Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Hur menar du med "redan"?

Modellen: Samsung MZ-V7E1T0BW 970 EVO 1 TB V-NAND M.2 PCI Express Solid State Drive - Black

Den som var på rea på Amazon igår (dagens deal).

*Edit* Jag har inspekterat förpackningen in i minsta detalj och öppnat den och kollat på själva minnet, om det är det du syftar på.

Vad kostade den på dagens deal?

Edit:
Fick veta att den kostade 2265kr.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Tack för tipset, missade 1111kr priset förut då jag velade lite för länge, har sätt andra paket för liknande priser men det har varit utan fjärrkontroll och sagt bestämt till mig själv, NÄ jag ska inte ha, jag missade det priset och får stå över. Fast har varit när köpknappen många gånger ändå.
Så skriver du det här tipset och ja, nu är klockan 23:35 och har beställt totalt...
1st startpaket med tre färg lampor, gateway och fjärrkontroll.
1st dimmer kitt med en vanlig lampa och fjärrkontroll.
3st vanliga E14 kronljuslampor.
För totalt 1454kr om nu Hornbach levererar

Sedan har Clas Ohlson bra priser på lite Phlips Hue också om man vill fortsätta fynda lite mer

Kan du förklara hur du fick det till de priset? När jag går in på Hornbachs sida så är priset nästan 1600kr för startkit...

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Kan du förklara hur du fick det till de priset? När jag går in på Hornbachs sida så är priset nästan 1600kr för startkit...

/M

Tror inte att priset hamnat på det än. Man fyller i en prisgaranti blankett på deras sida. Men det lär väl hamna på det priset när den bearbetats.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Om någon får syn på en billig 34” ultrawide så får ni gärna hojta till!
Söker en så billig som möjligt, kan handla både via sverige/Europa.
Helst 100hz men 75hz skulle duga.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Tror inte att priset hamnat på det än. Man fyller i en prisgaranti blankett på deras sida. Men det lär väl hamna på det priset när den bearbetats.

Precis!

Alt. besöka en butik direkt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Amazon WD 8TB Extern 2 bay/1 bay?

Den med 2 slots
https://www.amazon.de/gp/product/B073ZMC2N2/ref=ox_sc_act_tit...

Kostar nästan dubbelt så mycket, men den innehåller väl bara 8Tb disk ändå? 2x4Tb eller? Vill köpa 2x8Tb, smartast att köpa 2st 1 bays 8Tb å skruva ut dem ur chassit eller?

Permalänk
Medlem

Inet har tydligen dragit igång sin "skampanj" redan... Inget att hurra för direkt. Tycker de kunde ha prisvärda SSDer för oss som missade erbjudandet för sweclockersmedlemmar, men icke!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Inet har tydligen dragit igång sin "skampanj" redan... Inget att hurra för direkt. Tycker de kunde ha prisvärda SSDer för oss som missade erbjudandet för sweclockersmedlemmar, men icke!

Kollade runt på deras rea men hittar inga kap direkt. Det känns som att de redan har kört sin bättre rea häromdan. Rean där nu känns mer som en.vanlig helgrea.

Hittar ni några bra deals på deras rea?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppades på en 2700x på inets bf rea men det ser ut att bli 2700 från elgiganten imorgon istället..

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Önskar lite att det hade funnits bättre och biffigare tornkylare och kanske minst ett Z390 mATX moderkort åtminstone och inte enbart ATX

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kollade runt på deras rea men hittar inga kap direkt. Det känns som att de redan har kört sin bättre rea häromdan. Rean där nu känns mer som en.vanlig helgrea.

Hittar ni några bra deals på deras rea?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag känner likadant tyvärr. Jag är lite sugen på 1tb ssd där för 1590 men har ingen brådska. Jag vill se vad Webhallen och netonnet och de övriga hittar på också innan jag eventuellt slår till.

Det är tråkigt att synology är så tråkiga också. Aldrig någon större rea på de märket. Typ får bli glad över 500kr på en produkt för 9000kr.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Känns som ett skämt?... inets bf sög ju.

De kan väl ändå inte mena allvar med de priser de har nu? Jag tror att de på fredag kommer säga ”ALLT SÄNKS MED 20%”

Man kan hoppas iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet hade ju rea på den 1TB 970 EVO NvMe-SSD jag suktat på i alla fall.. Då ar frågan vilket moderkort och minne man ska ta till 2700x.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Känns som ett skämt?... inets bf sög ju.

De kan väl ändå inte mena allvar med de priser de har nu? Jag tror att de på fredag kommer säga ”ALLT SÄNKS MED 20%”

Man kan hoppas iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Känns mer som att du (och många andra) har orimliga förväntingar.

Trots att det är black friday så vill ju butikerna gå plus. De kan inte ge bort skräpet...

