Kopieringsskyddet Denuvo kringgås i Hitman 2 före officiell lansering

Permalänk
Melding Plague

Kopieringsskyddet Denuvo kringgås i Hitman 2 före officiell lansering

Spelserien med Agent 47 i huvudrollen har utökats med ytterligare en del, och nu meddelas att det inbyggda kopieringsskyddet från Denuvo knäckts redan innan lansering på bred front.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var det inte det kopierings skyddet som drog ner prestandan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Var det inte det kopierings skyddet som drog ner prestandan?

Är.
Ganska säker på att det fortfarande körs, det kringgås bara.

Permalänk
Medlem

Rolig statistik där i Denuvo killens artikel. Jaja, de tjänar ju pengar på att sälja denuvo till utgivarna.

För att fortsätta i samma anda, hur stor andel av dessa p2p pirater skulle faktiskt köpa spelet om de inte kunde ladda ner det olagligt? Min gissning är att de flesta då skulle vänta tills spelet blir nedsatt i pris eller liknande.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

Lägg ned kopieringsskyddet, det påverkar ju bara spelets prestanda negativt. Hitta på något annat istället.

Dessutom, alla jävla spel med Denuvos är plattformsberoende, dra åt helvete! Jag vill lira spel på mitt val av OS.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Mycket kan sägas om Denuvo och kopieringsskydd och kommer att sägas.

Vad jag vill säga just nu är att det var väldigt korkat att släppa en crack innan spelet har släppts.
Ge spelet en chans att säljas ett tag säger jag p g a det behövs pengar för att göra nya spel.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Rolig statistik där i Denuvo killens artikel. Jaja, de tjänar ju pengar på att sälja denuvo till utgivarna.

För att fortsätta i samma anda, hur stor andel av dessa p2p pirater skulle faktiskt köpa spelet om de inte kunde ladda ner det olagligt? Min gissning är att de flesta då skulle vänta tills spelet blir nedsatt i pris eller liknande.

Jag laddade ner mycket spel förr när man var yngre och inte hade några pengar att tala om men hade inte möjligheten funnits skulle jag så klart köpt vissa av spelen direkt vid release.. Varje nedladdning var däremot inte en förlust för utvecklaren/utgivaren för många hade jag inte haft tillräckligt intresse av att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Lägg ned kopieringsskyddet, det påverkar ju bara spelets prestanda negativt. Hitta på något annat istället.

Dessutom, alla jävla spel med Denuvos är plattformsberoende, dra åt helvete! Jag vill lira spel på mitt val av OS.

Varför skulle de lägga ned när deras kunder fortsätter köpa det? Är lite som CoD.. eller FIFA.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Lägg ner piratskydd inför in game köp istället. Gärna pay to win i multiplayer spel, jag tänker på att köpa saker som skyddsväst.

Jag har svårt att se varför det ska vara så svårt att göra ett bättre piratskydd om de bara lägger mer del av spelet i molnet, vilket visserligen kräver fast bredband som typ alla har idag.
Men det är en ekonomisk kalkyl och ha det som idag ger det resultat som de tror är bäst.

Piratkopierings påverkan är komplicerad. Jag själv gillar inte lägga ut 10 tusentals kronor på mjukvaror som majoriteten inte betalar en krona på, då struntar jag hellre i viss mjukvara.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag laddade ner mycket spel förr när man var yngre och inte hade några pengar att tala om men hade inte möjligheten funnits skulle jag så klart köpt vissa av spelen direkt vid release.. Varje nedladdning var däremot inte en förlust för utvecklaren/utgivaren för många hade jag inte haft tillräckligt intresse av att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Då köpte jag spel och piratade spel för jag hade mer tid än pengar. Nu har jag mer pengar än tid och därför en backlogg med hundratals spel jag aldrig rört men ändå köpt. Jag tycker piratkopieringsskydd som skyddar spel första två veckorna är bra. Hade gärna sett någon form av kutym bland de grupper som crackar att inte släppa crack första två veckorna efter release. Istället för att tävla om att vara först.
Eller att Denuvo lyckades med detta utan prestandasänkningen. Eller något annat företag.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Samma här. Då köpte jag spel och piratade spel för jag hade mer tid än pengar. Nu har jag mer pengar än tid och därför en backlogg med hundratals spel jag aldrig rört men ändå köpt. Jag tycker piratkopieringsskydd som skyddar spel första två veckorna är bra. Hade gärna sett någon form av kutym bland de grupper som crackar att inte släppa crack första två veckorna efter release. Istället för att tävla om att vara först.
Eller att Denuvo lyckades med detta utan prestandasänkningen. Eller något annat företag.

