Vattenkyla Asus Geforce GTX 680 DirectCU II TOP med EK-VGA Supremacy bra eller ?

Permalänk
Medlem

Vattenkyla Asus Geforce GTX 680 DirectCU II TOP med EK-VGA Supremacy bra eller ?

Hej!

Ja det här är kanske rena novisfrågor men som tråden antyder tänkte jag ge mig in i vattenkylningssegmentet med ett par gamla men goda ASUS GTX 680 DC2T 2GB DDR5..

Orsaken är helt enkelt att jag har en lite äldre rigg men sitter på två grafikkort som inte går att köra i SLI pga deras stora eftermarknadskylare då översta kortet blir lite som en brödrost..

Mina frågor:

1. Hur står sig EK's universallösning mot de (smått omöjliga att få fatt på) heltäckande blocken? Någon som har erfarenhet av att kyla dessa gamla kort med någondera av lösningarna?

2. Om endast universallösningen finns att tillgå? hur förser man resten av kortet som minnen med ordentlig kyla? massa och massa mer av luft genom chassi fläktar och ett bra luftflöde? DC2 kylare är ju massiv av god anledning då korten kan bli heta vid längre och större belastning..

Tacksam för alla tips och insikter!

/wezty

Visa signatur

SILENT CLOCKER

Permalänk
Medlem

Yo hur gick de för dig?? Blev de någe vattenkylnings project? Råkade hitta ett likadant kort på tippen

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h