The Witcher, serie på Netflix

Permalänk
Avstängd

Jag hade hype inför det här, sen kom deras casting.....

vs game

Gör om gör rätt.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

En serie med 6.5/10 är ju inte ens värd popcorn, eller ens att nämnas över huvud taget. minst 8.5 för att vara värd besväret imo.

Antingen räknar du väldigt konstigt score-mässigt eller så har du jädra höga krav för att "vara värd besväret". Inget fel i sig givetvis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Netflix visar Cavill som Geralt. Jag är lite osäker på vad jag tycker, men ser ändå bättre ut än vad jag väntat mig. Lite skägg kanske skulle göra det bättre?

https://i.imgur.com/WwSV5p9.jpg

https://twitter.com/netflix/status/1057640842201055232

Det där var ju netflix US, är det säkert att den kommer till oss i norden?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

måste vara PK vet du som allt idag...suck.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

Jag hade hype inför det här, sen kom deras casting.....
Gör om gör rätt.

Återigen så baseras inte serien på spelen, utan böckerna. Så de kan ta ganska stora friheter när det kommer till hur karaktärerna ska se ut.

Skrivet av griid:

Det där var ju netflix US, är det säkert att den kommer till oss i norden?

Japp, allt som Netflix producerar själva släpps i alla länder.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Epic:

Återigen så baseras inte serien på spelen, utan böckerna. Så de kan ta ganska stora friheter när det kommer till hur karaktärerna ska se ut.

Japp, allt som Netflix producerar själva släpps i alla länder.

så där för måste dem gå full sjw.

Det finns inte en enda människa i böckerna med mörk hyy.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Netflix visar Cavill som Geralt. Jag är lite osäker på vad jag tycker, men ser ändå bättre ut än vad jag väntat mig. Lite skägg kanske skulle göra det bättre?

https://i.imgur.com/WwSV5p9.jpg

https://twitter.com/netflix/status/1057640842201055232

https://imgur.com/a/vjpwU09

Du har så rätt så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

En serie med 6.5/10 är ju inte ens värd popcorn, eller ens att nämnas över huvud taget. minst 8.5 för att vara värd besväret imo.

Majoriteten av 8.5+ på IMDB är värdelös smörja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz 19MB, ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC, Corsair RM650x 650W, ASUS PRIME B350-PLUS, | Microsoft Surface Book | Intel Core i5 och Intel NUC Teve 49" SUHD 4K Smart TV KS7005 Konsoller Xbox one S | N64 | Snes | Nes | GBA SP-101

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hadiraja:

Majoriteten av 8.5+ på IMDB är värdelös smörja

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen med IMDb är att man får skilja på serier och filmer för av någon okänd anledning är folk överdrivet snälla när de betygsätter serier men desto mindre snälla mot filmer. I mina ögon ser det ut som att serier med 8.5 motsvarar filmer med ungefär 5-6 stjärnor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av seraj5:

Haha, det där ser ju faktiskt mycket bättre ut. Förhoppningsvis är det som visades i det korta klippet inte "final".

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd

@Epic: Henry Cavil har ju ett baby face jämfört med geralt i Witcher 3.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Youtube klippet är väl från provspelning, dvs slängt på en peruk och kört lite. Eller har jag blivit missinformerad från nån opålitlig insta sida 😀

Däremot så tycker jag hon som spelar Triss passar bättre som Yennifer och så kan dom leta rätt på en rödhårig som Triss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hänger sälla upp mig på vilka skådespelare det är I för sig har jag både kass ansiktsminne (märkt det tydligt på senare år) och namn minne så

Brukar bedöma filer och serier när jag ser dom, inte vilka som är med i eller vilken recensör det är. Skulle jag veta, så behöver jag googla upp vilka filmer denne medverkat i (så är få skådespelare jag skulle säga bra eller dåliga och ännu sämre på recensör fronten)

Har varken kört spelen eller läst böckerna. Så har noll aning eller koll vad Witcher är eller vad det handlar om Ska bli kul och se det på netflix, kan ju hoppas dom satsar på detta (netflix lyckas ju inte alltid göra något bra)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

Har läckt ut två korta videoklipp från studion som arbetar med specialeffekterna i serien. En ser ut att visa en strid i en by, medan det andra är Kaer Morhen (borgen där de tränar witchers). Ser ju ganska snyggt ut måste jag säga, får lite Vikings-känsla.

Går att se här: https://thewitcher.tv/first-videos-of-the-witcher-likely-reve...

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd

The Witcher på Netflix

the Witcher som film på Netflix

Säkert intressant för somliga. Jag har köpt spelet men aldrig spelat det.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsätter uppdatera den här tråden eftersom jag är lite peppad på att se serien. De har släppt de första officiella bilderna på Geralt, Yennefer och Ciri samt en poster. Ser oväntat bra ut tycker jag!

