Cooler Master lanserar vinklad adapter för snyggare anslutning av 24-pinskontakt

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar vinklad adapter för snyggare anslutning av 24-pinskontakt

Cooler Master underlättar nu för datorbyggare med en adapter, som gör det möjligt att ansluta moderkortets 24-pinskontakt med 90 graders vinkel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

inte ett millenium för sent heller! woho!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Najs tänkte jag först! Sen blev det lite mer "Meh".

Var är RGB-belysningen liksom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rillsarn:

Indeed, de e ju 2018 för sjutton

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@Rillsarn: lugn, LTT kommer säkert modda en sådan och lösa det

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Otroligt att detta inte funnits tidigare, ibland känns det som att man får lov att böja sönder kabeln för att få dit den på ett snyggt sätt, men tycker den hade kunnat kostat 99:- så att snåljoppen inombords hade kännt sig bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillsarn:

Jo RGB är ju ett måste för många, snart kan de väl skippa Jul Granen och köra datorn som blinkar i samma färger..

Ska allt bli RGB så hoppas jag att man kan stänga av det.

Permalänk
Medlem

Utseendet skiter jag fullständigt i, men det skulle faktiskt kunna vara praktiskt i vissa fall (t.ex. för att inte behöva böja nacken av kabeln när det är trångt).

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

GENIALISKT.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Bra! Ännu bättre om de kan standardisera de modulära kablarna på nätagg också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Oja 2018 och alla har en Custom byggd Jul Gran året runt

Permalänk
Hjälpsam

Vad är syftet med kondingen?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Tänk om moderkortstillverkare kunde sätta 24 pinkontakten och alla andra kontakter på baksidsn. Du med undagtag för några strömkonktter till fläktar som ska sitta på framsidan.

Är det inte typ standard idag att kablar på kortast väg just ska till baksidan för att man sedan skickar frsm dem igen där de ska kopplas emot något. Undantaget är såklart cpufläkten som ofta får sin ström rakt under.

Permalänk
Medlem

vad är fördelen med versionen med kondensator?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ExcZist:

Oja 2018 och alla har en Custom byggd Jul Gran året runt

Färdigt pyntat till jul varje år

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Skrivet av Bernd_P1:

Sänker rippeln på strömförsörjningen, kan vara bra om man har ett billigt nätagg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Skrivet av Bernd_P1:

Det har med filtrering och att dämpa ripple att göra. Många tillverkare har redan en konding på kablarna men inte alla. Om man köper sleavade kablar så har det oftast inte det även på agg som normalt har det på orginalkablarna, supernova, rmx som exempel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Färdigt pyntat till jul varje år

Haha klart vem behöver en gran när det redan är pyntat 😂

Permalänk
Medlem

Det får gärna komma en version utan logotyp också

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Kan inte den sitta direkt på på PSUn istället så slipper man en adapter?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Ja bättre sent än aldrig:D

Permalänk
Medlem

Uppskattat! Finns ju ett fåtal moderkort med kontakten redan vinklad, men det är väl ofta top of the line-modellerna.

Väntar på samma sak för USB 3-headern nu

Skrivet av anon159643:

Tänk om moderkortstillverkare kunde sätta 24 pinkontakten och alla andra kontakter på baksidsn. Du med undagtag för några strömkonktter till fläktar som ska sitta på framsidan.

Är det inte typ standard idag att kablar på kortast väg just ska till baksidan för att man sedan skickar frsm dem igen där de ska kopplas emot något. Undantaget är såklart cpufläkten som ofta får sin ström rakt under.

Tror det skulle bli korvigt med ATX-standarden då. Tror inte en 24-pins får plats liggande på den höjden som moderkortets standoffs tillåter. Finns dock som sagt modeller med redan liggande ATX-kontakt, på framsidan då.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Kan man koppla samma två sådana här tro för att få en 180 graders vinkel på kabeln? Det hade varit grymt när man ska dra skiten bakom plåten

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Avstängd

@infigo: Om kondingarna inte är i centimeterklassen så handlar det snarare om att ur en lagteknisk synpunkt så kan det rent tekniskt dämpa rippel i någon situation så att tillverkaren av vinkeladaptern inte kan stämmas. Allt för att få er att spendera extra pengar på en premium variant.

Förresten, Sveriges urinvånare gillar inte när man skriver Lapptop

Permalänk
Medlem

Trevligt! Hojta gärna till när den kommer i svensk butik. 🙂

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Inaktiv

@BlackBird: ok, ja det följer ej standarden idag. Jag tycker det är så tragisk att alla mina kablar på på badsidan och ska fram enbart för kontakten sitter där. Jag tänker mig med chassin som har hål på baksidan för alla kontakter.

Permalänk
Medlem

Grym idé!

Känns spontant lite för högt men lite nyfiken på om man skulle kunna köpa två och således vinkla hela kontakten rakt genom kabeldragningshålet helt och hållet på vissa chassin

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

Tycker att @Inet kan plocka in ett gäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paralog:

@infigo: Om kondingarna inte är i centimeterklassen så handlar det snarare om att ur en lagteknisk synpunkt så kan det rent tekniskt dämpa rippel i någon situation så att tillverkaren av vinkeladaptern inte kan stämmas. Allt för att få er att spendera extra pengar på en premium variant.

Förresten, Sveriges urinvånare gillar inte när man skriver Lapptop

Jag tror det var EVGA som kommenterade om kondningen och om det behövdes. De sa att garanti och säkerhet är samma och de bryr sig inte, det var bara för det lilla extra. Tror till och med deras egna korta kitt inte hade med det, eller om det var corsair. Var några år sedan jag såg det svaret.

Fixar signaturen. Det är kvar för att det stod slapptop tidigare, för den gamla var rätt slapp och jag bara tog bort s när min Thinkpad blev min primära laptop. Jag kan stava jag lovar. ;p

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.