Spelutveckare får tävla med Hackers om vem som kan släppa spelet utan skydd snabbast
(och då med bättre prestanda)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eXpander_:

Lägg ned kopieringsskyddet, det påverkar ju bara spelets prestanda negativt. Hitta på något annat istället.

Dessutom, alla jävla spel med Denuvos är plattformsberoende, dra åt helvete! Jag vill lira spel på mitt val av OS.

Denuvo må vara Windows-exklusivt men många spel med Denuvo (inklusive föregångaren Hitman från 2016) släpps till andra OS, givetvis då utan Denuvo.

Permalänk
Medlem

Klart att han säger så när han har Denuvo-hatten på. Klart en mjölkbonde säger "det är bara mjölk som smakar mjölk", medans resten av världen gått över till havredryck. Tsk Tsk Tsk.. (att förlöjliga någon med ett ljud man gör med munnen, inte tesked!)

Alltid kul när kopieringsskydd knäcks som tändstickor. Särskillt före lansering. Information wants to be free!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Hitman 2 finns från och med den 13 oktober tillgängligt för Sonys Playstation 4, Microsofts Xbox One samt PC/Windows vad menas med detta 13 oktober har vel redan varit eller menar ni 13 oktober 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Mycket kan sägas om Denuvo och kopieringsskydd och kommer att sägas.

Vad jag vill säga just nu är att det var väldigt korkat att släppa en crack innan spelet har släppts.
Ge spelet en chans att säljas ett tag säger jag p g a det behövs pengar för att göra nya spel.

Lugn, folk köper spel ändå. Jag till exempel, kommer dock vänta ett tag tills priset går ned då jag inte tycker det förra var värt fullpris heller (köpte det först någon vecka sedan för cirka 20 euro men tyckte ändå att det var för kort och för lite innehåll). Har ej sett något om denna titel som får mig att tro att detta ändrats.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Varför skulle de lägga ned när deras kunder fortsätter köpa det? Är lite som CoD.. eller FIFA.

Vilka tror du jag åsyftar på när jag säger "lägg ned Denuvo"?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon78208:

Denuvo må vara Windows-exklusivt men många spel med Denuvo (inklusive föregångaren Hitman från 2016) släpps till andra OS, givetvis då utan Denuvo.

Men många andra gör inte det, exempelvis Resident Evil 7. Jag vill gärna köpa spelet, men kan inte göra det på grund av Denuvo. Så, mig har de förlorat som köpare.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Mycket kan sägas om Denuvo och kopieringsskydd och kommer att sägas.

Vad jag vill säga just nu är att det var väldigt korkat att släppa en crack innan spelet har släppts.
Ge spelet en chans att säljas ett tag säger jag p g a det behövs pengar för att göra nya spel.

Nu var det ju inte så att spelet crackades innan lanseringsdatum.
Det släpptes officiellt typ 4 dagar innan 'vanlig' release i hitman 2 Gold edition, så vem som helst kunde köpa gold edition 4 dar innan officiell launch.

Så korkat? Nä, korkat däremot att cracken inte fungerade som den ska.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Mycket kan sägas om Denuvo och kopieringsskydd och kommer att sägas.

Vad jag vill säga just nu är att det var väldigt korkat att släppa en crack innan spelet har släppts.
Ge spelet en chans att säljas ett tag säger jag p g a det behövs pengar för att göra nya spel.