Klicka för att se bilderna

Yennefer

Ciri

Visa mer
Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Relik 📜

Det.. ser ändå bättre ut än vad jag väntade mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

fy fan va hypad jag blev... lol

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Netflix visar Cavill som Geralt. Jag är lite osäker på vad jag tycker, men ser ändå bättre ut än vad jag väntat mig. Lite skägg kanske skulle göra det bättre?

https://i.imgur.com/WwSV5p9.jpg

https://twitter.com/netflix/status/1057640842201055232

Man kan ju hoppas att skägget växer ut och att han blir med väderbiten under seriens gång , han ser ut som en liten alv påg.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mangee75:

Man kan ju hoppas att skägget växer ut och att han blir med väderbiten under seriens gång , han ser ut som en liten alv påg.

Haha, jag hatar att vara "that guy" men serien baseras på böckerna. Och i dem har inte Geralt skägg eller ärr. Men troligen kommer han ha skägg någon gång i serien, eftersom det är så de allra flesta tänker sig Geralt.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Geralt när han är sönderdrogad ser ut som en vampyr bara lololol Där gjorde spelen de extremt mycket bättre. Liksom det är gift han dricker upp, gift som är för starkt för vanliga människor, och allt som händer är.. blodsprängda ögon? Not convincing. Medalljongen som han har på sig ser också skit ut.

Annars så verkar Henry Cavill passa för rollen. För er som ej läst böckerna vill jag säga att Geralts personlighet inte är samma i böckerna som i spelen. Jag skulle vilja säga att han är mer deppig och tystlåten i böckerna. Bara så ni inte blir "besvikna" äver det när serien släpps.

Jag har många tankar men ska inte säga för mycket innan serien släpps. Oavsett om den blir bra eller inte så kommer jag läsa om alla witcher böckerna samt spela om spelen. Det är en riktig cool historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Har läckt ut två korta videoklipp från studion som arbetar med specialeffekterna i serien. En ser ut att visa en strid i en by, medan det andra är Kaer Morhen (borgen där de tränar witchers). Ser ju ganska snyggt ut måste jag säga, får lite Vikings-känsla.

Går att se här: https://thewitcher.tv/first-videos-of-the-witcher-likely-reve...

Wow. Vad var det för sida du länkade till? Den fick min mobil att bugga ur totalt starta om. Under omstarten så spelade den ljudklippet från en av filmerna. Wtf?

On topic. Gillar vad jag ser, förutom baby-face Geralt och en just nu mörkhårig Triss. Hela hennes aura försvinner med fel hårfärg.
Fast detta är ju något de kan ändra på fortfarande. För produktionen har väl inte kommit igång än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Peruken är så jävla kass. Hade varit snyggare med rakt hår. Det ser ju liksom ut som... en peruk...

Permalänk
Medlem

På grund av att de gick full PK hoppas jag personligen serien blir kortlivad.

Tråkigt såg fram emot serien men Netflix kan inte producera något och för krydda det hela lite extra kan de sluta tvinga på dig massa identitetspolitik ständigt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara att den blir mörk, blodig och naken. Inget jädrans PG13 trams, då kommer jag bojkotta den utan att se första avsnittet. Witchervärlden är ingen snäll mysig fantasivärld, den är mörk och brutal. Just detta hände med sanningens svärd TV serien och den verkligen sög.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Wow. Vad var det för sida du länkade till? Den fick min mobil att bugga ur totalt starta om. Under omstarten så spelade den ljudklippet från en av filmerna. Wtf?

On topic. Gillar vad jag ser, förutom baby-face Geralt och en just nu mörkhårig Triss. Hela hennes aura försvinner med fel hårfärg.
Fast detta är ju något de kan ändra på fortfarande. För produktionen har väl inte kommit igång än?

Skickades från m.sweclockers.com

Trailern släpptes igår, premiär november/december, så blir nog svårt att ändra nåt större.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av napahlm:

Wow. Vad var det för sida du länkade till? Den fick min mobil att bugga ur totalt starta om. Under omstarten så spelade den ljudklippet från en av filmerna. Wtf?

On topic. Gillar vad jag ser, förutom baby-face Geralt och en just nu mörkhårig Triss. Hela hennes aura försvinner med fel hårfärg.
Fast detta är ju något de kan ändra på fortfarande. För produktionen har väl inte kommit igång än?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vad fan. Kanske var för att videoklippet var på Vimeo? Triss var det enda som skavde lite för mig också, annars blev jag positivt överraskad av trailern!

Skrivet av Inzomniac:

Trailern släpptes igår, premiär november/december, så blir nog svårt att ändra nåt större.

Jag tror det är fullt möjligt att de ändrar saker innan serien släpps. De har sagt att de just nu håller på med "post-production", och det är en ganska stor del av produktionen.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

På grund av att de gick full PK hoppas jag personligen serien blir kortlivad.

Tråkigt såg fram emot serien men Netflix kan inte producera något och för krydda det hela lite extra kan de sluta tvinga på dig massa identitetspolitik ständigt!

Älskar det faktum att de som skriker PK indirekt menar att personen ifråga inte vunnit rollen på gammal hederlig väg. Alltså genom att faktiskt förtjäna sin plats.

Det enda som verkar vara PK här är att folk skriker PK för att de inte klarar av att se en mörk kvinna i en roll som de förutsatt skulle innehålla en ljushyad kvinna trots att böckerna inte en sekund nämnt hudfärg. Skrattretande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Ska nog försöka läsa böckerna (har inte spelat nåt av spelen).
Såg https://www.pcgamer.com/the-witcher-books/

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)