Permalänk

Bing...

Tja.

Skit irriterande hoppas att någon kan hjälpa mig.
Av någon anledning när jag öppnar Firefox så tar den fram Bing som start sida. och väljer Bing som default i sökfältet. Jag går in Inställningar väljer under hem att ha en annan sida som Default. och sen går jag till sök tar bort Bing helt. väljer en annan motor. allt verkar okej. Nästa dag när man startar datorn igen. Bing! POW! in your FACE! plockar bort det igen. och igen. och igen. och kan inte hitta något Bing installerat i övrigt. och har heller ej problem med någon Bing bar eller någe sånt.
Hoppas någon sitter med snabbt svar. har annat jag skulle behöva fokusera på just nu.
Kör på Win 10 Home 64 bit och Firefox som sagt.

Super mega tack på förväg!

Permalänk
Medlem

@Bil_experten: använd chrome istället, problem solved.

Permalänk
Medlem

Installerat om webbläsaren? Malwarebytes?

Permalänk
Medlem

https://support.mozilla.org/en-US/questions/1203608

@Icelane byta till en segare webbläsare med sämre extensions och äter RAM till frukost? Ingen bra idé. Jag bytte nyligen till Firefox från Chrome, efter ha använt chrome sedan de släpptes. Firefox är helt klart bättre än chrome idag på alla sätt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Provat söka? #17563680

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Inget i tråden #17563680 som hjälper mig. Finns inte ens några konstiga tillägg eller plugins.

Jag har inte provat att installera om Firefox ännu. Men blir antagligen nästa steg om ingen har en bra lösning.

Firefox klarar av så mycket mer och är så mycket smidigare än de flesta andra webbläsare. så kommer inte byta.
Har kört med Firefox problemfritt i många många år. så för att jag får en liten set back gör inte att jag byter webbläsare.

Ingen lösning på denna sidan hjälper heller. https://support.mozilla.org/en-US/questions/1203608

Ska prova Malwarebytes.