Söker tips på abb. där internetdelning ingår.

Permalänk
Medlem

Söker tips på abb. där internetdelning ingår.

Jag har i dagsläget ett gammalt Telenor-abb med 12GB surf som jag endast nyttjar till 25-50% och pyntar 399:-/mån för.

Då min fiberuppkoppling hemma legat nere under hela dagen idag så började det likt en tjackpundare klia en aning i kroppen då jag var ledig för en gångs skull och ville spela online.
Testade då internetdelning via USB från luren. Blev besviken när jag insåg att man behöver pröjsa 99:- extra för denna tjänsten från Telesnor.

TL:DR
Vill inte pröjsa 99:- utöver de 399:- för internetdelning. Tips mottages tacksamt om operatörer som har abb. med runt 8-12GB data och tillåter fritt nyttjande av data utan att hamna över 399:- mån.

P.S. Internetlösheten bidrog dock till ordentlig städning och ommöblering, så jag har inte enbart suttit i fosterställning i ett hörn och vaggat.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av LupX:

Jag har i dagsläget ett gammalt Telenor-abb med 12GB surf som jag endast nyttjar till 25-50% och pyntar 399:-/mån för.

Då min fiberuppkoppling hemma legat nere under hela dagen idag så började det likt en tjackpundare klia en aning i kroppen då jag var ledig för en gångs skull och ville spela online.
Testade då internetdelning via USB från luren. Blev besviken när jag insåg att man behöver pröjsa 99:- extra för denna tjänsten från Telesnor.

TL:DR
Vill inte pröjsa 99:- utöver de 399:- för internetdelning. Tips mottages tacksamt om operatörer som har abb. med runt 8-12GB data och tillåter fritt nyttjande av data utan att hamna över 399:- mån.

P.S. Internetlösheten bidrog dock till ordentlig städning och ommöblering, så jag har inte enbart suttit i fosterställning i ett hörn och vaggat.

Tycker du skall titta på Vimla då. Jag har haft i strax över två år.

Använder samma nät som Telenor men med bättre priser, inga problem att dela internet från mobil via kabel eller trådlös hotspot.
Med tipslänk/reflänk från kompis får ni båda 10 kr rabatt och det går att stacka denna rabatt.

Utöver detta så sparas all surf du inte använder i upp till ett år! Jag har t ex 89 GB surf tillgänglig och pröjsar 30 kr per månad!
Samtal och SMS är gratis! (inkluderat i priset)

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Telenor tar pengar för en funktion Android har?.. what?

Kan du inte dela via HotSpot. jag delar min telefon till min bärbara ofta.

Permalänk
Medlem

Tar de extra betalt för internetdelning? Det är det sjukaste jag hört. Skulle fått mig att ge upp dem direkt

Jag kör Hallon, det funkar bra. Som fasta nät har jag också ett mobilt bredband från tele2. Får ungefär samma bandbredd/ms från båda. Centrala sundsvall.

Permalänk
Medlem

Säker på att du inte blandar ihop det med tjänsten för ett tvillingkort? Har svårt att tro att Telenor kan kontrollera huruvida din telefon NAT:ar trafiken eller ej? 🤔

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag kör Comviq fastpris. Fria samtal, SMS & MMS, 20GB/mån, 245:-
Inga problem att dela internat.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H