Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vill göra hemsidor i Java - Är Spring ramverk ett bra verktyg då?

Permalänk

Vill göra hemsidor i Java - Är Spring ramverk ett bra verktyg då?

Hej!

Jag vill göra hemsidor i Java, eller rättare sagt så blir Java det som körs i bakgrunden. Jag tittar nu lite på Spring ramverk, men jag begriper inget! Det är spring depencies, spring beans, spring core, spring context osv. Men jag får inget grepp när jag ska använda dessa eller när jag ska inte använda dessa.

Men är detta vanligt när det kommer till Spring att det är mycket att ta in? Eller är det bara jag som har valt fel verktyg?

Permalänk
Medlem

Spring funkar, är inte tillräckligt insatt i olika java frameworks för att säga om det är det bästa framework du kan välja, men det funkar absolut. Hur svårt det är att komma in i beror på vilken nivå du ligger i övrigt, känner du att det är problematiskt skulle jag antagligen föreslå att ta ett par steg tillbaka och bli bättre på grundläggande programmering, sitter inte grunderna som dom ska kommer allt du bygger på det bli pannkaka.

Sedan måste jag fråga, jag är rätt säker att du sa att man skulle använda PHP som serverspråk i en annan tråd för en vecka sedan, vad hände?

Permalänk
Medlem

Har du jobbat med MVC tidigare? För det är ju vad Spring är. Ta en titt på hur MVC fungerar innan du börjar, finns många guider där ute.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"