Att uppgradera till i7-9700k eller inte?

Permalänk
Medlem

Att uppgradera till i7-9700k eller inte?

Hej allesammans.

Har i skrivande stund en i7-6700k processor med ett MSI Z170A Gaming M7 moderkort och min frågor är följande: Om jag borde uppgradera till i7-9700k samt Z390? Eller om man ska vänta tills i7-8700k blir något billigare samt köpa ett nytt moderkort för denna processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceebiu:

Hej allesammans.

Har i skrivande stund en i7-6700k processor med ett MSI Z170A Gaming M7 moderkort och min frågor är följande: Om jag borde uppgradera till i7-9700k samt Z390? Eller om man ska vänta tills i7-8700k blir något billigare samt köpa ett nytt moderkort för denna processor?

Det går inte att svara på din fråga om du borde uppgradera eller inte. Vi vet ju inte vad du använder den till, vad du har för GPU, vilket upplösning och refreshrate du har på bildskärmen, vilka spel du föredrar mest eller om du encodar/redigerar/renderar mycket.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk

Jag har gått i uppgraderingstankar ett tag nu men om du frågar mig så är det inte värt det i nuläget. Jag sitter t o m på så gamla grejer som Sandy Bridge i5 2500K och P8P67.

Visa signatur

| Asus Prime x370-Pro | Ryzen 1600 | Stock cooler | 16GB DDR4 2666 Mhz | Corsair Powersupply 520W | ASUS 1060 6GB |