Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Pratade med någon annan som är mer insatt att just mobila spel och små konsoler med inbyggda skärmar har nästan alltid gått knackigt och inte varit speciellt lönsamma för de som skapade dessa om man ser ända till 80-90-talet.

En sak hänger säkert på hur vi ser saker och ting där små skärmar och dålig kvalitet på bilden gentemot motsvarighet på CRT (vid den tiden) och dagens TFT-skärmar/Oled.

Storleken på skärmen för ett visst spelkoncept har nog mer betydelse än vad spelutvecklarna befarar för att ett spel skall bli populärt eller inte.

Nu säger jag inte att det inte går att spela på en smartphone - för det finns massor av olika spel bättre passande och uppväxta med formatet att konkurrera med, men för de spelformaten som blizzard mfl. byggt ursprungligen för till yta större skärmar så kanske det inte är en av de smartaste dragen att försöka knöla ned det på en liten mobil... och när man börja komma lite till åldern så börja man ha bekymmer med åldersöversynthet och det är inte alls lika lockande att se på småskärmar med mikroskopiskt text...

Surfplatta, chromebook, apple tv. Det finns fler sätt och lira spelen om man vill ha en större skärm än mobiltelefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hade folk spelat på en sån kass mobiltelefon som min jobbtelefon så hade dom nog slängt telefonen i backen av ren ilska. Telefoner ska man ha att ringa med och inte som spelmaskin

Så otroligt korkad kommentar att jag inte ens vet om du trollar eller inte.

"Telefoner ska man ringa med, inte surfa på"
"Telefoner ska man ringa med, inte skicka textmeddelanden med"
"Telefoner ska man ringa med, inte kolla videor på"
"Telefoner ska man ringa med, inte ta foton med"

Och det är ingen som sagt att företaget du jobbar på ska tillhandahålla en telefon som du kan spela på, precis lika lite som att du kan kräva att de tillhandahåller en dator med RTX2080Ti ....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hellowiener:

Jag vill verkligen ha ett bra mobilspel, så jag ser fram emot detta och Elder Scrolls: Blades.
Men visst, vill ni bara spela candy crush så förstår jag att ni gnäller!

Elder Scrolls: Blades ska ju komma till PC 😁

Skrivet av SueCia:

Snacka om bortskämda fans isåfall.
Jag minns att man satt år efter år efter år och hoppades på en uppföljare till Diablo 2. Det dröjde över 11 år. Nu förväntar sig fansen att se något storslaget varje år annars blir man uppgiven? Reaper of souls är nästan sprillans nytt fortfarande...

Jag hade hellre tagit ingenting än det här skämtet...

Permalänk
Avstängd

@anon42512: Var det en "Gotcha!"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Elder Scrolls: Blades ska ju komma till PC 😁

Jag hade hellre tagit ingenting än det här skämtet...

Fast dom gjorde det inte för din skull. Så du kan vara lugn och försöka leva vidare ditt liv som om det inte ska släppas ett spel framöver som du inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Surfplatta, chromebook, apple tv. Det finns fler sätt och lira spelen om man vill ha en större skärm än mobiltelefonen.

Förvisso - men det har inte flertalet i den tänkta målgruppen som blizzard tänkt sig som tar det steget, att köpa en surplatta/cromebok etc. enbart för att kunna spela vettigare når kanske 5% av det tänkta publiken - inte 95%... för de som räkna intäkter så är det väldigt viktig skillnad...

Det är ju annan sak med spel som föddes och växte upp med just mobilskärm som enda plattform/gränssnitt och helt anpassats efter dess begränsningar redan från dag 1 (typ en lyckad koncept per 100 misslyckade). Inte något annat mer vidlyftigt som plötsligt skall knölas ned till något i betydligt mindre format...

Det har nog varit lite Death March på sina håll i utvecklingen - dvs. utvecklarer/programmerare har tvingats utveckla i riktning som de själva inte riktigt tror på och bara gjort uppgifterna som blivit tilldelade utan större entusiasm ...

Permalänk

Hade typ hoppats på något bättre men tittar man på hur blizzard
Gör sina spel jämfört med innan så förstår jag varför det bara går neråt.

Det är så desperata för att dra in en ny "audience" och skiter helt i folket som
Stöttar deras spel nu.

Alla deras spel är så påtvingade av esport att det är så sjukt pinsamt.
Det är pengakåta och kommer alltid vara framöver.

Hoppas att det händer något sjukt nästa år så allt är inställt istället. Pinsamt företag.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

LuL, vilken vinst för Razer och Asus med sina Gamer telefoner. Undrar vad priset för spelet kommer bli ( Jag kan ha missat)
Tråkigt att det är samma klasser som 3an, hade varit lite ball om PC och mobil spelare kunde spela tillsammans .
Remake på 2an är efterlängtad

Permalänk
Medlem

blir det Diablo immortal Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream när det kommer ut?

