Uppgradera från 24” till vilken.

Permalänk
Medlem

Uppgradera från 24” till vilken.

Hej jag ska köpa mig ett 2080ti och har tänkt att köpa mig en ny monitor för att kunna utnyttja det lite mer.

Det jag går ifrån är en asus 24”, 1080p, 144hz TN panel.

Det jag eftersöker är en gsync 1440p med 120+Hz istället.

Det jag spelar Främst är bf, csgo och pubg, blandat med wow och dota.

De två modellerna jag kollar på nu är Acer X34p
:https://www.inet.se/produkt/2212209/acer-34-predator-x34p-g-sync-ips-curved-swivel-120hz

och en acer XB271HU
:https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-g-sync-ips?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Är det någon som gjort samma resa som jag ska göra, några inputs som skulle kunna göra det lättare för mig? Kanske någon helt annan monitor som är bättre för mina ändamål?

Permalänk
Medlem

Jag har praktiskt taget samma krav som dig och la precis en beställning på en Dell AW3418DW, enligt min research så är det mer eller mindre samma skärm som Acer X34p men jag valde Dell pga deras service. Dessa paneler verkar vara svårproducerade och det är hyfsat vanligt mer reklamationer pga pixelfel å extrem ljusblödning så då kände jag att jag hellre förlitar mig på Dell än Acer.

Velade en del mellan att fortsätta på 27 tum som jag kör idag men valde till sist att gå upp till ultra wide. Återstår att se om det är lika fantastiskt som många verkar tycka!
Kollade också en del på AOC AG352UCG6, men till sist så var det VA-panelen och dess problem med ghosting som fick mig att backa där. Tror det är helt OK till typ RPG å single player men vågade inte chansa eftersom jag också kör en del snabba FPS.

Angående 27 tum så är Asus PG279Q ju ett alternativ till XB271HU, dessa två skärmar verkar ju vara bästa man kan få i 27 tums väg med våra krav. Dessa skärmar är fortfarande snäppet över ultra wides när det kommer till "snabbhet", men jag gick på spåret att ultra wide är bra nog för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Jag har praktiskt taget samma krav som dig och la precis en beställning på en Dell AW3418DW, enligt min research så är det mer eller mindre samma skärm som Acer X34p men jag valde Dell pga deras service. Dessa paneler verkar vara svårproducerade och det är hyfsat vanligt mer reklamationer pga pixelfel å extrem ljusblödning så då kände jag att jag hellre förlitar mig på Dell än Acer.

Velade en del mellan att fortsätta på 27 tum som jag kör idag men valde till sist att gå upp till ultra wide. Återstår att se om det är lika fantastiskt som många verkar tycka!
Kollade också en del på AOC AG352UCG6, men till sist så var det VA-panelen och dess problem med ghosting som fick mig att backa där. Tror det är helt OK till typ RPG å single player men vågade inte chansa eftersom jag också kör en del snabba FPS.

Angående 27 tum så är Asus PG279Q ju ett alternativ till XB271HU, dessa två skärmar verkar ju vara bästa man kan få i 27 tums väg med våra krav. Dessa skärmar är fortfarande snäppet över ultra wides när det kommer till "snabbhet", men jag gick på spåret att ultra wide är bra nog för mig.

Haha skönt att jag inte sitter helt ensam med dessa tankarna. Jo har kollat in bägge modellerna du namnger, men största problemet är nog storleken just nu. Jag vet helt enkelt inte hur det känns att spela fps på en ultrawide och framför allt vid lite längre sessioner. Det ser ju väldigt fint ut i butik. Men är ju lite annorlunda om man sitter vid den ett par timmar i sträck tänker jag!

Skulle gärna vilja höra en kort liten recension när du får ögonen på skärmen så får du gärna berätta om fördelarna kontra nackdelar mot din gamla 27”a

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@MoLiNf:

Det enda jag kan konstatera än är att det verkar vara smådrygt att få tag på skärmen, leveransen har skjutits upp med 2 veckor till slutet av månaden...

Vill du ha något snabbt så är Acer x34p nog det man ska gå på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoLiNf:

Skulle gärna vilja höra en kort liten recension när du får ögonen på skärmen så får du gärna berätta om fördelarna kontra nackdelar mot din gamla 27”a

Skickades från m.sweclockers.com

Slutade med att jag gav upp på Alienware skärmen efter att leveransen blivit uppskjuten till sent i December. Tog en Acer X34p (samma panel, annat skal) istället som jag nu haft i en månad ungefär.

Väldigt nöjd än så länge, BLB är på en rimlig nivå, 120hz överklockningen fungerar fint. Ultrawide är väldigt trevligt för inlevelsen och har verkligen "gjort sitt" i alla spel jag testat. Har svårt att se att jag nånsin kommer gå tillbaks till 16:9!