Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk

Se där ja Ethereum classic nu på Coinbase.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

En kanal jag gissar att du har något med att göra ?
Låter som svenskar som har den fast snackar engelska

I wish. Dom har öppna trade's och drar in miljoner. Hade absolut inte suttit här då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Hur går det med dina NEO som du köpte 1000 för 20 dollar styck?
Har för mig du skulle få ut mer i lön varje månad på "GAS" än oss andra...
Men det var i och för sig först till hösten / nästa år, när anser du att hösten börjar så vi kan ta upp samtalsämnet igen

Yes, får fått lika mycket gas trots nedgång. har sålt av allt Neo till ICX under nedgång för 10% trades i stort sätt var 2-4 dag i snitt.

Ska in i Neo igen alldeles strax när det är dags att pausa day-trading.

Permalänk

En fråga till er, har ni wallets till crypto på era mobiler ?
Många jag snackat med skulle aldrig ha det pga säkerhetsrisken.
Vad tror ni ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

En fråga till er, har ni wallets till crypto på era mobiler ?
Många jag snackat med skulle aldrig ha det pga säkerhetsrisken.
Vad tror ni ?

Jag har ett par mobilwallets men använder dem inte längre. Blockchain.info samt Coinomi. Ingen aning om hur säkert det är men föredrar att ladda ner originalwallet för datorn från github. Kompilerar själv från källkod.

Visst skulle jag kunna ha mindre belopp på en mobilwallet om bättre stöd för betalningar i t.ex. butiker införs. Lite som att man kan ha lite sedlar i plånboken. Man vet att det kanske blir stulet men det är så små belopp så det kvittar. Men större belopp vill jag lagra undan mer säkert. Å andra sidan har jag ju mobilbanken i mobilen så jag vet inte varför jag tänker så här.

Permalänk

Vad jag inte kan förstå är att så många människor tvivlar på alt-coins och höjer Bitcoin till skyarna.

Personligen gör jag tvärt om, det enda som Bitcoin har som inga andra coins har är att dom var först.

Och!?
Eller bättre uttryckt på engelska, So fucking what!?
Först är sällan bäst, dom som kommer efter ser vad som behövs förbättras.

-Absolut finns det oändligt mängd många alt-coins som bara är skapade för att folk vill tjäna pengar, men det finns väldigt många alt-coins som fungerar rent praktiskt bättre än Bitcoin på så många nivåer.
Alt-coins som är snabbare, säkrare, mer anonyma, mindre anonyma, ej centraliserat, väldigt centraliserat, ej regulerat, regulerat, färre funktioner, fler funktioner(smart contract) osv.

Bitcoin jagar funktioner från alt-coins som aldrig förr.

Varför tycker någon som inte redan äger Bitcoin att det är en bra valuta?

Permalänk
Medlem

Inte varit aktiv på Swec på länge. Men på frågan hur det går.

Jag är nog minus ganska mycket just nu men har lyckats ackumulera så mycket ICX som det har gått. Daytradar inte men jag sålde lite i den senaste uppgången i slutet av Juli och köpte in mig igen när priset på ICX låg på ungefär 60 cents. Så jag har antagligen gått minus 50% i USD värde men har nog 100% mer tokens nu än vad jag hade i feb-april. Det är också min taktik under bear market att ackumulera så mycket tokens som det är möjligt.

Bryr mig inte så mycket om short term, så jag är inte så orolig över priset i USD just nu.
Tycker ICX växer enormt, med ICX_Station, ICONIST, Rebranding av TheLoop till ICONloop samt att ICONloop blev vald som demoprojekt under för "Seouls blockchain demostration project" För att visa upp vad blockkedjan kan göra för sydkoreanska företag.
Just nu äger jag endast ICX tokens. Gjort mig av med allt annat. ICX är det enda som intresserar mig just nu.

@XCM, Kul att du också kikar på cryptotraderTV på twitch, Hängt en hel del där senaste månaderna

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Använder ni er av usdt när ni tradar eller tradar ni över till andra kryptovalutor direkt ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Använder ni er av usdt när ni tradar eller tradar ni över till andra kryptovalutor direkt ?

Korrekt. Slipper 2-vägs-trade.

Iom att valutorna oftast följer ner/upp. Speciellt ICX;BTC.

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Korrekt. Slipper 2-vägs-trade.

