Grafikkort att hålla koll på Black Friday

Permalänk
Medlem

Grafikkort att hålla koll på Black Friday

Vilket grafikkort eller vilka grafikkort tycker ni man ska hålla ett extra öga på Black Friday !

Har ett GTX950 idag så ja vill gärna vara förbered på något kort ni tycker är särskilt intressant på Black Friday ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Medlem

Det bästa som passar ens budget är väl det enkla svaret.

Eller menar du mer specifikt vilka märken/modeller som är mest intressant?

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på att de billigaste RTX 2070 går ner lite i pris.
Bevakar 2070 och 1080 ti, eventuellt 1080. Har ingen större förhoppning om att 1000-serien reas ut dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramixo:

Vilket grafikkort eller vilka grafikkort tycker ni man ska hålla ett extra öga på Black Friday !

Har ett GTX950 idag så ja vill gärna vara förbered på något kort ni tycker är särskilt intressant på Black Friday ?

Din cpu är riktigt gammal så jag skulle inte köpa något allt för häftigt då risken är stor att sin cpu kommer agera flaskhals.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@Ramixo: Skall man förhålla sig till din cpu och vilken gpu du har i dag så kommer du få bra ökning redan med ett 1060 kort.

Skall du ha snabbare kort bör du även uppgradera resten för att få ut fullt.

Permalänk
Medlem

@MacAllan:

Tycker du ja ska hålla koll på denna. Då jag är inne på ditt spår och har under längre tid velat köpa det här kortet men med alla som jag har pratat med så säger dom att priset på det här kortet har pendlat något enormt allt från 2700 och mindre till det som den har idag.
Men alla som äger den säger bara positivt om den.

https://www.inet.se/produkt/5402819/asus-geforce-gtx-1060-6gb...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramixo:

@MacAllan:

Tycker du ja ska hålla koll på denna. Då jag är inne på ditt spår och har under längre tid velat köpa det här kortet men med alla som jag har pratat med så säger dom att priset på det här kortet har pendlat något enormt allt från 2700 och mindre till det som den har idag.
Men alla som äger den säger bara positivt om den.

https://www.inet.se/produkt/5402819/asus-geforce-gtx-1060-6gb...

För din dator kommer det bli ett ordentligt lyft, tänk bara på att kör du cpu tunga saker kommer du kanske inte märka lika stor skillnad men i saker som utnyttjar grafikkortet blir det stor skillnad.
Jag vet själv folk som har det kortet och är nöjda.

Finns just nu på Komplett för 2890 kr.
https://www.komplett.se/product/895396/datorutrustning/datork...

Permalänk
Medlem

@MacAllan:

Om du skulle gå på en känsla. Finns det en chans att kortet går ner lite till i pris på Black Friday ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramixo:

@MacAllan:

Om du skulle gå på en känsla. Finns det en chans att kortet går ner lite till i pris på Black Friday ?

Inte på Komplett, dom har sagt att priserna inte kommer gå ner ytterligare på någon produkt, däremot kan det komma andra likvärdiga produkter till bättre pris.
Sen kan ju även någon annan komma med bättre pris på fredag, svårt att sia om.
Men bara sitt lugnt i båten, Kompletts pris gäller fram till fredag och dom har 100+ i lager så dyker det inte upp något bättre så kan du ta det på fredag.

Permalänk
Medlem

@MacAllan:

Helt rätt. Tack för hjälpen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Medlem

Du kan även kolla om nya rx 590 kommer på en bra deal. Bättre än 1060.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Som redan påpekat i tråden så är din CPU lite slö till dagens grafikkort så jag hade inte gått högre än GTX 1060/RX580/590.
Vet inte hur din budget ser ut just nu men Komplett har ett bra paket på rea nu inför Black Friday.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Många hade ju rea på singles Day på grafikkort. Så det krävs bli samma på black friday.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ramixo:

Vilket grafikkort eller vilka grafikkort tycker ni man ska hålla ett extra öga på Black Friday !

Har ett GTX950 idag så ja vill gärna vara förbered på något kort ni tycker är särskilt intressant på Black Friday ?

Vad har du för budget? Kanske är dags att uppgradera burken helt? Har du tur kanske du kan köpa denna burken inom din budget ram.. https://www.komplett.se/product/11474/datorer/komplett-pc/kom... . Bara en tanke när jag kollade vad du hade för komponenter i din nuvarande burk. Men men sen är det upp till dig hur du vill göra..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

580 och 590 med 8gb vram i mitten segmentet, med tanke på att man får en bundle på spel med ett värde mellan 800-1200.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Din processor flaskar troligtvis redan mot nuvarande grafikkort, hela datorn behöver uppdateras. Skulle inte rekomendera ett 1060 då det sätter dig i nästan samma situation du redan sitter i, xx60korten är skräpkort.

Du ska över huvud taget inte utgå ifrån din övriga dator när du köper ditt grafikkort då din dator inte är mkt att utgå ifrån, köp ett grafikkort med åtminstone skaplig prestanda, sen uppgraderar du resten av datorn undan för undan.

