Electronic Arts planerar släppa nyutgåva av Command & Conquer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Buulaa:

generals 2 var ingen flopp, kom bara aldrig ut.
problemet var bara extrem pr backlash över f2p modellen.

visst var det ju en flopp om dom hade ett "relativt" färdigt spel men tog och lade ner produktionen av spelet och stängde ner studion som jobbade på spelet.

och visst hela f2p modellen var ju inte heller något fint.

men tycker ändå att det var påväg i rätt riktning om man tänker på hur Command & Conquer 4 Tiberian Twilight såg ut.

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Har spelat Command And Conquer 3 - Kanes Wrath nästan var vecka sen det släpptes <3

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

C&C skulle jag lätt betala för, men det enda som egentligen behövs är stöd för högre upplösning och div buggfixar.

Pillar dom runt för mkt i spelet så kommer dom bara att förstöra det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av ZothOmmog:

visst var det ju en flopp om dom hade ett "relativt" färdigt spel men tog och lade ner produktionen av spelet och stängde ner studion som jobbade på spelet.

och visst hela f2p modellen var ju inte heller något fint.

Jag var med i alphatest av minst ett C&C-spel för några år sedan, minns tydligt att det helt saknade någon form av känsla och jag är glad att de valde att lägga ner det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Har blandade känslor för dessa remakes. Dessa spel är så otroligt nostalgifyllda, men när man sätter sig och kör ett reamke så är risken för att man blir besviken överhängande stor!

Skulle exempelvis gärna se ett NYTT Generals, men originalen C&C och RA bör kanske förbli i historien. Ni har gjort mer än nog!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

När jag läser CC så tänker jag direkt på Close combat (a bridge too far). Det hade vart något att spela igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2017

Generals och Zero Hour; j*vlar vad man lagt tid på dem... de och BFME var det som på riktigt fick in en på pc-gaming

CPU: R7 1700 @3.8GHz | GPU: EVGA 1080 Ti SC Black Hybrid(2x SilentWings 3 Highspeed)(core: 1627 MHz, Mem: 11208 MHz) | MB: MSI X370 Gaming Pro Carbon| RAM: 2x8 GB G.Skill Ripjaws V @3200MHz CL14|Cooling: Fractal Design Celsius S24 (Corsair ML120)|PSU: EVGA Supernova G3 750W|SSD: Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 950 pro 512GB + Samsung 850 EVO 500GB + Intel DC S3510 480 GB + 850 EVO 2TB|HDD: WD Black 1TB|FANS: Corsair ML140 x2|CASE: Fractal Design Meshify C|RGB: 4x Phanteks Halo + LED-slinga + GPU-holder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Tycker det är synd med de första spelen att det bara finns en inkomstkälla.
Annars har man ju många goda minnen

Spel: Ryzen 7 1800x, R9 270, 16GB DDR4 Flare X
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, Vega 64
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Ra2 var typ första spelet som jag spelade efter barnspelen så det har man spelat mycket. Även generals spelade man mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge/Stockholm
Registrerad
Jan 2015

Red Alert och Red Alert 2 är mina favoriter i den serien

Dator 1: | i7 7700k | MSI GTX 1080 Gaming X | MSI Z270 Gaming pro carbon | Corsair LPX DDR4 16 GB | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Asså gör C&C-spelen och RA1&2 som StarCraft: Remastered blev och med vettigt onlinestöd så är det ett givet köp!

Musiken i RA1 = Kreygasm in my ears

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Jan 2007

Skulle nog vara roligare med Helt nya C&C, SC & AoE. Remakes blir bara skit, inte samma känsla.

Amd FX-9370

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jul 2014

Ingen som vill ha en remake på Renegade då? 😋

Skämt å sido, för är det alltid det första, Tiberian Dawn, som kommer ligga mig varmast om hjärtat. Vi hade ingen egen dator hemma på den tiden, så jag cyklade över till mina kusiner var och varannan dag för att lira C&C. Gjorde att en fick man lära sig Dos-kommandon och massa annat nyttigt som man haft glädje av senare i livet också. Så nytta med mycket nöje! 😀

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av KevinRust:

Ingen som vill ha en remake på Renegade då? 😋

Skämt å sido, för är det alltid det första, Tiberian Dawn, som kommer ligga mig varmast om hjärtat. Vi hade ingen egen dator hemma på den tiden, så jag cyklade över till mina kusiner var och varannan dag för att lira C&C. Gjorde att en fick man lära sig Dos-kommandon och massa annat nyttigt som man haft glädje av senare i livet också. Så nytta med mycket nöje! 😀

Jag är helt seriös när jag säger att en välgjord remake på Regengade hade definitivt gett mig en del speltimmar framför skärmen.
Vid release var jag typ 10 år och det var ju ett fruktansvärt roligt FPS på den tiden. Dock tycker jag väl samtidigt att C&C serien inte ska vara FPS, men hade det släppts en bra remake hade jag garanterat spelat några timmar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003

Minns när jag spelade RA på morgonen innan jag skulle till skolan varje dag.
Sjukt kul det var på den tiden. Skulle gärna se en remake.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Red alert har man finna minnen av, jävlar vilket bra spel det var på den tiden.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trönninge, Halmstad
Registrerad
Jun 2009

När allt annat misslyckas, gör en re-master = detta är bara en cashgrab. Inte intresserad

Inte kul för mig att säga, jag Älskade Original Cnc spelen...

