I vilken hand håller ni er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra?

Permalänk
Medlem

Vad är kaffekopp?

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Beror helt och hållet på vad jag sysslar med, alternerar mellan höger och vänster hand hejvilt beroende på vad respektive hand håller på med och räknar även in vars jag ställde koppen sist..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Dricker med högerhanden då jag är högerhänt. Helt oväsentligt hur muggen ser ut, är ju det svsrta guldet jag vill åt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Högerhänt, men håller nog oftast koppar med vänstern, eftersom jag brukar hålla annat i högerhanden, som mobil, datormus, gaffel/sked/hamburgare XD

Hemma vid datorn har jag alltid drycker till vänster, eftersom sambon har sina datorer till höger om mig, samt att dryckerna kommer bort från min musarm som kan råka välta ett och annat som inte har kork på...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Har 2st vita kaffekoppar med ett foto på varje mugg med vardera unge från när dom var små. Håller oftast koppen med höger hand, men funkar med vänster också.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Har 2st vita kaffekoppar med ett foto på varje mugg med vardera unge från när dom var små. Håller oftast koppen med höger hand, men funkar med vänster också.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Använder ibland vänster, ibland höger, har inte tänkt på det... men kommer göra det framöver 😒

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Kan redan nu se framför mig att man flera år från idag kommer tala om detta som frågan som avgjorde valet 2018. Aldrig har skillnaden mellan höger och vänster varit så tydlig även om det verkar finnas som dom hävdar att en kompromiss mellan vänster och höger är det bästa

(Själv tillhör jag nog kategorin som aldrig tidigare ens funderat på frågan men som nu lär göra det framöver)

Permalänk
Medlem

@iBigs:
Eller vi är på ett swec inte värt att berätta vad man har för hårdvara?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Dricker med höger, men när man multitaskar dvs när man använder musen å hjärnan skriker efter koffeinet så är det ju vänster hand som får sköta uppgiften att hantera kaffet.

Sen undrar jag hur i helskotta ni kan ha det så städat på era skrivbord/arbetsplatser.
Ny lägenhet å allt men fortfarande ser det ut som om en bomb slagit ner, wtf! Hur?
https://i.imgur.com/8J1hPGb.jpg

Jag har samma problem som dig, försöker hålla undan, men det finns alltid något papper eller annat som behöver ligga framme för att det används.

Hade dock gömt handkrämen lika bra som toapappret

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Vet ej vad dessa heter och haft den sedan jag flyttade hemifrån 2001.

Sipp greppet.
https://www.dropbox.com/s/ffnt9sbggic8o2l/2018-09-06%2020.50....
Inte varmt längre och jag gestikulerar samtidigt.
https://www.dropbox.com/s/luo6myuh3gkmf9e/2018-09-06%2020.51....
När man tror den kan ramla ur handen.
https://www.dropbox.com/s/ughjvwixnbmlpah/2018-09-06%2020.50....

med tanke på hur klantig jag kan vara så är det intressant att de fortfarande är hela. Räknar inte in hacket på den med katten. Efter alla dessa år.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Jag har samma problem som dig, försöker hålla undan, men det finns alltid något papper eller annat som behöver ligga framme för att det används.

Hade dock gömt handkrämen lika bra som toapappret
https://i.imgur.com/xWSSych.jpg

haha, använder faktiskt ingen handkräm eller sånt tjafs, man e la hård man å då ska det vara hårt å torrt
E min lillbrossa som ställt sin body lotion där, han e tyvärr inte en sån hårding som mig

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Så klart man spiller ut halva koppen precis efter man skrivit, får väl testa att dricka mer med vänsterhanden i fortsättningen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Dricker med höger, men när man multitaskar dvs när man använder musen å hjärnan skriker efter koffeinet så är det ju vänster hand som får sköta uppgiften att hantera kaffet.

Sen undrar jag hur i helskotta ni kan ha det så städat på era skrivbord/arbetsplatser.
Ny lägenhet å allt men fortfarande ser det ut som om en bomb slagit ner, wtf! Hur?
https://i.imgur.com/8J1hPGb.jpg

5s tänk är en bra start.