Hellre att det kommer ut innan släppet av spelet, då kanske de inser att det är korkat att lägga konsumentens pengar på kopieringsskydd.
Personligen bojkottar jag köp av spel med dessa 'skydd'. Om de i alla fall hade vett att bara ha skyddet en månad eller två, för att sedan patcha bort det...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Hellre att det kommer ut innan släppet av spelet, då kanske de inser att det är korkat att lägga konsumentens pengar på kopieringsskydd.
Personligen bojkottar jag köp av spel med dessa 'skydd'. Om de i alla fall hade vett att bara ha skyddet en månad eller två, för att sedan patcha bort det...

Samtidigt tänker jag att svårknäckta kopieringsskydd som denuvo ändå möjliggör att fler spel släpps till PC. Sålänge det tar några månader från att ett spel lanseras tills dess att deras kopieringsskydd knäcks så kommer ändå de som är inställda på att köpa spelet göra detta istället för att gå den enkla vägen å dra hem det gratis. PC-titlar säljer normalt sett som mest i början av en release. Knäcks skydden redan innan lansering riskerar vi att se en tillbakagång där majoriteten spel enbart släpps på konsol. Det vore en tråkig utveckling.
Tycker för första gången att PC som plattform nästan kan ersätta spelkonsoler helt. Med ett stort undantag förvisso. Det går inte längre att köpa fysiska spel. Det om någonting gör mig mer villig att pirata spel än om de gick att få tag på fysiska kopior. Vad händer med alla "köpta spel" om tjänster som steam går i konkurs om säg 20 år och hårddisken kraschar?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Mycket kan sägas om Denuvo och kopieringsskydd och kommer att sägas.

Vad jag vill säga just nu är att det var väldigt korkat att släppa en crack innan spelet har släppts.
Ge spelet en chans att säljas ett tag säger jag p g a det behövs pengar för att göra nya spel.

Spelbolagen behöver lära sig att om de använder Denuvo får dom inte våra pengar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Samtidigt tänker jag att svårknäckta kopieringsskydd som denuvo ändå möjliggör att fler spel släpps till PC. Sålänge det tar några månader från att ett spel lanseras tills dess att deras kopieringsskydd knäcks så kommer ändå de som är inställda på att köpa spelet göra detta istället för att gå den enkla vägen å dra hem det gratis. PC-titlar säljer normalt sett som mest i början av en release. Knäcks skydden redan innan lansering riskerar vi att se en tillbakagång där majoriteten spel enbart släpps på konsol. Det vore en tråkig utveckling.
Tycker för första gången att PC som plattform nästan kan ersätta spelkonsoler helt. Med ett stort undantag förvisso. Det går inte längre att köpa fysiska spel. Det om någonting gör mig mer villig att pirata spel än om de gick att få tag på fysiska kopior. Vad händer med alla "köpta spel" om tjänster som steam går i konkurs om säg 20 år och hårddisken kraschar?

Det håller jag inte med om att det måste vara på det sättet. Titta bara på spelet "The Witcher 3". Det implementerades aldrig in någon Denuvo-skydd, men ändå förbaskat sålde PC-versionen som smör. Ett bra spel säljer oavsett utan eller med kopieringsskydd. Detta dravel att kopieringsskydd är ett måste för PC-spel gynnar bara Denuvo själva.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Samtidigt tänker jag att svårknäckta kopieringsskydd som denuvo ändå möjliggör att fler spel släpps till PC. Sålänge det tar några månader från att ett spel lanseras tills dess att deras kopieringsskydd knäcks så kommer ändå de som är inställda på att köpa spelet göra detta istället för att gå den enkla vägen å dra hem det gratis. PC-titlar säljer normalt sett som mest i början av en release. Knäcks skydden redan innan lansering riskerar vi att se en tillbakagång där majoriteten spel enbart släpps på konsol. Det vore en tråkig utveckling.
Tycker för första gången att PC som plattform nästan kan ersätta spelkonsoler helt. Med ett stort undantag förvisso. Det går inte längre att köpa fysiska spel. Det om någonting gör mig mer villig att pirata spel än om de gick att få tag på fysiska kopior. Vad händer med alla "köpta spel" om tjänster som steam går i konkurs om säg 20 år och hårddisken kraschar?

