I vilken hand håller ni er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra?

Permalänk
Medlem

I vilken hand håller ni er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra?

Det slog mig precis att loggan på min kaffekopp -- här på jobbet -- sitter så att man ser den när koppen är placerad med örat till vänster. Det är en ganska snygg kopp, så jag vill gärna se trycket på den, men jag vill dricka ur koppen medan jag håller den i höger hand.

Efter en snabb sväng ut till våningens pentry har jag uppmärskammat att det verkar ganska jämt fördelat mellan "loggan fram vid örat höger-" och "loggan fram vid örat vänster-" muggar.

Jag undrar kort och gott, hur ser er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra ut? Har den ett tryck? Sitter örat till höger eller vänster m.a.p. på trycket? Har den kanske inget öra alls? Show me your cups!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

har bara tråkiga vita koppar på jobbet (min egan mugg verkade vara fin, så någon konfiskerade den ), men dricker lite blandat, nu när man väl tänker på det. ibland örat till vänster, ibland höger.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Får jag välja helt fritt har jag den i höger hand.
Men håller jag på med något annat, eller koppen står till så det är lättare att ta den med vänster hand så använder jag den. Inte så att jag byter hand ungefär som om jag skulle skriva.

60% höger och 40% vänster kanske?

Permalänk
Avstängd

Höger om jag inte gör nått annat och skiter i övrigt i koppen utan är innehållet jag vill åt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

90% höger, vänster när höger behövs på annat håll vid arbete etc.

Då vi till 90% dricker espresso-baserad hemmavid så kör vi inte med vanliga kaffekoppar. Här är en av Cappuccino-kopparna i Lino/Intelligentsia coffee's serie. Har även några espresso-koppar och cortado-glas i samma serie...

Kastar upp ett par bilder till med innehåll sen... Älskar dessa koppar då örat är väl dimensionerat och även har ett tumstöd.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Är vänsterhänt och håller den i vänster hand ... på jobbet har vi bara helvita koppar.

På mitt förra jobb hade hag en HP Proliant mugg utan öra alls.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Använder min USA-souvenir så ofta jag kan då den är så gullig
Då den är formad som en nöt så hålls den ofta runt muggen istället för i örat.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag kan hålla koppen i båda händerna, det beror väl mest på om jag gör något med den andra handen.
På jobbet dricker jag ur en imo mycket fin Grim Fandango-kopp

Edit:

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

På jobbet dricker jag med vänster hand och då är loggan (Primus) riktad mot mig. Har en dubbelväggig mugg i rostfritt stål.
Hemma dricker jag med höger mer om jag inte sitter vid datorn.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Jag kan hålla koppen i båda händerna, det beror väl mest på om jag gör något med den andra handen.
På jobbet dricker jag ur en imo mycket fin Grim Fandango-kopp

Edit:
https://i.imgur.com/Xx9Muav.jpg

Kulörchips, det låter gott

OnT: Sällan jag dricker ur mugg, men gör jag det så är det 99% med högerhanden. Kan fan inte hålla i örat på muggen med vänsterhanden för fem öre...

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Jag kan hålla koppen i båda händerna...

Wow! Några tips till en nybörjare?

Alltid vänster - för i andra handen har jag antingen musen eller kakskeden.

Permalänk
Avstängd

Har också en enfärgad kopp, tror det är en tekopp för den är gigantiskt stor... (Har en stor termos på bordet att backa den med dessutom...)
40/60 som lödtennet tror jag vilken hand man håller den i... Beror ju på om man sitter vid datorn eller ej. ha ha

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Sådär, vi kör en på lunchkaffet också, givetvis i favoritkoppen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Beställt en egen mugg med foto på som jag har på jobbet med en bild på mina katter. Beroende på vilken hand jag håller muggen i avgör vilken av mina två katter jag ser så win-win oavsett

Sen vilken hand som föredras skulle jag gissa att det är höger generellt eftersom jag är högerhänt men som många andra används även vänster hand. Framför allt vid skrivbordet då det känns mindre riskfyllt att ha muggen ståendes på vänster sida av tangentbordet med tanke på att man vevar runt med musen på höger sida.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

En väl ingrodd plåtmugg från souvenirshopen på Alcatraz. Fått lite roliga kommentarer på den i fikarummen genom åren, kanske speglar den hur det känns på jobbet?

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Muggen i vänsterhanden, håller antingen runt muggen eller ett finger i örat, så loggan hamnar i handflatan.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Wasa Kredit på båda sidor på jobbet. Ska kolla på den dedikerade kaffemuggen hemma sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det slog mig precis att loggan på min kaffekopp -- här på jobbet -- sitter så att man ser den när koppen är placerad med örat till vänster. Det är en ganska snygg kopp, så jag vill gärna se trycket på den, men jag vill dricka ur koppen medan jag håller den i höger hand.