Ogillar STARKT Ea och allt de smutsar ner med deras äckliga fingrar.

Patience is a virtue, always remember that.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Mar 2008

Ge mig Dune 2 !

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Min dröm är att de får herr Kucan tillbaka för att göra moderna uppdateringar till FMV:s

Tänk er följande reveal scenario på E3 t.ex
EA:s scen: En presentation av senaste DLC:n till något av Battlefront/Battlefield har precis presenterats. Och speakern håller på att avsluta sitt snack. Plötsligt blir hela rummet svart. Speakern manar alla till lugn, säger att det verkar vara något tekniskt fel...
Plötsligt så blir bildskärmarna blodröda. Och en bekant röst strömmar ut ur högtalaren, likt en röst ur det förflutna. "IN THE NAME OF KANE!" Ett sorl går igenom publiken, som svarar "Kane Lives in death!"
Rösten kommer igen, starkare denna gång: "IN THE NAME OF KANE!" Återigen ett extatiskt svar från publiken.
Rösten kommer en tredje gång. Denna gång med långsammare yttrande. "IN...THE...NAME...OF....KANE!" Återigen svarar publiken.
Plötsligt, en pyroteknisk display går av på scenen. och ut ur rökmolnet stiger en bekant figur, klädd i sin klassiska utstyrsel. Och Inför publikens jubel så säger han in i mikrofonen. "KANE, LIVES!!"

Om det funnits någonsin som hade kunnat återtända EA:s sargade anseende hos sin fanbase så vore det något i den stilen.. Eller vad tror ni?

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011

Hade hellre sett dem göra klart Generals 2. C&C Såg riktigt fint ut på Frostbite motorn!

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Tycker ett till Generals-spel vore på sin plats. Visst att C&C och Red Alert alltid kommer vara speciella. Men efterföljarna till dessa har inte förvalltat det bra. Framförallt när superenheter varit för stor del av spelet. Generals däremot var både kul och inte alls lika obalanserat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av skanepiraten:

100 kronor på att detta inte kommer bli bra tyvärr.

Blir nog inte ens samma spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Aleshi:

Tycker ett till Generals-spel vore på sin plats. Visst att C&C och Red Alert alltid kommer vara speciella. Men efterföljarna till dessa har inte förvalltat det bra. Framförallt när superenheter varit för stor del av spelet. Generals däremot var både kul och inte alls lika obalanserat.

Tiberium Wars och Kanes Wrath är guld både SP och MP.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Etherhawk:

Min dröm är att de får herr Kucan tillbaka för att göra moderna uppdateringar till FMV:s

Tänk er följande reveal scenario på E3 t.ex
EA:s scen: En presentation av senaste DLC:n till något av Battlefront/Battlefield har precis presenterats. Och speakern håller på att avsluta sitt snack. Plötsligt blir hela rummet svart. Speakern manar alla till lugn, säger att det verkar vara något tekniskt fel...
Plötsligt så blir bildskärmarna blodröda. Och en bekant röst strömmar ut ur högtalaren, likt en röst ur det förflutna. "IN THE NAME OF KANE!" Ett sorl går igenom publiken, som svarar "Kane Lives in death!"
Rösten kommer igen, starkare denna gång: "IN THE NAME OF KANE!" Återigen ett extatiskt svar från publiken.
Rösten kommer en tredje gång. Denna gång med långsammare yttrande. "IN...THE...NAME...OF....KANE!" Återigen svarar publiken.
Plötsligt, en pyroteknisk display går av på scenen. och ut ur rökmolnet stiger en bekant figur, klädd i sin klassiska utstyrsel. Och Inför publikens jubel så säger han in i mikrofonen. "KANE, LIVES!!"

Om det funnits någonsin som hade kunnat återtända EA:s sargade anseende hos sin fanbase så vore det något i den stilen.. Eller vad tror ni?

Roligt, men kan nog vara ännu bättre med lite mera lågmält inträde. Kane tar över showen, bokstavligen, för att annonsera sin återkomst. Självklart ignorerar vi allt nonsense EA gjorde med storyn på slutet.

"I am cut, do I not bleed? It would be a sad error in judgement to mistake me for a corpse."

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Härligt finally