Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat några vettiga recensioner på Asus kortet som Inet sålde igår?

Har letat men hittar inget vettigt, bara reviews från glada amatörer och dom lämnar alla mer att önska.
Att kortet presterar i spel fattar vem som helst, men jag skulle vilja veta mer om saker som ljudnivå, temperatur, OC-potential, etc.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter ett grafikkort i den här prisklassen "Gigabyte Radeon RX 580 8GB" Nu 2 399 kr
https://www.inet.se/produkt/5406998/gigabyte-radeon-rx-580-8g...

Är det något att ha? Är egentligen ute efter ett 1060 men dom ligger på 2800 kr, någon större skillnad egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Någon som har hittat några vettiga recensioner på Asus kortet som Inet sålde igår?

Har letat men hittar inget vettigt, bara reviews från glada amatörer och dom lämnar alla mer att önska.
Att kortet presterar i spel fattar vem som helst, men jag skulle vilja veta mer om saker som ljudnivå, temperatur, OC-potential, etc.

Det närmsta jag har hittat är en recension av strixkortet, skillnaden verkar vara att strixen har trippelkylare och den här dubbelkylare istället. Jag valde att avvakta och nu är de slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Jag är ute efter ett grafikkort i den här prisklassen "Gigabyte Radeon RX 580 8GB" Nu 2 399 kr

Är det något att ha? Är egentligen ute efter ett 1060 men dom ligger på 2800 kr, någon större skillnad egentligen?

Nej ett riktigt bra pris och 580 presterar i snitt lite bättre i dx12-spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Har tidigare avråtts från det korte pga av att det är ett dedikerat kort för crypto mining, 3 månaders garanti, riktigt högljut och kommer skickat i bulkförpackning dvs ingen riktigt produktförpackning utan en brun kartong.
Kolla några sidor bak i tråden för mer info.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Det blir garanterat ett köp av 2600x eller en 2700 på BF, frågan är vilket som ger bäst prestanda i spel. Men för 300:- skillnad är det kanske dumt att ens tänka på 2600x.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Det blir garanterat ett köp av 2600x eller en 2700 på BF, frågan är vilket som ger bäst prestanda i spel. Men för 300:- skillnad är det kanske dumt att ens tänka på 2600x.

Håller med. Sänks inte 2700x så blir det 2700 från elgiganten.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Har tidigare avråtts från det korte pga av att det är ett dedikerat kort för crypto mining, 3 månaders garanti, riktigt högljut och kommer skickat i bulkförpackning dvs ingen riktigt produktförpackning utan en brun kartong.

Står dock 3års garanti från Inet. Med 2 spel känns det som en väldigt bra deal. Fri retur om det är ett skitkort.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

Inge bra fynd på 49 lr 50 tums TV som dyker upp 😥

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrilled:

Jag gissar att det blev lite fel när Elgiganten lade upp BF-sidan eftersom att de visade hur mycket man sparade på alla apparater, även de där priset inte visas förrns i morgon. Jag tog en skärmdump men tyvärr kommer jag inte åt att ladda upp några bilder så får ta det i text här ist.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/10279/samsung-55... Spara 3400:-
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/OLED55B8/lg-55-4... Spara 1000:-
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/OLED65B8/lg-65-4... Spara 7000:-

MVH
Chrille

Såg det haha. Undra hur de tänkte där de inte skriver ut priset men de skriver vad man sparar...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Hoppas det inte stämmer för 1000 kr på B8 känns lite snålt, landar på 13990 som är samma som C8 modellen kostar på Mediamarkt.

Permalänk
Medlem

Dåliga deals på konsoler på Elgiganten verkar det som, får hoppas någon annan kedja dundrar på med erbjudande på PS4 Pro... Kanske döljer sig under Spelkategorin dock men det verkar ju osannolikt eftersom det finns en konsolkategori.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Vad är "crypto mining" (sökte på google men hitta inget"?
Inet skriver ju 3 års garanti men låter det illa så då är det nog inget för mig, fler som tycker det?
Att det kommer i en brun kartong gör mig inget ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Dåliga deals på konsoler på Elgiganten verkar det som, får hoppas någon annan kedja dundrar på med erbjudande på PS4 Pro... Kanske döljer sig under Spelkategorin dock men det verkar ju osannolikt eftersom det finns en konsolkategori.

Hört lite rykten att NoN skall sälja ps4 för självkostnadspris. Vet dock inte vilken version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Vad är "crypto mining" (sökte på google men hitta inget"?
Inet skriver ju 3 års garanti men låter det illa så då är det nog inget för mig, fler som tycker det?
Att det kommer i en brun kartong gör mig inget ^^

Hittade du inget på crypto mining? Finns hur mycket som helst på min google.
Sök på kryptovaluta, crypto currency eller bitcoin mining.

mining är direkt översatt = gruvarbete.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inet
Skrivet av Gingho:

Jag fick aldrig något mail trots att jag har mitt Inet och Sweclockers konto kopplat

Skrivet av elp:

Inte jag heller...

@Inet - gör ni skillnad på kund och kund?

Skrivet av Brainsplitter:

Trodde jag var ensam om det (prenumererar på nyhetsbrev)

Hej,

Vi skulle vilja undersöka varför ni inte fått mailet, vi skickade till alla e-postadresser som tillhör konton där nyhetsbrev är aktiverat och som är verifierat med Sweclockers.

De två vanligaste orsakerna till att nyhetsbrev inte når fram eller hittas är att de fastnar i mottagarens spamfilter eller att det hamnar i skräpposten. Om ni inte kan se något tecken på att e-postadressen ni har registrerade på Inet.se har blockerat eller sorterat bort nyhetsbrevet vill vi gärna undersöka vidare.