Edit: Men ja, det hade varit trevligare med lite andra komponenter och/eller större prissänkningar. Blir inget köp från inet för min del i år. Bortsett från SSDn jag knep igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Jag vet att jag såg huawaii p20 (minns ej vilken modell) för ca 2300. Min familj är väldigt möjd med den, både pro och lite.

*edit* p20 lite nedsatt ca 1000kronor. https://www.webhallen.com/se/product/284791-Huawei-P20-Lite-D...

Skickades från m.sweclockers.com

hur tycker dom kameran är på Lite? tack:)

Permalänk
Medlem

Var lite besviken på Inets deal, speciellt vad gäller 4G routers, jag kollade in denna:

https://www.inet.se/produkt/5402724/tp-link-archer-mr200-ac75...

Är denna verkligen värt priset? Har aldrig haft 4G routers förut så jag har ingen erfarenhet vilken modell som verkar vettigast.

Om nån av er hittar nån bra 4G router till bra pris nu under BF, så är jag tacksam för all tips

Permalänk
Skrivet av Godsfist:

hur tycker dom kameran är på Lite? tack:)

Vad jag har hört är dessa Lite versioner inte något värt att ha. Samsung S7 finns från Tele2 för 2.4 om jag kommer ihåg rätt, helt galet bra. Den släpptes 2016 för 7000+.

Kalla mig partisk men jag tycker skillnaderna från 2016 och 2018 telefoner har blivit sjukligt små, kameran håller jag med om gör rätt dugliga framsteg dock. Samsung S7 till S9 och Iphone 8 till XS tycker jag verkligen är nära noll skillnad. Hastighet, lagring, minne, funktioner mer vanligt folk använder, skärm+skärm kvalitet, hållbarhet, batteri. Rätt identiskt. Ta exemplet av Gorilla glass 4 vs 5 på skärmar som skulle vara ett konkret bevis på framsteg. Antal tester visar att nya gorilla glass är sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

Vad jag har hört är dessa Lite versioner inte något värt att ha. Samsung S7 finns från Tele2 för 2.4 om jag kommer ihåg rätt, helt galet bra. Den släpptes 2016 för 7000+.

Kalla mig partisk men jag tycker skillnaderna från 2016 och 2018 telefoner har blivit sjukligt små, kameran håller jag med om gör rätt dugliga framsteg dock. Samsung S7 till S9 och Iphone 8 till XS tycker jag verkligen är nära noll skillnad. Hastighet, lagring, minne, funktioner mer vanligt folk använder, skärm+skärm kvalitet, hållbarhet, batteri. Rätt identiskt. Ta exemplet av Gorilla glass 4 vs 5 på skärmar som skulle vara ett konkret bevis på framsteg. Antal tester visar att nya gorilla glass är sämre.

Tack, får kika på de
Frugan behöver en ny mobil, men hon bryr sig bara om kameran o vill lägga så lite som möjligt xD

Permalänk

Började inte Inets Black Friday vid midnatt ungefär? Ser laptops t.e.x som ska vara 100+ som har typ 30 kvar. Förstår ingenting.

Permalänk

Inet startade sin Rea)

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Förväntade verkligen folk sig att Inet skulle ha erbjudanden som skulle vara lika bra som eller till och med slå dom Sweclockers-exklusiva från i tisdags? Inte en chans, var likadant i fjol; SweC-rabatterna var bättre än allt annat vi kommer se under veckan - och med all rätt!

Inets "normala" BF lägger sig ungefär på samma nivå som resterande ÅF iår från vad jag kan se.
(En besvikelse om man är ute efter riktiga kap, absolut, men fortarande inga konstigheter.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Förväntade verkligen folk sig att Inet skulle ha erbjudanden som skulle vara lika bra som eller till och med slå dom Sweclockers-exklusiva från i tisdags? Inte en chans, var likadant i fjol; SweC-rabatterna var bättre än allt annat vi kommer se under veckan - och med all rätt!

Inets "normala" BF lägger sig ungefär på samma nivå som resterande ÅF iår från vad jag kan se.
(En besvikelse om man är ute efter riktiga kap, absolut, men fortarande inga konstigheter.)

De är nog många som hoppas göra kap kring blackfriday. Jag förstår inte varför det skulle vara något konstigt.
Vissa reor är överraskande bra medan andra är mediokra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Känns mer som att du (och många andra) har orimliga förväntingar.

Trots att det är black friday så vill ju butikerna gå plus. De kan inte ge bort skräpet...

Edit: Men ja, det hade varit trevligare med lite andra komponenter och/eller större prissänkningar. Blir inget köp från inet för min del i år. Bortsett från SSDn jag knep igår.

Om butikerna går plus, så går vi konsumenter minus. Och på black friday vill man som konsument definitivt inte gå med förlust. Precis som du inte gjorde när du knep 860 evo 500GB för 599kr, så gjorde du alltså sannolikt ingen förlust. Det är en rimlig prissättning på något som förtjänar bära namnet "black friday".

