Anmäl dig till Roborock Challenge!

Vi som har förbokat Intel Core i9-9900K

Permalänk
Skrivet av candybag:

Jag bokade 8:e oktober 18:52, lvl 19 black. Fick ett mail igår (efter att jag accepterat tray i torsdags förra veckan) där de sa att processorn finns att hämta inom 1-2 dagar. Fick även Black Ops-koden i samma mail, trots att jag valt att betala i butik!

Dock tänker jag inte längre välja Asus XI Hero efter att ha sett Hardware Unboxed's senaste klipp på VRM och temperaturer; det får bli Gigabyte Master istället. Nackdelen är att jag måste vänta en vecka extra på moderkakshelvetet...

Har sett på något ställe att man får en kod till Black-Ops 4 när man köper en viss intel processor, men hittar det inte nu.
Fick du din kod från butiken du köpte?

//Zacke

Permalänk
Medlem

@Zacke2008: Japp!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Skrivet av Nemor:

Av ren nyfikenhet, vilken dag och tid bokade du?

Beställde 2018-10-09 någon gång tidig kväll, minns ej exakt tid

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Medlem

Äntligen är 9900K skickad och kommer imorgon
Jag hade plats #49 där jag köpte den.

Permalänk
Medlem

Köpte min på webhallen men fick den slutet av förra veckan. Fick kod i mail till black ops 4 som man aktivera igenom intels hemsida som sedan redirigerar en till battle.net. koden ni får skriver ni in här. https://softwareoffer.intel.com/callofduty

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Köpte min på webhallen men fick den slutet av förra veckan. Fick kod i mail till black ops 4 som man aktivera igenom intels hemsida som sedan redirigerar en till battle.net. koden ni får skriver ni in här. https://softwareoffer.intel.com/callofduty

Bra, jag vill åxå ha black ops 4 kod

Permalänk
Medlem

Fick ni koden direkt? Har hämtat ut min från webhallen men har inte fått någon kod.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min 9900k.
Startade Planet Coaster och såg med glädje att jag ökat ungefär 25% från 7fps (7700k 5ghz) till 10fps (9900k 5,1ghz).
Yay för väloptimerade spel.

https://i.imgur.com/ziSvvg4.jpg
Så här ser det ut. Var knepigt att stoppa i dubbla NZXT G12 för vattenkylning av grafikkort men det gick till slut. Får göra snyggare någon annan gång. i9an kyls av Corsairs h115i pro med 2x Noctua NF-A14 iPPC-3000 och 2x ML140.

Märker dock att vattentemperaturen ökar väldigt långsamt vilket tyder på dålig TIM-kontakt med CPU, likt 7700k innan delid. Kanske blir delid på denna? Jävla billiga intel är då... Klarar inte ens att göra bra lödning.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Kört ett tag nu. kommer upp i 4.71Ghz samtliga kärnor och ligger då och pendlar mellan 50-62 grader med cpu load runt 40-80% på enstaka kärnor. Gäller då spelande.

Detta är "out of the box"-settings. Inte kört någon stresstest ännu.

Vilken kylare har du?

Permalänk
Medlem

@BrunoX: Kör en nzxt kraken x52 med Thermal Grizzly Kryonaut som kylpasta.

Har inte stresstestat ännu. Kört Cinebench och hamnade lite under sweclockers test med program igång i bakgrunden... Dock inget hardcore-testande

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

@BrunoX: Kör en nzxt kraken x52 med Thermal Grizzly Kryonaut som kylpasta.

Har inte stresstestat ännu. Kört Cinebench och hamnade lite under sweclockers test med program igång i bakgrunden... Dock inget hardcore-testande

Ah tack! Tycker dina temps ser rätt bra ut för en i9, letar nämligen efter en bra och tyst vattenkylare då jag tvivlar på att min billigare Noctua kommer hålla för i9an...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrunoX:

Ah tack! Tycker dina temps ser rätt bra ut för en i9, letar nämligen efter en bra och tyst vattenkylare då jag tvivlar på att min billigare Noctua kommer hålla för i9an...

