The Elder Scrolls VI och Starfield använder åldrande spelmotorn Creation Engine

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av roxkz:

Just nu känns det som Bethesdas beslut kring nya TES och SF är i stil med ett skepp på kollisionskurs med ett isberg, medans kaptenen ropar 'full speed ahead' och pekar på isberget... Alla tittar på och vet hur det kommer gå, utom kaptenen som tydligen har en helt annan uppfattning.

Dom har sålt samma skit i 20år med miminal utvecklingskostnad och fått blockbusterintäkter. Det kan inte bli bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Maximo:

Dom har sålt samma skit i 20år med miminal utvecklingskostnad och fått blockbusterintäkter. Det kan inte bli bättre.

Det innebär inte att produkten är bättre än titanic mk2 däremot... bara att folk köper det.

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 36 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD + Samsung 860 EVO, 3x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Mirialia:

Handlar inte bara om det visuella. Fysiken i spelen är bedrövlig. F3, F4 och Skyrim känns som samma spel fast med utbytta texturer. Allt känns så himla stelt. Spelen är bra (atmosfär, story, osv) men oh så stelt.

Tror att bethesda håller kvar vid gammal teknik för att folket i Fallout också gör det

Tyckte att dungeonsen i F4 och Skyrim blev rätt tradiga efter ett tag också. Kändes som o springa igenom samma tunnel om o om igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2013

Som många varit inne på spelar man ju inte Bethesda-spel pågrund av grafiken. Men hade ju inte skadat med en lite modernare engine...