag har sett det mesta så jag chansar här nu , ni får gärna linka mig till en tråd där rekommendationer diskuteras.
#Zombienerd

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ocean 8
Kass rulle men fina damer

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@_tekken_:

Jag skulle rekommendera Train to Busan, en av de bättre zombiefilmerna på senare år.
https://www.imdb.com/title/tt5700672/

Permalänk
Medlem

Star Wars: The last jedi

Vet inte riktigt, älskar dom andra filmerna. 7/10, kanske möjligen en 8.

TedTed - För kärlekens skull

Bättre än väntat faktiskt, man får sig en tankeställare ändå. Den får en 8/10 av mig.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Hereditary - Underbart bra skräckfilm som levererar skräckelementet på ett, enligt mig, nästan perfekt sätt.

Permalänk
Medlem

THe Ice Storm(1997)

Igen.. Det är min "snuttefilt". Känt mig hängig så körde den. Det är något med den förtrollande musiken och allmänna atmosfären i denna rulle. Den handlar egentligen om många negativa saker men den har den där magin som får en nyfiken på världen där inne i rutan. Man kan nästan känna lukten av tobak och whiskey när dom festar och lyssnar på tidstypiska bandspelarna och alla andra detaljer från 70-talet som är kul att se. Hur alla klädde sig med utsvängda kläderna och megabrillorna. Handlar även den där ungdomliga känslan hur det var att vara ung. Grymt soundtrack iaf, magiskt !

Permalänk
Medlem

Elvira: Mistress of the Dark.

80 tals humor, stendum och underhållande, perfekt med andra ord !
Plus Cassandra Peterson såklart.

Permalänk
Medlem

https://www.imdb.com/title/tt2042568/
Riktigt bra! Men inte en typisk Cohenfilm, mer än den lite mörka humorn som dyker upp ibland... men mysig och bra musik i den, med fokus på folkmusik på 60talet.

Nu har jag inte sett Deadpool2 än... men står i valet och kvalet när vi ska se den, om vi ska den på projektorn i 104" 1080p sdr, eller på TVn, i 4K HDR i 65"... HDR är jäkligt nice... men storleken har betydelse... som flickan sa!

Permalänk
Medlem

Deadpool 2
5/10

Är inget större Deadpool-fan, men tyckte 1an var bättre. En utmärkt "sekundär skärms-film", filmen hade sina moments. Sedan var det några effekter som jag tyckte var hemskt dåliga. Tappade koncentrationen/intresset flera gånger under filmen och detta ska ändå vara action.

Efter den besvikelsen slog jag på en riktigt bra rulle, American Pie! Alltid lika j*vla bra! 10/10 Här var det då inget tappat intresse utan det var bara ett sug på mer, får se när jag får tid att kolla på uppföljaren!

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Har också sett Avengers: Infinity War nyss och jag tyckte den var jobbig. Det är snart hundra hjältar i Avengersfilmerna som var och en får minimalt med tid i filmen. Sen i varje klipp måste något häftigt hända, eller någon vitsig replik sägas. Filmen känns lite som "loudness war" för musikindustrin, allt ska höjas till max och ingen dynamik alls kvar i filmen.

Permalänk
Medlem

https://m.imdb.com/title/tt2400463/?ref=m_nv_sr_2

The invitation

9/10

Råkade se denna, fasiken vad bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

https://m.imdb.com/title/tt2400463/?ref=m_nv_sr_2

The invitation

9/10

Råkade se denna, fasiken vad bra

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, den fanns på Netflix. Får nog ta en koll, verkar intressant.

Permalänk
Medlem

Upgrade, helt ok rulle. 7/10

Super Troopers 2, 5 fläktar av 10.

Skrivet av _tekken_:

Finns det nån bra Zombie film från år 2017-2018?
Känns som jag har sett det mesta så jag chansar här nu , ni får gärna linka mig till en tråd där rekommendationer diskuteras.
#Zombienerd

Inte från 17-18 och du kanske redan sett, men denna vill jag minnas var rätt bra iaf:
https://www.imdb.com/title/tt2535470/

Ett till tips dock inga zombies har jag för mig men lite vampyrer.
https://www.imdb.com/title/tt1464580/?ref_=ttls_li_tt

Permalänk
Medlem

Ocean's 8, hade väldigt låga förväntningar men blev positivt överraskad, helt ok film, en stark 3:a av 5.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk

Kollade TAG, Bleeding steel och Upgrade i söndags. TAG var rätt kul. Bleeding steel. Kollade bara för Jackie Chan. Men fan rätt dålig. Upgrade, FAN VAD BRA! (titta för faaan inte på trailern, jag såg den efter. Det är SPOILERS!)

Edit: Upgrade är en "low budget film" - 5mill$- En skådis är känd. Men fan den var bra.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk

The Meg - 7/10

Monsterrulle som inte tar sig själv på så stort allvar.
Fylld av clichéer och skämskudde-oneliners.
Kort sagt så gillade jag den.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Har också sett Avengers: Infinity War nyss och jag tyckte den var jobbig. Det är snart hundra hjältar i Avengersfilmerna som var och en får minimalt med tid i filmen. Sen i varje klipp måste något häftigt hända, eller någon vitsig replik sägas. Filmen känns lite som "loudness war" för musikindustrin, allt ska höjas till max och ingen dynamik alls kvar i filmen.

Tycker filmen var skapligt överratad.

Thanos har ju en väldigt liten roll känns det som, typ enda egentliga actionscenen ~5min.