Efter en snabb sväng ut till våningens pentry har jag uppmärskammat att det verkar ganska jämt fördelat mellan "loggan fram vid örat höger-" och "loggan fram vid örat vänster-" muggar.

Jag undrar kort och gott, hur ser er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra ut? Har den ett tryck? Sitter örat till höger eller vänster m.a.p. på trycket? Har den kanske inget öra alls? Show me your cups!

En kaffemugg i varje hand!!

Nej, men höger skulle jag säga (är högerhänt)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Dricker med vänster och röker med höger.
Använder oftast pappmuggar utan öra iof.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Skapa en omröstning! dricker ibland vänster, ibland höger beror på vad man håller på med just då!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Alltid i vänster, provar att hålla koppen nu i höger och det kommer aldrig att gå

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Dricker med höger, men när man multitaskar dvs när man använder musen å hjärnan skriker efter koffeinet så är det ju vänster hand som får sköta uppgiften att hantera kaffet.

Sen undrar jag hur i helskotta ni kan ha det så städat på era skrivbord/arbetsplatser.
Ny lägenhet å allt men fortfarande ser det ut som om en bomb slagit ner, wtf! Hur?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Den här tråden är värdelös utan en poll. Man dricker té, inte kaffe.

Permalänk
Medlem

Jag håller muggen nio gånger av tio i vänster hand, men är högerhänt. Har inte ens funderat på vilken sida eventuella tryck är på, detta trots att jag envist hållit mig med personliga muggar genom åren.
Sedan en tid tillbaka blev min supersnygga AIK-mugg stulen så nu dricker jag ur företagets vita muggar. Vet fortfarande inte vilken sida om örat trycket är på dock...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Dricker med höger, men när man multitaskar dvs när man använder musen å hjärnan skriker efter koffeinet så är det ju vänster hand som får sköta uppgiften att hantera kaffet.

Sen undrar jag hur i helskotta ni kan ha det så städat på era skrivbort/arbetsplatser.
Ny lägenhet å allt men fortfarande ser det ut som om en bomb slagit ner, wtf! hur?
https://i.imgur.com/8J1hPGb.jpg

Öppet kontorslandskap och "clean desk-policy" för att vem som helst ska kunna sätta sig var som helst (trots att alla alltid sätter sig på exakt samma platser varje dag).

Annars så håller jag koppen i stort sett alltid i höger hand och motivet blir då vänt mot mig själv så det är ganska få som ser den fula kossan jag har på koppen. De är lite snåla här på jobbet och alla får ta med sin egna kaffekopp - för de hundratals kaffekoppar vi har i skåpen med företagsloggan på är avsedda för kunder (som i princip aldrig kommer hit då vi i 99% av fallen åker ut till kund istället).

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Riktiga vikingar dricker inte kaffe ur kopp. De tuggar bönorna direkt i munnen för att sedan hälla kokande vatten rakt ner i käften.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Riktiga vikingar dricker inte kaffe ur kopp. De tuggar bönorna direkt i munnen för att sedan hälla kokande vatten rakt ner i käften.

Drack inte riktiga vikingar mjöd å hästpiss för att göra sig redo för dagens bravader?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

Drack inte riktiga vikingar mjöd å hästpiss för att göra sig redo för dagens bravader?

Kaffe som kaffe.. Båda alternativen har förmodligen en uppiggande effekt på kroppen.

Visa signatur
Permalänk

Bra fråga, jag skulle vilja påstå att för det mesta är det jämt för delat på höger och vänster. Sitter jag vid datorn hemma blir de nog ändå för det mesta högern som får jobba så kanske 7 av 10 ggr med högern då. Jag håller förövrigt aldrig i örat på en mugg/kopp, brukar dock lägga lång fingret i örat på muggen när jag lyfter den.

Du borde lägga till en poll med ett höger/vänster/båda alternativ

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Dricker med höger, men när man multitaskar dvs när man använder musen å hjärnan skriker efter koffeinet så är det ju vänster hand som får sköta uppgiften att hantera kaffet.

Sen undrar jag hur i helskotta ni kan ha det så städat på era skrivbord/arbetsplatser.
Ny lägenhet å allt men fortfarande ser det ut som om en bomb slagit ner, wtf! Hur?
https://i.imgur.com/8J1hPGb.jpg

Haha, den där bilden är nåt för "Visa ditt skrivbord"-tråden ju! Jag fattar inte heller hur folk kan ha så kliniskt rent på skrivbordet. Mitt är inte lika kaotiskt som ditt, men det är fortfarande långt ifrån tomt.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)