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Endless of god är det som bara släppts i asien med diablo skin. om det stämmer är det väldigt slött. Roligaste är att det verkar vara någon form av diablo clon.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

är detta på riktigt?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Nåja, de slaktade väl franchisen ganska duktigt redan med D3 och alla onödiga, fördummande ändringar och carebearskit man blandade i receptet, men att göra ett jäkla mobilspel av det är ändå nån slags lågvattenmärke. Begreppet "to add insult to injury" känns jäkligt applicerbart...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Fast dom gjorde det inte för din skull. Så du kan vara lugn och försöka leva vidare ditt liv som om det inte ska släppas ett spel framöver som du inte vill ha.

Gör dom inte spel för spelarnas skull? Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Gör dom inte spel för spelarnas skull? Va?

Det var inte lite tungt av dig att tro att du representerar majoriteten av spelarbasen

Sätt dig ner, slappna av och glädjs åt att ingen kommer tvinga dig att köpa detta. Låt oss som vill ge det en chans göra det istället

Permalänk
Medlem

Ska erkänna att jag själv inte är superpepp på Immortal men frugan, som älskar både mobilspel och D3, kan knappt bärga sig och ser fram emot det massor. Hon är upprörd som tusan över att det inte släpptes någon demo för VT.

Tycker själv att det låter spännande med ett spel mellan D2 och D3 faktiskt, finns mycket lore att jobba med där och det öppnar säkert upp för att starta långtgående storylines som kan få gå igen i D4 i framtiden.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre med en D2 remastered.

om det är en grej jag har lärt mig med mobilspel är, dyra micro-transactions och 80% av gameplay är stängda bakom time-gates som sträcker sig från timmar till veckor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Snacka om bortskämda fans isåfall.
Jag minns att man satt år efter år efter år och hoppades på en uppföljare till Diablo 2. Det dröjde över 11 år. Nu förväntar sig fansen att se något storslaget varje år annars blir man uppgiven? Reaper of souls är nästan sprillans nytt fortfarande...

Diablo 2 släpptes 2000
~ 8 år
Diablo 3 presenterades med gameplay första gången 2008
~10 år
Nu är det 2018.

Permalänk
Medlem

Typiskt corporate-nissar, fattar ingenting och gör någon marknadsundersökning. Outsourca skiten bara för en liten summa pengar som man vet kommer återbetala sig 100-falt, cashgrabber!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Hade varit bättre med en D2 remastered.

Det är antagligen på gång, men WC3 Remaster var före i kön. Så Blizzcon 2019 kanske. Tillsammans med lansering av mobilversion på Overwatch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

1+ miljard potentiella kunder, de skiter nog i 83k dislikes....

305k diss just nu, och verkar som några hundra tusen diss försvann. det går upp med runt 10k diss på 10minuter.

Skrivet av Megacrash:

Du menar alltså att folk som vill spela på mobil inte ska få möjlighet till det bara för att du inte gillar det?

Du menar alltså att företag som gjort såna episka spel ska kunna mjölka miljarder ur ett sketet mobilspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Typiskt corporate-nissar, fattar ingenting och gör någon marknadsundersökning. Outsourca skiten bara för en liten summa pengar som man vet kommer återbetala sig 100-falt, cashgrabber!

Om dom vet att det kommer återbetala sig 100-falt så fattar dom väl ändå precis vad dom gör? Deras enda mål är att tjäna pengar, inte det minsta konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Diablo 2 släpptes 2000
~ 8 år
Diablo 3 presenterades med gameplay första gången 2008
~10 år
Nu är det 2018.

reaper of souls släpptes 2014, bara fyra år sedan. Dessutom har det släppts contentpatchar efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Du menar alltså att företag som gjort såna episka spel ska kunna mjölka miljarder ur ett sketet mobilspel?

Ja! Vad är det du inte fattar? Dom har all rätt i världen att mjölka pengar ur sina spel, det är inget konstigt med det och faktum är att det är otroligt smart av dom.

Och vem är det som säger att det blir ett "sketet" spel? Det kanske blir ett jävligt bra spel? Känsloargument kan politiker hålla på med, försök hålla dig på någorlunda vettig nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

reaper of souls släpptes 2014, bara fyra år sedan. Dessutom har det släppts contentpatchar efter det.

Diablo 2 fick en uppdatering 2016 för bara två år sedan, förstår inte varför post-release support är viktigt i sammanhanget när det gäller presentera nya spel.

Permalänk

Diablo Imortal

Vi får inte glömma att vi kommer få två nya gaming anpassade mobiler från Asus och Razer. Så garanterat kommer spelet säkert lanseras för. Jag är taggad är själv sugen på Asus nya mobil som har en del coola idéer vilket jag gillar. Razer har i andra fall en 120hz skärm så får ändå gå och testa båda innan jag bestämmer mig.

Så innan hatet blir för svart i mitt tycke så är jag oerhört taggad ändå. Ser bra ut.

