Project Cars 2 med i7-8700 samt GTX 1060 6GB (standard)

Permalänk

Project Cars 2 med i7-8700 samt GTX 1060 6GB (standard)

Hej!

Har nu försökt att spela PC2 på min OG XBox One, och har insett att det blir för mkt strul med fysiken etc då maskinen inte klarar av alla beräkningar. Att slumpmässigt ha känslan av att man flyter fram på is, och att det kommer andra slumpmässiga buggar - det har jag fått nog av.

Funderade på att köpa en XB1X - men behöver även en bättre dator hemma.

Fråga: Om jag köper en dator med en i7-8700 (ej K) samt ett standard (ej Ti, Oc, Dual eller liknande) GTX 1060 med 6Gb + att Datorn har (i vart fall till en början) 8Gb minne. Tyvärr bara 256gb SSD samt 1TB HDD. Duger detta för att köra spelet bättre än på min gamla Xbox? Förmodar att jag fortfarande är hänvisad till Full HD med dessa speccar? Klarar jag 60 fps med snygga inställningar? (jämför gärna med konsolen)

Känner spelet av själv vad som är lämpliga inställningar (har fattat att PC versionen har betydligt mer inställningar för grafiken) och anpassar, eller har Grafikkortstillverkaren någon app? Har för mig att jag hört något om detta.

Detsamma gäller FM7 med, som jag lirar lite när jag är på det humöret.
Även sugen på DCS World samt ev X-Plane.

Varit borta från PC så sjukt länge att jag snudd på glömt hur saker funkar...haha.

Tar gärna emot tips!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Är inget pross men är ganska säker på det? 1060 är ju bottlenecken men även det kortet ska ju klara mer än ett vanligt XBO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Hej!

Har nu försökt att spela PC2 på min OG XBox One, och har insett att det blir för mkt strul med fysiken etc då maskinen inte klarar av alla beräkningar. Att slumpmässigt ha känslan av att man flyter fram på is, och att det kommer andra slumpmässiga buggar - det har jag fått nog av.

Funderade på att köpa en XB1X - men behöver även en bättre dator hemma.

Fråga: Om jag köper en dator med en i7-8700 (ej K) samt ett standard (ej Ti, Oc, Dual eller liknande) GTX 1060 med 6Gb + att Datorn har (i vart fall till en början) 8Gb minne. Tyvärr bara 256gb SSD samt 1TB HDD. Duger detta för att köra spelet bättre än på min gamla Xbox? Förmodar att jag fortfarande är hänvisad till Full HD med dessa speccar? Klarar jag 60 fps med snygga inställningar? (jämför gärna med konsolen)

Känner spelet av själv vad som är lämpliga inställningar (har fattat att PC versionen har betydligt mer inställningar för grafiken) och anpassar, eller har Grafikkortstillverkaren någon app? Har för mig att jag hört något om detta.

Detsamma gäller FM7 med, som jag lirar lite när jag är på det humöret.
Även sugen på DCS World samt ev X-Plane.

Varit borta från PC så sjukt länge att jag snudd på glömt hur saker funkar...haha.

Tar gärna emot tips!

Ett förslag, för samma pris (1060 6GB +8700) få du ett MSI armor 1070 Ti + Ryzen 2600. Överklockat 1070 ti ger dig 1080 prestanda och en överklockad 2600 i 1440p är knappt märkbar skillnad mot 8700 på ultra. Du klarar 1440p på max inställningar med en bra bit över 60fps på de flesta spelen, framförallt de du ämnar spela.

Skickades från m.sweclockers.com