Kan tipsa om corsair h115i Pro. Den har en ny generations pump med en impeller som ska hålla längre (i metall bl a), så bara att maxa hela tiden. Följer med tysta stockfläktar också så du behöver inte lägga massa pengar på tysta fläktar för 300kr/st.
Jag ligger på aldrig över 65c i spel på 5,1ghz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Hjälpsam

Verkar ha lossnat lite på senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Finns 8st i9 9900k kvar på Inet för de som inte har skaffat en än (vid tiden som detta skrivs).

Permalänk
Medlem

@caisai:

Pratade precis med supporten de har problem med lagret så de har ingen aning med leveranstider. Fick mest luddiga svar på när det skulle skickas osv. De kunde inte garantera att det skulle skickas inom en dag som det står på produktsidan. Hen sa dock att det skulle finnas tre kvar i lager. Jag beställde en iaf så får vi väl se om alla mina bokningar skickas samtidigt eller ej.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Hjälpsam

När det lossnar blir det lite av en Ketchup-effekt, någon får sin CPU och avbokar alla de han stod i kö för, nästa gör samma sak, plötsligt flyttas folk fram flera platser i köerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

När det lossnar blir det lite av en Ketchup-effekt, någon får sin CPU och avbokar alla de han stod i kö för, nästa gör samma sak, plötsligt flyttas folk fram flera platser i köerna.

Väldigt sant! Känns som vi börjar närma oss det nu

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Ja nu när jag fick en bokad på Inet så släppte jag mina bokningar på Webhallen, Komplett och Dustin. Tror dock att jag ståg långt bak i kön på dem.

Permalänk
Skrivet av Banco:

@caisai:

Pratade precis med supporten de har problem med lagret så de har ingen aning med leveranstider. Fick mest luddiga svar på när det skulle skickas osv. De kunde inte garantera att det skulle skickas inom en dag som det står på produktsidan. Hen sa dock att det skulle finnas tre kvar i lager. Jag beställde en iaf så får vi väl se om alla mina bokningar skickas samtidigt eller ej.

Pratade också med supporten när dom hade 3st kvar i lager (då beställde jag när det fanns 7st kvar), han visst inte ens om jag skulle få någon cpu (trots att han bekräftade att det fanns 3st kvar).....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Pratade också med supporten när dom hade 3st kvar i lager (då beställde jag när det fanns 7st kvar), han visst inte ens om jag skulle få någon cpu (trots att han bekräftade att det fanns 3st kvar).....

Kaos. Då pratade vi något nästan exakt samtidigt. Var 7 kvar när jag beställde också. Fick dock sms just att de plockade min order nu och att jag inte kan göra några ändringar. Ingen skillnad på själva ordersidan än. Har du fått sånt sms?

Smset kom 15.22.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Beställde 2st 2018-11-01 kl. 19:36 och idag har dessa blivit skickade av inet!:)
Har ni som beställt innan detta datum fått era från inet eller har jag bara tur?

En ska jag ha och en är till brorsan!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Beställde idag. Får den i morgon

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

@kalle@anka: Vart ifrån? : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Inet
Står att dom får in fler i morgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Meckar ihop härligheten nu. Lite ont om distanser i Gigabytes Aorus Master-kartong, ska man klara sig på tre stycken?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaysau:

Kan tipsa om corsair h115i Pro. Den har en ny generations pump med en impeller som ska hålla längre (i metall bl a), så bara att maxa hela tiden. Följer med tysta stockfläktar också så du behöver inte lägga massa pengar på tysta fläktar för 300kr/st.
Jag ligger på aldrig över 65c i spel på 5,1ghz.

Grymt och fina temps ju! H115i Pro är en av de jag lutat åt att skaffa, var dock lite rädd att det inte skulle vara tillräckligt för överklockning...tänkte att kanske H150i Pro behövdes för det. Tack så mycket för tipset, det blir nog H115i då!

Permalänk
Medlem

@candybag: distanser brukar väl komma med chassit?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Meckar ihop härligheten nu. Lite ont om distanser i Gigabytes Aorus Master-kartong, ska man klara sig på tre stycken?

dom distanserna du pratar om är till m.2 ssd, dom till moderkortat förljer med chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@candybag: distanser brukar väl komma med chassit?

Skrivet av iesa:

dom distanserna du pratar om är till m.2 ssd, dom till moderkortat förljer med chassit.

Haha, såklart! Puckbag...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av candybag:

Likadant moderkort som jag har, får hoppas ditt funkar bättre

Visa signatur