Permalänk
Medlem

Speldator 8000-9000kr

Tjena, tjena, har varit utanför kretsen ett tag och undrade om någon kunde slänga ihop en dator för max 9000kr. Kommer vara gemensam födelsedagspresent för brorsan.

Permalänk
Medlem

Här har du ett förslag på en budgetspeldator: https://www.komplett.se/wishlist/shared/80eb2e63-8f14-44b1-9d...

Du kanske vill lägga till en bättre processorkylare för ett par hundra kronor om du tänkt överklocka och eventuell en till 8 GB minnessticka om du tror det behövs.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seglaarn:

Tjena, tjena, har varit utanför kretsen ett tag och undrade om någon kunde slänga ihop en dator för max 9000kr. Kommer vara gemensam födelsedagspresent för brorsan.

Något över din budget då 2600 inte finns för 1590 kr utan kostar 1790 kr plocka in en SSD utan DRAM för att spara 200 kr.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Bättre pris prestanda? Se nedan:

Köp inte mindre än 500GB SSD i den här prisklassen. Dessutom går det att klämma in ett guldcertat agg. 4GB RX 580 presterar identiskt som ett med 8GB om du klockar upp vram till samma frekvens och du håller dig inom 4GB vram användning vilket man oftast gör med ett kort som inte har piggare GPU än såhär.

Observera att chassit bara har en 120mm fläkt som medföljer. Skulle rekommendera minst en till i fronten. Så du kan ju alltid välja ett annat chassi om du vill. Det här chassit tycker jag själv är schysst med sitt härdade glas i prisklassen vilket gör den bättre än exempelvis eclipse p400.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Kör kanske ett chassi med fler fläktar då jag inte orkar montera så mycket men annars verkar det väldigt najs.

Skickades från m.sweclockers.com