Köp ett 1070 eller 1070ti beroende på budget och vilka erbjudanden du hittar, eller självklart ett motsvarande ATI kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Din processor flaskar troligtvis redan mot nuvarande grafikkort, hela datorn behöver uppdateras. Skulle inte rekomendera ett 1060 då det sätter dig i nästan samma situation du redan sitter i, xx60korten är skräpkort.

Du ska över huvud taget inte utgå ifrån din övriga dator när du köper ditt grafikkort då din dator inte är mkt att utgå ifrån, köp ett grafikkort med åtminstone skaplig prestanda, sen uppgraderar du resten av datorn undan för undan.

Köp ett 1070 eller 1070ti beroende på budget och vilka erbjudanden du hittar, eller självklart ett motsvarande ATI kort.

Att xx60 korten skulle vara skräp är rent skitsnack, beror helt på vilka preferenser man har.

Har TS inte för avsikt att uppgradera resten är det väl klart man måste utgå från vad som finns i datorn idag och inte vad som finns i butikshyllan.
Om TS sen tänker uppgradera resten av datorn senast under 2019 kan jag hålla med om att det kan vara bättre med ett 1070/1070Ti, men inte annars eftersom uppdateras den senare är TS tillbaka i samma lägen igen då även ett sådant kort kommer vara klent.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Din processor flaskar troligtvis redan mot nuvarande grafikkort, hela datorn behöver uppdateras. Skulle inte rekomendera ett 1060 då det sätter dig i nästan samma situation du redan sitter i, xx60korten är skräpkort.

Du ska över huvud taget inte utgå ifrån din övriga dator när du köper ditt grafikkort då din dator inte är mkt att utgå ifrån, köp ett grafikkort med åtminstone skaplig prestanda, sen uppgraderar du resten av datorn undan för undan.

Köp ett 1070 eller 1070ti beroende på budget och vilka erbjudanden du hittar, eller självklart ett motsvarande ATI kort.

Haha hur skulle han kunna uppgradera undan för undan när hans mobo och prolle och ram-minnen inte kan förflyttas till en annan mobo för prolle samt ram-minnen och kan inte använda ny prolle eller nya ram-minnen på det gamla mobo.. så förstår inte hur du tänkte där.. men hade du skrivit del för del med att låta dem ligga tills alla komponenter är köpta hade jag köpt det. Och 1060 6gb är inte skit kort inte 960 2gb heller kunde köra max grafik på swb (star wars battlefront). Så jag håller med macallan på den sidan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har i dagens läge inte budgeten för att uppgradera och bygga ny burk. Om det är något jag skulle lägga fokus på nu så är det grafikkortet och skärm sedan om ja måste välja något av dom 2 så tar ja skärm för den jag sitter idag vid är verkligen en sådan som ger dig huvudvärk.

Men planen finns att bygga en helt ny burk nästa år.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramixo:

Har i dagens läge inte budgeten för att uppgradera och bygga ny burk. Om det är något jag skulle lägga fokus på nu så är det grafikkortet och skärm sedan om ja måste välja något av dom 2 så tar ja skärm för den jag sitter idag vid är verkligen en sådan som ger dig huvudvärk.

Men planen finns att bygga en helt ny burk nästa år.

Säger inte att det fel väg att gå, men datorn du har idag klarar inte mer än en 1080 skärm oavsett vilken storlek.
Nu vet jag från din andra tråd att du vill ha en 27" och då är det naturliga valet 1440, detta innebär att du antingen kommer sitta med jäkligt låg fps och sämre inställningar (vid 27" 1440) fram till du byter resten eller så kommer du sitta med en skärm (vid 27" 1080) som du kanske ångrar med en nya dator.

Kanske kan lösa det genom att köpa en 27" 1440 som du ställer in på 1080 fram till du bytt ut resten.

Permalänk
Medlem

Här är en jämförelse med din CPU och dagens modeller.
https://youtu.be/KpRGhVo9jxs

I vissa fall får du halva prestandan(med ett 1080Ti ska tilläggas). Om det tar för lång tid innan du faktiskt uppgraderar är ju risken att du halkar efter på grafikprestanda.
Hade isåfall uppgraderat skärmen nu och väntat med resten av delarna för att hinna spara ihop till en ny burk lite snabbare.
Annars finns det gott om begagnade grafikkort här på marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Här är en jämförelse med din CPU och dagens modeller.
https://youtu.be/KpRGhVo9jxs

I vissa fall får du halva prestandan(med ett 1080Ti ska tilläggas). Om det tar för lång tid innan du faktiskt uppgraderar är ju risken att du halkar efter på grafikprestanda.
Hade isåfall uppgraderat skärmen nu och väntat med resten av delarna för att hinna spara ihop till en ny burk lite snabbare.
Annars finns det gott om begagnade grafikkort här på marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Har fått så mycket tips nu att jag också har insett att det får bli skärm nu och resten sen. Får dra ner o köra i 1080 också men kan leva med det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Medlem

@Ramixo Har redan sett en hel del bra skärmar på rea nu så det borde inte vara så svårt att hitta en vettig under BF.
Här har du en tex.
https://www.komplett.se/product/1090437/gaming/gamingskarmar/...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii