Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Såg nu att coinbase lagt till en token 0x, vad exakt är detta för något ?
Är detta en kryptovaluta ?

+28% senaste dygnet.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Garanterat för coinbase slängde in denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Garanterat för coinbase slängde in denna

Yes, fanns några som köpte alla de spekulerade valutorna. sen gick zrx upp 40% , sålde alla -> profit

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

Yes, fanns några som köpte alla de spekulerade valutorna. sen gick zrx upp 40% , sålde alla -> profit

Nu har coinbase slängt in två nya valutor på kort tid, varför detta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Nu har coinbase slängt in två nya valutor på kort tid, varför detta ?

Dom har 38 kvar

http://fortune.com/2018/08/03/coinbase-custody/

Dom expanderar

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

Hmmm.. se där ja

Permalänk

Någon som använder jaxx wallet till mobilen. Är denna rekommendera om man har lite olika coins ?

Permalänk

Om man skall trada på bitmex kan man endast skicka bitcoin till sin wallet där eller kan man starta en ripple wallet där med ? Jag hittar inget om detta ?

Permalänk

Det finns vita prickar om man klickar i diagrammet, någon som vet vad syftet är ? Prickarna syns inte på bilden dessvärre.

Permalänk
Medlem

Nu när vi gått in i ett nytt år undrar jag hur ni kryptoförespråkare ser på framtiden? I början av förra året så spekulerades det mer eller mindre självsäker om att det skulle gå upp ordentligt under året, något som inte infriades. Tänker ni att det framöver kommer att gå upp igen? Ligga still? Sjunka nedåt? Vore lite intressant att få en inblick i hur tankarna går nu när hajpen verkar ha gått över en aning och de värsta spekulanterna troligen hoppat av tåget. Som jag ser det är det först nu som det kan börja hända intressanta saker med diverse blockchains

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kommer gå lite i sidled ett tag. Möjligtvis sjunka en aning ytterligare, men det är nu det är intressant att spekulera och möjligtvis köpa in sig om man inte redan gjort det 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så vad tror ni om Lethean nu då när Substratum har failat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv tror jag på Skycoin

Permalänk
Skrivet av Buddah13:

Själv tror jag på Skycoin

Varför ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som använder sig av såkallade robotar när ni tradar krypto ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@plunn: Du har använt din Ledger nu i ca 1 år, hur fungerar den? Är du nöjd? Har mina crypto på olika exchanges men funderar på att skaffa en ledger jag med.

Vad är din erfarenhet?
/N

Permalänk
Skrivet av NicklasDuven:

@plunn: Du har använt din Ledger nu i ca 1 år, hur fungerar den? Är du nöjd? Har mina crypto på olika exchanges men funderar på att skaffa en ledger jag med.

Vad är din erfarenhet?
/N

Beställde precis Ledger Nano X verkar vara riktigt smidigt. Även att kunna koppla den till mobilen via bluetooth. Spännande i mars och se hur den funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Beställde precis Ledger Nano X verkar vara riktigt smidigt. Även att kunna koppla den till mobilen via bluetooth. Spännande i mars och se hur den funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder enbart ledger nano s. Den har inte stöd för bluetooth utan kräver att man kopplat in med USB men tycker att den har funkat klockrent. Köpte in ett "större parti" då jag känner leverantören i Paris. Kan skänka några ledgers om någon är intresserad. Skicka ett meddelande i så fall.

Permalänk

Kan man på något sätt få in Binance diagram Tänker BTC/TRX tex från Binance in i investing.com diagram ?
Eftersom jag tradar på Binance men gillar investing.com diagram bättre skulle detta vara önskvärt.

Permalänk

Tips på bra sidor för ico ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tips på bra sidor för ico ?

Nej undvik ICO!
Det är bara scam för att lura investerare på pengar.
Kolla på lethean.io för ett riktigt projekt.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Nej undvik ICO!
Det är bara scam för att lura investerare på pengar.
Kolla på lethean.io för ett riktigt projekt.

Okej, vad är skillnaden ?

Jag kollade på detta imusify.com är detta inte ett ico ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Okej, vad är skillnaden ?

Jag kollade på detta imusify.com är detta inte ett ico ?

ICO = Ett projekt säljer ut alla sina tokens eller coins i förväg till et förutbestämt pris. De får miljontals med dollar på fickan och risken är stor att de smiter iväg med pengarna utan att genomföra projektet. Ungefär som crowdfunding. Visst priset kan gå upp på marknaden om de luckas slösa pengar på någon dyr Exchange och skapa hype men blir det någon produkt av det hela?

Coin som drivs av mining och Community
Där kan det finnas premine dock, där projektet minat till sig en andel coins för att finansiera utvecklingen. Men säg att de har 15% premine. Det är ändå stor skillnad mot 100% som en ICO har. Nackdelen är att de får slita hårt för att komma någon vart. De vill ju inte gärna slösa bort sin premine innan den uppnått något värde. Så det kan ta lång tid innan de får råd att listas på någon bra Exchange. De tvingas slita hårt och utveckla bra produkter för att uppnå något marknadsvärde. Men om de lyckas så är det på grund av hårt arbete och skapande och i slutändan kan det bli så mycket bättre. Att inte ha någon ICO är också bra för decentralisation, att folk mint sina coins istället för investerat dyra pengar. Många olika ägare istället för en central ägare.

Jag har ingen aning om projektet du länkade till är en ICO. Men min personliga åsikt är att ICO är för riskfyllt att investera i. Risken är för stor att det bara är ett luftslott som byggs upp.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

ICO = Ett projekt säljer ut alla sina tokens eller coins i förväg till et förutbestämt pris. De får miljontals med dollar på fickan och risken är stor att de smiter iväg med pengarna utan att genomföra projektet. Ungefär som crowdfunding. Visst priset kan gå upp på marknaden om de luckas slösa pengar på någon dyr Exchange och skapa hype men blir det någon produkt av det hela?

Coin som drivs av mining och Community
Där kan det finnas premine dock, där projektet minat till sig en andel coins för att finansiera utvecklingen. Men säg att de har 15% premine. Det är ändå stor skillnad mot 100% som en ICO har. Nackdelen är att de får slita hårt för att komma någon vart. De vill ju inte gärna slösa bort sin premine innan den uppnått något värde. Så det kan ta lång tid innan de får råd att listas på någon bra Exchange. De tvingas slita hårt och utveckla bra produkter för att uppnå något marknadsvärde. Men om de lyckas så är det på grund av hårt arbete och skapande och i slutändan kan det bli så mycket bättre. Att inte ha någon ICO är också bra för decentralisation, att folk mint sina coins istället för investerat dyra pengar. Många olika ägare istället för en central ägare.

Jag har ingen aning om projektet du länkade till är en ICO. Men min personliga åsikt är att ICO är för riskfyllt att investera i. Risken är för stor att det bara är ett luftslott som byggs upp.

Ok, tack för svaret. Om man nu vill titta på nya projekt där man inte använder sig av ico vart skall man söka efter då ? Hur vet man om ett projekt är ico ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Ok, tack för svaret. Om man nu vill titta på nya projekt där man inte använder sig av ico vart skall man söka efter då ? Hur vet man om ett projekt är ico ?

Skickades från m.sweclockers.com

Man får titta på om man tror på idén, om det sker någon utveckling och hur aktiv Community de har. Lovar de guld och gröna skogar utan att leverera eller tvärtom?

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Man får titta på om man tror på idén, om det sker någon utveckling och hur aktiv Community de har. Lovar de guld och gröna skogar utan att leverera eller tvärtom?

Ok,

Permalänk

En fråga till er som tradar, när ni tradar tittar ni på värdet på era coins i btc eller i euro eller usd ? Jag blev lite paff då jag kollade lite hade en av mina coins gått upp i värde om jag tittade på btc mot usd. Jag stirrar mig blind på usd värdet känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Nej undvik ICO!
Det är bara scam för att lura investerare på pengar.
Kolla på lethean.io för ett riktigt projekt.

Kollade lite på detta lethean.io verkade intressant tills jag skulle ladda ner deras wallet till windows och mitt virusprogram hittade Malware i zipfilen. Den chansen vågar jag inte ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Kollade lite på detta lethean.io verkade intressant tills jag skulle ladda ner deras wallet till windows och mitt virusprogram hittade Malware i zipfilen. Den chansen vågar jag inte ta.

Det är för att man kan starta mining i sin wallet. Många antivirusprogram tror att mining är skadlig kod men här är det ju du som själv kan mina om du vill. Men det är bara CPU-mining som denna minern gör och det lär ta evigheter att vinna ett block så låt bara bli att starta minern. Det är öppen källkod och mycket baseras på monero.
https://github.com/LetheanMovement/lethean-gui

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Det är för att man kan starta mining i sin wallet. Många antivirusprogram tror att mining är skadlig kod men här är det ju du som själv kan mina om du vill. Men det är bara CPU-mining som denna minern gör och det lär ta evigheter att vinna ett block så låt bara bli att starta minern. Det är öppen källkod och mycket baseras på monero.
https://github.com/LetheanMovement/lethean-gui

Aha, funderar starkt på att investera lite i detta. Men då är det lungt med denna walleten då ?

Skickades från m.sweclockers.com