Ny dator laggar när jag kollar på ex. twitch i hög upplösning

Permalänk

Ny dator laggar när jag kollar på ex. twitch i hög upplösning

Hej
Jag har en nybyggt dator som laggar när jag kollar på live saker i bra upplösning. Vad kan problemet vara för det jag hatar lagg?????

Citat:

Jag har en Intel Core i7-7700K Cupu @ 4,20GHz, ram 16, Grafikkort NVIDA GeForce GTX 1070 Ti

Rubrik förtydligad, lagt till citat /mod
Permalänk
Medlem

Kör du via en webbläsare eller klienten? Kör du i webbläsaren, kan det hjälpa att stänga av chatten vilket ofta brukar vara kämpigt för webbläsarna att fixa när det spammas allt för mycket

En anna fråga, vad är det för typ av lagg? hur upplever du det? Vad har du för internet uppkoppling?

Permalänk
Medlem

Testa avaktivera hårdvaruacceleration i webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju inte ljuga när jag säger att jag har sett bättre information i en trådstart tidigare!

Men eftersom du verkar ny här så ger jag lite tips:

Skriv upp vad du har i datorn eller länka om du har någon länk med komponenterna / datorn.

Då kan vi åtminstone ha något att starta ifrån. Men jag börjar med en enkel fråga. Är det endast på twitch som du märker av detta? Eller är det likadant på youtube, netflix, viaplay eller andra diverse streamingsidor? Du behöver givetvis inte kolla om du inte har netflix eller viaplay utan vilken streamingtjänst som helst fungerar väl egentligen.

Har du känt av några prestandaproblem i andra saker än twitch såsom i spel.

Permalänk

@gonace: Jag har en kabel cat. 6. Jag vill gärna kolla på flera lives än en med Bra Upplösning än en

Permalänk
Medlem

Vad för CPU och GPU?

Permalänk
Medlem

Kass uppkoppling? Kom igen nu.. Lite info skadar inte.

Router som throttlar?

Permalänk

@MarcusHuddinge: Jag har en Intel Core i7-7700K Cupu @ 4,20GHz, ram 16, Grafikkort NVIDA GeForce GTX 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Testa avaktivera hårdvaruacceleration i webbläsaren.

+1 Hade samma skit men detta hjälpte.

Permalänk

Om det buffrar så har du för segt internet. Vi vet dock inte varför detta kan sker, då du inte get någon information som kan leda till varför Twitch.tv inte fungerar för dig.

Permalänk
Medlem

Vad för internet abonnemang har du ? Alltså hastigheterna menar jag :). Samt hur många använder internet hemma hos dig samtidigt?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Hedersmedlem

@viktorsaav *Rubrik förtydligad*

Välkommen till Sweclockers! Kom ihåg att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@monoleg: Hur gör man det? Är inte så insatt, det ska ju funka o så...

Permalänk

@Frejoh466: har 250MB/s vad skulle jag ha då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorsaav:

@monoleg: Hur gör man det? Är inte så insatt, det ska ju funka o så...

Vilken webbläsare kör du?

Permalänk

@krijoh: Goggle Chrome jag har använt denna webblässare hur många år som helst så tänkter inte byte om ni säger det, har provat kolllat andra webbläsare också händer samma sak.

Permalänk

@Ziggy_: jag har telia o har 250 mb/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorsaav:

@krijoh: Goggle Chrome jag har använt denna webblässare hur många år som helst så tänkter inte byte om ni säger det, har provat kolllat andra webbläsare också händer samma sak.

Öppna chrome, gå in under inställningar (3 sprickar uppe i högra hörnet) sen trycker du på spalterna uppe till vänster vid sidan om inställningar sen trycker du på avancerat och går in på system, där bockar du ur maskinvaruacceleration.

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat koppla in skärmen till moderkortet istället för grafikkortet?

Kör du trådlöst internet? Som jag förstår det vill du titta på flera streams samtidigt och det är då det laggar, inte när du tittar på bara en?

Permalänk

@Saddl3r: Har alla i en 1070 ti grafikkort.

Permalänk

@krijoh: okej vad gör detta för förbättring?

Permalänk

Upplever du samma sak om du använder "pop-out" funktionen för streamen?

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||

Permalänk

@Kaninstek: Funkar jättebra nu så...

Permalänk

@viktorsaav: Vad bra!

Funkar allt som det ska nu menar du, eller funkar det bara i pop-out läge?

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||

Permalänk

@Kaninstek: har inte hunnit testa allt än.

Permalänk

Nu har jag kollat lite o så där men tro ni att det är för lågt 250 MB/s för litet eller?

Permalänk
Medlem

Nej, 250MBit/s är nog inte för lite, men det beror ju på hur många streams du har samtidigt och/eller om någon annan använder bandbredden samtidigt.

1080p 60fps drar typ 4-6Mbit/s på twitch, så du bör klara dig rätt långt med din uppkoppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Kan inte ha aotumatrikt på det ens en gång för det blir sämre bild då om jag kollar på fler?

Permalänk

@Zero Cool: Det är jag bara i lägenhet så, jag måste ha en på 1080p o en på automatiskt på liven så...

Permalänk

Jag kom på att jag hade en annan router som jag bara använder wifi på testa o koppla bort den se om det funkar bättre då...