Men själv var jag sugen på en ny expansion till D3 men är ändå taggad för mobilspel blir bättre. Och bara det inte blir ett Autorpg (som i stort sett alla nya rpg är vilket är oerhört tråkigt)

Diablo 4 är för långt borta och kräver ändå att dom går tillbaks till deras rötter. Diablo 2 i hardcore är mumma. Ett sånt spel som Diablo 4 med grym graffe samt mer utmaning (Diablo 3 var ju aslätt även på svårare svårighetsgrader)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

@SueCia: ta ett spel som fallout shelter, det kan nog räknas som mobilspel men det går att spela på datorn också, att då ta ett namn som Diablo och bara ha den till telefonen ser jag som en nackdel. undrar vad alla dom som tryckt like tycker ?
nu tycker inte jag fallout shelter är så kul men det går att spela på datorn.

innan jag sett riktiga omdömmen från speltestare så är spelet i sig själv varken dåligt eller bra, det som jag tycker är skit är mobilbiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Vi får inte glömma att vi kommer få två nya gaming anpassade mobiler från Asus och Razer. Så garanterat kommer spelet säkert lanseras för. Jag är taggad är själv sugen på Asus nya mobil som har en del coola idéer vilket jag gillar. Razer har i andra fall en 120hz så får ändå gå och testa båda innan jag bestämmer mig.

Så innan hatet blir för svart i mitt tycke så är jag oerhört taggad ändå. Ser bra ut.

Hatet är för att Blizzard presenterar mobilspelet som en stor grej för Diablo-franchisen på Blizzcon, och tror att det ska tas emot med öppna armar av fansen. Det är inget problem med att Blizzard släpper mobilspel, men majoriteten av fans är PC och konsol-spelare. Då borde de fatta att de får presentera mobilspelet på ett annat sätt än som en stor grej på Blizzcon.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Hatet är för att Blizzard presenterar mobilspelet som en stor grej för Diablo 3 franchisen på Blizzcon, och tror att det ska tas emot med öppna armar av fansen. Det är inget problem med att Blizzard släpper mobilspel, men majoriteten av fans är PC och konsol-spelare. Då borde de fatta att de får presentera mobilspelet på ett annat sätt än som en stor grej på Blizzcon.

Håller med helt klart och som jag som pc spelare i 99% grunden tänker som ni. Men är också öppen för nya möjligheter. Dom flesta köper nya mobiler nästan varje år. Speciellt apple fansen köper nya för över 10 papp helt galet egentligen och får ungefär samma sak hela tiden (samma OS hela tiden som ser likadant ut låst till apples grejer hela tiden) med det sagt så är mobiler en stor grej. Vi vet inte än om det är "endast" är mobilbiten. Tänk dig i crossplay. Spel på pc mot mobiler du kan ta med Diablo överallt (nu pratar jag inte om switch) Och finns kontroller till mobiler. Vi vet inte än så länge om det är endast touch (vilket jag har så svårt att tro nu när nya gaming mobiler kommer) När Asus och Razer utannonserade sina mobiler nyligen så kommer detta, då måste det vara ett sammanband. Ser inte logiken annars.

Jag tycker Blizzard ändå tänker längre.

Vi får vänta och se.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Håller med helt klart och som jag som pc spelare i 99% grunden tänker som ni. Men är också öppen för nya möjligheter. Dom flesta köper nya mobiler nästan varje år. Speciellt apple fansen köper nya för över 10 papp helt galet egentligen och får ungefär samma sak hela tiden (samma OS hela tiden som ser likadant ut låst till apples grejer hela tiden) med det sagt så är mobiler en stor grej. Vi vet inte än om det är "endast" är mobilbiten. Tänk dig i crossplay. Spel på pc mot mobiler du kan ta med Diablo överallt (nu pratar jag inte om switch) Och finns kontroller till mobiler. Vi vet inte än så länge om det är endast touch (vilket jag har så svårt att tro nu när nya gaming mobiler kommer) När Asus och Razer utannonserade sina mobiler nyligen så kommer detta, då måste det vara ett sammanband. Ser inte logiken annars.

Jag tycker Blizzard ändå tänker längre.

Vi får vänta och se.

sitter jag väntar på bussen, visst kan ja spela på mobilen men inte ett spel som diablo då ha du en mus & tangentbord sen har dom ju inte gjort spelet själva det är ju en annan studio som gjort det. ja får sån mobilnacke av att stirra ner i en skärm.

nej tack eller gör en PC version som går att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

sitter jag väntar på bussen, visst kan ja spela på mobilen men inte ett spel som diablo då ha du en mus & tangentbord sen har dom ju inte gjort spelet själva det är ju en annan studio som gjort det. ja får sån mobilnacke av att stirra ner i en skärm.

nej tack eller gör en PC version som går att testa.

Hade vi pratat om diablo 2 så hade jag förstått dig. Men diablo 3 är redan i sitt PCutförande näst intill optimerat för handkontroll. Så att diablo ska spelas med tangentbord och mus håller inte om vi inte blickar tillbaks till diablo 2.

Jag måste säga att jag är rejält sugen på Diablo Immortals nu, det säger jag inte för att trolla. Jag gillade PUBG mobile som fan, men har alltid saknat ett spel typ som WOW på mobilen. Nu är inte diablo som WOW, men det är ett steg ditåt!

Sen ser jag ett problem, och det är värmeutvecklingen. PUBG Mobile går knappt att spela på min iphone 7 pga. värmeutvecklingen, speciellt inte om man laddar samtidigt. Så där har vi nog största problemet med hela plattformen.