Permalänk
Medlem

Runescape

Berätta lite om dina erfarnheter om spelet Runescape.
Själv har jag spelat sedan 2003, enda spelet jag har hållt fast vid sedan tiden då jag började och slutade "Game:a".

Min poäng med denna tråd är väl att dela minnen och eventuella framtiden för spelet etc.
Det har funnits en hel del svenska communities under åren, men inget idag som är särskilt aktivt vad jag känner till.
Initialt kommer jag inte berätta vilken klan jag är med i, men den är gammal om vi säger så.

Vad har ni för roliga minnen att berätta från spelet och utanför? (kopplat till detta)

Permalänk
Avstängd

Finns massa roliga uppdrag som jag tyckte om att göra, Sen minns jag när man kom upp en en hög level och gick runt med dragon så börja personer som jag gå förbi och dom skriver något med wow.

Spelar detta spel mycket med min kompis det var det bästa vi gjorde efter skolan.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag kan tillägga men spelar old school på mobilen igen nu. Bättre mobilspel är svårt att hitta. Nostalgin är stark

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Jag och ungefär alla andra snubbar på min högstadieskola spelade detta i samband med att det släpptes någon gång 2001. Man valde självklart Datorkunskap på "elevens val" då vår datorlärare var totalt ointresserad av att lära ut något och man kunde spela hela eftermiddagen istället.

Jag och några klasskompisar hade en "Clan" som vi kallade Clan Reacon och alla hade döpt sina karaktärer till CR_Nickname. Vill minnas att jag hade rätt bra mining på min karaktär och minns även att det var poppis att använda sig av autominer/fisher... vilket jag aldrig gjorde då såklart

Haft funderingar på om man skulle testa igen, men jag tvivlar på att det är samma grej nu som då.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

@röksvamp: Kul att höra, hur länge spelade ni? Känns som ni körde en del klaswars osv? Tycker jag känner igen namnet.

Kan rekommendera att åtminstone testa spelet igen! Men det är som du säger, ett ganska mer utvecklande spel idag.

Permalänk
Skrivet av unk1:

@röksvamp: Kul att höra, hur länge spelade ni? Känns som ni körde en del klaswars osv? Tycker jag känner igen namnet.

Kan rekommendera att åtminstone testa spelet igen! Men det är som du säger, ett ganska mer utvecklande spel idag.

Vi kutade runt en hel del i wilderness, tror inte det fanns några andra direkta game modes man kunde köra precis i början.
De flesta av oss körde nog 1-2 år, den del av oss började köra Anarchy Online och Ragnarök Online istället efter ett tag.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ett väldigt bra spel, iallafall OS. Inte kört på år och dar nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Satt och läste lite nu och såg att dom kommit med en mobilklient till Old School versionen.
Tänkte att jag skulle ta och testa! Det får ju bli Old School då efter som det påminner "mest" om det jag spelade 2001-2002.
Hojta gärna om det finns någon Clan man kan gå med för att fråga massa newbiefrågor

Det är så här jag minns RS:

Slutade spela lite efter att membership och Dragon introducerades

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Classic är hur spelet var när det släpptes med 2D liknande grafik. 2002-2004 hållet.
Old School är 2007 version(ca 2004-2007)

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande lirar det?

Permalänk
Avstängd

Någon mer som får en varm känsla?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Någon som fortfarande spelar? Är en nästan maxad main i OSRS som letar efter någon annan som jag kan raida med och andra bossar, lägg gärna till mig in game ”Lucid Ice”

Skickades från m.sweclockers.com