Värdet för butikerna är nödvändigtvis inte att göra en direkt vinst på det dom säljer, utan att kunna marknadsföra sig som butiken som presterade bäst under black friday. Alltså få exponering och goda kundomdömen. Det i sig är ett mervärde som de bör tävla med varandra om. Alltså en potentiell "direkt förlust" med en "indirekt vinst" på sikt. I min värld är å andra sidan ÅF en onödig mellanhand... Lite som scalpers. Hade jag kunnat, så hade jag beställt direkt från fabrikerna. Gillar inte att en mellanhand kapitaliserar på min konsumtion. Tittar man på de absolut bästa erbjudandena, så kan du anta att det är produkter där butikerna går break even. Betalar du mer än detta, så har du gjort en förlust. Nu vet vi exempelvis att Samsung 860 evo 500GB är värd 599:- Betalar du mer så är det pengar som går direkt ner i butikens ficka. Normalpriset är omkring 1000:- med frakt. Känns det bra att veta att du betalar typ 400:- extra till butiken, eller ca 40% av produktens totalkostnad till butiken för att de ska beställa hem SSDn till sitt lager och sen skicka den hem till dig? Jag skulle personligen aldrig betala 40% av varans värde i "frakt".

Det historiska syftet med butiker är att du ska kunna få bra rådgivning och dessutom prova produkten på plats. Dessa funktioner har inte butiker längre eftersom konsumenter hittar info om produkterna på annat håll. Och från en nätbutik kan du heller aldrig testa en produkt på plats innan köp. Så det enda butikerna idag gör är att sköta garantiärenden, något som fabrikerna egentligen borde kunna göra själva till en lägre kostnad. Tyvärr har vi ju en massa handelstullar som omöjliggör detta, men ja... Det är i alla fall min syn på nätbutiker idag. Dom vill inte göra förlust, men det vill inte vi konsumenter heller, och de gör vi så fort butiken har en vinstmarginal.

Du kanske tycker att det är orimligt att butikerna ska sälja saker på black friday utan vinstmarginal. Men faktum är att de flesta som vill fynda på black friday vill göra det utan att betala någon personlig förlustmarginal. Så man kan ju lika gärna hävda att butikerna har orimliga förväntningar på att konsumenterna ska vilja handla med deras pissiga erbjudanden där butikerna fortfarande gör vinst?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (sidospår)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ifall ni känner en Finne som orkar köpa och skicka åt er är detta en bra Black Friday deal:

https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tieto...

Batteriet kunde vara bättre men det är typ allt.

Permalänk
Medlem

Undra om 1070 går ner mer i pris😏

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

De är nog många som hoppas göra kap kring blackfriday. Jag förstår inte varför det skulle vara något konstigt.
Vissa reor är överraskande bra medan andra är mediokra.

Nej det är absolut inget konstigt att folk hoppas göra några kap under Black Week och det har jag inte sagt heller.

Däremot är det snudd på naivt att tro att Inet skulle lägga sig markant under de andra återförsäljarna med sina Black Friday-erbjudanden.
Vad är t.ex. poängen med exklusiva Sweclockers-rabatter om samma varor kommer komma ut till allmän beskådan för samma pris en dag senare?

Är det trist att Inet lägger sig ungefär på samma nivå som Komplett, Elgiganten, m.fl? Absolut.
Är det något man däremot bör förvänta sig? Ja.

I ärlighetens namn så hade Inet redan vunnit "ÅF of the week" i min bok pga. sina SweC-erbjudanden oavsett vad dom haft för erbjudanden nu under Black Friday. (Och det var likdant ifjol, trots att jag inte ens köpte något då.)

Skrivet av wasted:

Undra om 1070 går ner mer i pris😏

Mjo, som priserna på GTX 1070 ligger nu är det definitivt mer värt att lägga till en femhundring för ett GTX 1070 Ti.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

hur tycker dom kameran är på Lite? tack:)

Det är inte den bästa som går att få tag på, men den är bra för prisklassen och kan fota i många olika ljuslägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Den med 2 slots
https://www.amazon.de/gp/product/B073ZMC2N2/ref=ox_sc_act_tit...

Kostar nästan dubbelt så mycket, men den innehåller väl bara 8Tb disk ändå? 2x4Tb eller? Vill köpa 2x8Tb, smartast att köpa 2st 1 bays 8Tb å skruva ut dem ur chassit eller?

Ja, 2-bay 8TB innehåller 2x4TB. Vill du ha 2x8 får du precis som du skriver antingen köpa en 2-bay 16TB eller 2 st 1-bay 8TB.

Häromdagen kostade My Book 8TB drygt €150 på tyska Amazon så det kan lösa sig att ha lite tålamod.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Jag hade varit nöjd(are) med inets BF-rea om jag hade hunnit knipa en 860 Evo i tisdags men liksom många andra var den slut innan jag hann se erbjudandet. Lyckades i alla fall beställa en Acer Predator 27 nu på morgonkvisten så något fick jag ut i alla fall!

Skickades från m.sweclockers.com