Skicka gärna era e-postadresser till oss här över PM, så kan vi manuellt kika vad som hänt. Om ni inte vill delge det genom era konton här på Sweclockers går det även bra att maila info@inet.se, skriv då att mailet ska till den som ansvarar för nyhetsbreven.

Med vänliga hälsningar

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Hittade du inget på crypto mining? Finns hur mycket som helst på min google.
Sök på kryptovaluta, crypto currency eller bitcoin mining.

mining är direkt översatt = gruvarbete.

Ok, trodde det vara något ord som hade med grafikkort att göra, typ defekt eller liknande så det var därför jag "inte hitta något"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Det står dock att det är ca 38 h kvar tills de visar sina erbjudanden på spel när du går in på den kategorin. Du får vänta

Permalänk
Medlem

Attans att jag missade erbjudandet på NvMe 1TB 970 EVO.. Tror ni att det kommer något erbjudande i Sverige på 1TB? Allt är ju på 500GB nu.

Det finns en 1TB WD black för £215 inkl frakt på amazon men tror jag väntar lite mer. https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07BRCLMTS

Permalänk
Skrivet av IsaaKeN:

@Dekkan: Hoppas det inte stämmer för 1000 kr på B8 känns lite snålt, landar på 13990 som är samma som C8 modellen kostar på Mediamarkt.

Känns som att det blir en repris av förra Black Friday då B7 och C7 kostade lika mycket hos olika affärer, och det är extra omotiverat i år då C8 är objektivt ett bättre köp med den nya bildprocessorn när det bara var höljet som skilde de åt förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Skrivet av Zargoz:

Håller med. Sänks inte 2700x så blir det 2700 från elgiganten.

Jag har också tänkt att slå till på en Ryzen på Fredag men funderar också på vilken processor som är bäst för gaming?

Är det onödigt att köpa en Ryzen 7 2700 om jag inte ska hålla på och streama? Klarar jag mig lika bra på en Ryzen 5 2600X för bara gaming? Eller borde man slå till på en Ryzen 2700 direkt då den bara kostar 300kr mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihlu:

Jag har också tänkt att slå till på en Ryzen på Fredag men funderar också på vilken processor som är bäst för gaming?

Är det onödigt att köpa en Ryzen 7 2700 om jag inte ska hålla på och streama? Klarar jag mig lika bra på en Ryzen 5 2600X för bara gaming? Eller borde man slå till på en Ryzen 2700 direkt då den bara kostar 300kr mer?

2700 om du ska överklocka själv, annars 2600x då den med hjälp av autoklocken boostar upp, speciellt singlecore i 4.2-4.3Ghz. 2700 blir bättre när spelen får stöd för mer trådar men inte ens BF5 använder mer än 6c/12t ännu.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej,

Vi skulle vilja undersöka varför ni inte fått mailet, vi skickade till alla e-postadresser som tillhör konton där nyhetsbrev är aktiverat och som är verifierat med Sweclockers.

De två vanligaste orsakerna till att nyhetsbrev inte når fram eller hittas är att de fastnar i mottagarens spamfilter eller att det hamnar i skräpposten. Om ni inte kan se något tecken på att e-postadressen ni har registrerade på Inet.se har blockerat eller sorterat bort nyhetsbrevet vill vi gärna undersöka vidare.

Skicka gärna era e-postadresser till oss här över PM, så kan vi manuellt kika vad som hänt. Om ni inte vill delge det genom era konton här på Sweclockers går det även bra att maila info@inet.se, skriv då att mailet ska till den som ansvarar för nyhetsbreven.

Med vänliga hälsningar

Inet

Önskar själv att jag kunde skylla på uteblivet mail men tyvärr hann jag bara inte läsa det i tid.

Var denna specialare för SweC-medlemmar erbjudanden vi kan förvänta oss för allmänheten på fredag eller är det helt kört? Hade ju huggit ASUS-skärmen och 500GB 860 EVO utan att blinka om jag hade sett det i tid.

Permalänk
Medlem

Satan att man missade ledgigantens hue erbjudanden, tänkte bunkra upp med lite extra lampor, men typ 95% av sortimentet är slutsålt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihlu:

Jag tänkte börja streama så det är anledningen till att jag vill ha 2700. Sen så räcker 2600x långt om man bara gamear.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihlu:

Skrivet av Shinjed:

2700 om du ska överklocka själv, annars 2600x då den med hjälp av autoklocken boostar upp, speciellt singlecore i 4.2-4.3Ghz. 2700 blir bättre när spelen får stöd för mer trådar men inte ens BF5 använder mer än 6c/12t ännu.

Jag skulle ju helst slippa överclocka själv för mitt intresse för det börjar dala men jag tänker mest på andrahandsvärdet.
Jag har en förmåga att byta dator rätt frekvent och en 2700 lär stå sig bättre på marknaden, men man kanske skulle köpa 2-3st 2700 och behålla den som klockar bäst?

Kan man dra upp XFR? Skulle ju vara fint om man fick en 2700 att gå upp i 4,3 med xfr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kommer in på elgigantens sida? Får bara en jäkla massa errors..!

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mkrl:

Skitsida som har dött har samma problem. Inget kul alls men det är deras förlust.

Permalänk
Medlem

En fråga om Kompletts uppgraderingspaket, med en Ryzen 5 2600x.

https://www.komplett.se/product/1007144/datorutrustning/dator...

I dagsläget sitter sonen på en i5-750 med ett GTX 1050. Visst borde det bli en rätt bra skillnad med uppgraderingspaketet kombinerat med ett GTX 970?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Nope fungerar inte för mig heller Dom klarar inte belastningarna verkar det som.

Och där fungerar det igen