Om du vill gå mer in depth https://youtu.be/vR6-c3j0K_Y

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av Noob I am:

5s tänk är en bra start.

Om du vill gå mer in depth https://youtu.be/vR6-c3j0K_Y

Skickades från m.sweclockers.com

Eller minimalism om man vill ta det längre
https://www.youtube.com/watch?v=W2oU4bhaHqU

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Eller minimalism om man vill ta det längre
https://www.youtube.com/watch?v=W2oU4bhaHqU

Ska kolla på hela dokumentären någon gång men från det lilla klippet så verkar det som han förespråkar praktiska lösningen less is more

Medan Dr Petersson före språkar att hitta meningen eller drivkraften med ens liv och sedan organisera och möbler rummet som ett verktyg för att nå dit.

Så nu är stora frågan vem är mest extrem psykologen eller minimalismen 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Kan knappt dricka med vänsterhanden, än mindre hålla bekvämt i ett öra utan risk för klantighet.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Dricker Te. Inte kaffe.
Dricker ur en Mugg. Inte en kopp.
Håller i själva Muggen. Inte i örat.
Håller i den med handen som är närmast Muggen.

Permalänk
Medlem

@filbunke:
Så var står drickan oftast. Nära vänster eller höger fot?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@iBigs:
Eller vi är på ett swec inte värt att berätta vad man har för hårdvara?

Ledsen hACmAn, jag förstod inte riktigt vad du menade?

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Vit tråkig mugg utan tryck används till 99,9% i vänster hand, endast i höger när jag undantagsvis dricker kaffe när jag kör bil.

Permalänk
Medlem

Växelvis, men mestadels i vänster hand.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det slog mig precis att loggan på min kaffekopp -- här på jobbet -- sitter så att man ser den när koppen är placerad med örat till vänster. Det är en ganska snygg kopp, så jag vill gärna se trycket på den, men jag vill dricka ur koppen medan jag håller den i höger hand.

Efter en snabb sväng ut till våningens pentry har jag uppmärskammat att det verkar ganska jämt fördelat mellan "loggan fram vid örat höger-" och "loggan fram vid örat vänster-" muggar.

Jag undrar kort och gott, hur ser er kaffekopp/temugg/dryckesbägare med öra ut? Har den ett tryck? Sitter örat till höger eller vänster m.a.p. på trycket? Har den kanske inget öra alls? Show me your cups!

Roligt att du frågar!

Koppen är företagsfärgad med loggan på både höger och vänster sida om örat, så att den syns oavsett fattning. Till detta är den för tillfället alldeles precis lagom indrucken och jag är inne på min 3:e(?) namnlapp på den.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd

Primärt höger, men ibland händer det att det blir vänster beroende på var jag ställde ner den med högern!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Framför datorn: Vänster. Annars är det höger

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk

Kaffemuggen i vänster hand både on- och offline.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk

Contigo FTW!

Permalänk
Medlem

Min nuvarande uppdragsgivare har två varianter, en där loggan sträcker sig runt hela koppen (centrum på motsatt sida från örat) vilket gör att det lite grann kvittar, samt en annan variant med loggan synlig med örat till vänster, samt den anställdes namn synligt med örat till höger. Svårt att säga vad som är fram eller bak...

Oh, och jag håller koppen i örat med höger hand.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

På Primärt i högra handen, men vänstern används i vissa fall. Beror lite på var jag råkar ställa koppen om jag är på språng.

Har även en primärkopp med logga på båda sidorna och två-tre reserver som står på vanligt besökta ställen (där jag brukar glömma dem... )

Ovan gäller arbetsplatsen, hemma är det lite mer lugn och ro så då räcker det med en

Permalänk
Medlem

Dricker ingen Kaffe men dricker Earl Grey i ett stort glas med vänster hand.

Har faktiskt funderat på att använda sugrör i fall där man behöver båda händerna samtidigt.
Har någon testat eller liknande funderingar?

Visa signatur

iMac "27" Late 2013