Absolut, men jag tänker ändå inte stödja det. De får ta del av någon annans pengar helt enkelt, när de börjar patchas bort eller släpps utan kan jag tänka mig köpa dem. Jag köper rätt friskt fysiska kopior ännu faktiskt, och det fungerar bra... men inte alla spel släpps så längre.

Det är 'utvecklarnas' attityd och inställning som måste ändras i min mening, ett bra spel säljer även utan skydd.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Spelbolagen behöver lära sig att om de använder Denuvo får dom inte våra pengar.

Dom tar utebliven försäljning som bevis för utbrett piratverksomhet, det är alltid därför ett spel inte säljer som förväntad..

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Tror allmänt att crackade spel etc var mycket mer vanligt förr i tiden. Jag själv har börjat ladda ner spel igen mest för att jag nästan alltid blir besviken på alla nya spel och har pröjsat 500-600kr för de. Just Hitman ska jag köpa men de flesta spel förtjänar att bli crackade imo. Gör man ett mästerverk kommer man få betalt för det.

Permalänk
Medlem

Värt att notera i en diskussion om att kopieringsskyddet är redan knäckt är det att lösningen har blivit tillbakadragen då den ej fungerade fullt ut, så skulle snarare kalla det "delvis" knäckt i detta fall.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att färre personer skulle piratkopiera spel om det fanns demos tillgängliga. Det är ganska givet att folk vill pröva på spel de är intresserade av innan de pungar ut 300-500KR. Speciellt eftersom utgivare gång på gång skapar missnöje med halvfärdiga, isärplockade och trasiga spel.

Det är utgivarna som driver folk mot piratkopiering av spel, speciellt i kombination med mikrotransaktioner mm. Folk är helt enkelt trötta på att bli brända. Vi konsumenter är givetvis ansvariga också då vi driver marknaden, något som inte gör saken bättre då majoriteten av folk köper spel utan att göra efterforskning. Eftersom utgivare får sina pengar så har de ingen anledning att inte fortsätta att göra det de gör även om många blir missnöjda.

Kopieringsskydd i ren allmänhet kommer alltid att kringgås förr eller senare, det är inte en fråga om att det kommer att hända, utan när det kommer att hända. Om färre kunder var missnöjda och förtroende för utgivare var större så skulle folk nog tänka sig att kunna köpa spel istället för att ladda ner det. Och som sagt, demos hjälper enormt. Trailers och gameplays ger dig en bild av spelet men i slutändan så kan du aldrig vara säker på om du gillar ett spel förrän du spelar det.

Laddar inte ner spel själv men hoppas ändå på att kopieringsskydd fortsätter att kringgås. Det kommer slutligen få utgivare att fatta vad problemet ligger. Och ja, det är självfallet fel att piratkopiera men man löser inte problemet genom att endast säga att det är fel och sedan sätta väghinder som folk endast kan gå runt. Det tar bara lite extra tid att gå runt det och problemet kvarstår.

Permalänk
Medlem

Bättre att göra som Ubisoft med Assassin's Creed att de gör spelet "Online". Det vill säga att du måste köpa spelet för att hänga med i alla extra releaser de släpper under en period efter launch. Visst, mycket av det kräver ett season pass men de släpper också mycket gratis.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Avstängd

jag föredrar köpa spel då saven syncas i molnet så jag kan spela på min laptop på jobbveckorna utan behöva flytta save fram o tillbaka...

kostnaden för ett spel är inte så mycket då man kan tillbringa massor med timmar och dessutom köper jag bara spel jag vet jag kommer gilla... släppas mycket skräpspel för nån euro hit eller dit men vem spelar dem??

Permalänk
Medlem

Vissa av releasegrupperna har börjar packa deras cracks med Vmprotect för att dölja vad dom gör för Denuvo. Ironin är slående

Visa signatur

System: Team Red