Iom att valutorna oftast följer ner/upp. Speciellt ICX;BTC.

Okej, och usdt följer dollar värdet om jag fattat det rätt ?

En fråga till tex på binance deras diagram så har dom tjocka bars i rött och grönt sedan finns det tunna bars vad är skillnaden på dessa ?

Permalänk
Medlem

@forcevision: Du vet att det är väldigt få som går + på daytrade va ?
Det kallas för candlelight, visar priset vid stängd tidpunkt du valt, Dom breda visar stängningspris och dom smala visar max och minpris under vald period

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@forcevision: Du vet att det är väldigt få som går + på daytrade va ?
Det kallas för candlelight, visar priset vid stängd tidpunkt du valt, Dom breda visar stängningspris och dom smala visar max och minpris under vald period

Ja det förstår jag, dessutom har jag inte tiden att sitta och bevaka hela tiden. nyfiken bara på hur man läser av diagrammen.
Tack för hjälpen med svaret förresten

Permalänk
Medlem

Ungefär hur stor är skillnaden mellan att handla via sitt mastercard direkt eller göra en överföring (SEPA) via Coinbase. Säg om jag handlar för 5000kr? Hur mycket förlorar jag genom att köra via Mastercard istället? Fördelen är ju att det går direkt, istället för att vänta 1-2 dagar.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Ungefär hur stor är skillnaden mellan att handla via sitt mastercard direkt eller göra en överföring (SEPA) via Coinbase. Säg om jag handlar för 5000kr? Hur mycket förlorar jag genom att köra via Mastercard istället? Fördelen är ju att det går direkt, istället för att vänta 1-2 dagar.

Kan kanske stå här: https://support.coinbase.com/customer/en/portal/articles/1767231-payment-methods-for-european-customers

Annars för mig när jag skickar via sepa innan kl 11 på morgonen så sitter pengarna hos coinbase vid 15 tiden samma dag.

/Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Kan kanske stå här: https://support.coinbase.com/customer/en/portal/articles/1767231-payment-methods-for-european-customers

Annars för mig när jag skickar via sepa innan kl 11 på morgonen så sitter pengarna hos coinbase vid 15 tiden samma dag.

/Force

Asså? Jag kör via Swedbank och har skickat på morgonen runt 8 men pengarna har alltid kommit in nästkommande dag.
Tack för länken, skall kika!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Akerhage: Det är ju lite jobb med SEPA men avgifterna är så gott som försumbara enligt mig.
Det du gör är banköverföring sen köper du utanför marknadspris på coinbase pro.

https://medium.com/@emilyhlai/how-to-buy-bitcoin-ethereum-and...

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Asså? Jag kör via Swedbank och har skickat på morgonen runt 8 men pengarna har alltid kommit in nästkommande dag.
Tack för länken, skall kika!

Okej, vet att fler i denna tråden har haft samma grej att det kan ta flera dagar innan pengarna har kommit till coinbase. Jag har Danskebank och där verkar det gå blixtsnabbt mot andra banker.

Inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

@Akerhage: Det är ju lite jobb med SEPA men avgifterna är så gott som försumbara enligt mig.
Det du gör är banköverföring sen köper du utanför marknadspris på coinbase pro.

https://medium.com/@emilyhlai/how-to-buy-bitcoin-ethereum-and...

Hmm, skall kika, tack för tipset. Är lite rookie på detta. Har köpt Ethereum i ett år ungefär via bankkort och överföring endast. Så sådana här tips är nyttiga om man kan spara in lite. (Dock ändå förlorat 10k på Ethereum senaste månaderna )

Edit: Verkar som att det dock var långa väntetider för att få pengar på GDAX med överföring? Eller ändå en avgift på 10 och 25$
Vad menas med "fund with Bank Account"?

Meh, de kräver ny ID-handling för att logga in där, trots jag har skickat passet till Coinbase. Jag har inga andra identifikationsmedel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Akerhage: Förlorat på ETH, har du köpt dyrt och sålt det `?
Var planen att sälja allt en viss tid ?

Mina ETH ligger -60% men har inga planer på att sälja just nu, det har aldrig varit planen.

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Hmm, skall kika, tack för tipset. Är lite rookie på detta. Har köpt Ethereum i ett år ungefär via bankkort och överföring endast. Så sådana här tips är nyttiga om man kan spara in lite. (Dock ändå förlorat 10k på Ethereum senaste månaderna )

Edit: Verkar som att det dock var långa väntetider för att få pengar på GDAX med överföring? Eller ändå en avgift på 10 och 25$
Vad menas med "fund with Bank Account"?

Meh, de kräver ny ID-handling för att logga in där, trots jag har skickat passet till Coinbase. Jag har inga andra identifikationsmedel.

Mina Litecoin ligger på något -65% ca men så länge jag inte säljer dessa är det ingen förlust. Håll i dina ETH det kommer att vända om det inte redan börjat. Jag hoppas på plus i dec för mina Litecoin om man ser historiken så stämmer kurvan rätt bra än så länge.

Permalänk
Medlem

@forcevision: Precis så jag tänker.
Sen om man hade varit lite rutinerad hade man ju haft en sk "Stopp loss" från början och en återköpsplan men nu har iaf inte jag orkat lägga den tiden.
Får se 2020 våren om det rört sig uppåt nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

@Akerhage: Förlorat på ETH, har du köpt dyrt och sålt det `?
Var planen att sälja allt en viss tid ?

Mina ETH ligger -60% men har inga planer på att sälja just nu, det har aldrig varit planen.

Jag formulerade mig fel, har inte förlorat en krona än. Menade jag gått minus än sålänge. Jag planerar inte att sälja. Sitter och läser länkarna här nu och försöker lära mig hur man skall köpa med låg avgift. Är ju en del termer att hålla koll på.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@forcevision: Precis så jag tänker.
Sen om man hade varit lite rutinerad hade man ju haft en sk "Stopp loss" från början och en återköpsplan men nu har iaf inte jag orkat lägga den tiden.
Får se 2020 våren om det rört sig uppåt nått

Ja jo men det måste finnas tid också, jag har ingen sådan plan heller. Men men får se vad som händer framåt. I december skall man vara pappaledig så då kommer jag sitta lite mer med det.

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Jag formulerade mig fel, har inte förlorat en krona än. Menade jag gått minus än sålänge. Jag planerar inte att sälja. Sitter och läser länkarna här nu och försöker lära mig hur man skall köpa med låg avgift. Är ju en del termer att hålla koll på.

Aha okej tur

Hittar du någon bra länk släng gärna upp här, kan vara nyttigt att läsa lite

Permalänk
Hedersmedlem

Jahapp. Någon som vet varför flera av de större valutorna störtdykt i två omgångar senaste dygnet?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jahapp. Någon som vet varför flera av de större valutorna störtdykt i två omgångar senaste dygnet?

https://www.cnbc.com/2018/09/06/bitcoin-other-cryptocurrencie...

Permalänk

Då förstår jag, synd såg rätt lovande ut innan. Hoppas fortfarande på att i december att jag går plus på mina Litecoin, kurvan ser ändå rätt lovande ut om man jämför förra årets kurva.

Permalänk

Vilken kryptobörs är ni på när ni tradar ?
Jag är på binance men jag vet såklart att det finns fler, men i ert tycke vilken använder ni er av och tradar ni på flera olika börser ?

Permalänk
Medlem

Ok, jag har sätt flera medier skriva om senaste raset och att det skulle vara kopplat till goldman sachs.

http://www.gp.se/ekonomi/goldman-ratar-kryptovalutor-1.808744... (kan förövrigt inte stava till Ethereum eller coinmarketcap)
https://www.di.se/nyheter/bitcoin-faller-pa-goldman-sachs-upp...

Inget av detta stämmer.

https://www.zerohedge.com/news/2018-09-06/goldman-cfo-says-re...
Ännu ett löjligt försök av medier att sprida FUD.

Kollar man på chartsen så ser man att vi gjorde ett försök att bryta den trendline som har byggts upp i flera månader på omkring 7400 dollar. Kollar man nu både på 1h och 4h så är RSI extremt översålt. Min GISSNING, är att vi kommer se bitcoin svinga upp rejält närmsta timmarna/dagen.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Off topic, men vet nån var man kan köpa bitcoin och eth m.fl. poletter?

Alltså inte själva kryptovalutan utan "mynten" man ser på alla bilder om bitcoin mm.

Kan ju vara kul att samla på några olika såna tänkte jag.