Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Någon som har fått sitt paket skickat av Inet under dagen? Vet inte om jag gjorde en tabbe när jag valde DHL.

Mina minnen ligger redan hos Postnord. Beställda idag kl 08.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Mina minnen ligger redan hos Postnord. Beställda idag kl 08.

Ok! Jag lade min beställning kring 8.30 och 9:30 fick jag meddelande om att den plockas. Därefter har jag inte hört någonting och under "Mina sidor" står den bara som bokad.

Permalänk
Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Någon som sett ett hyffsat moderkort för AMD (B450) sub 1000kr?

Komplett hade ASUS ROG STRIX B450-F GAMING strax under tusenlappen. Det försvann dock ganska snabbt, trots ett högt lagersaldo. Jag skulle tippa på att det är tillbaka vid midnatt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Bara undrar...varför köpa rött i den segment när rx580 eller 590 är både bättre än 1060 plus att den är ofta väldigt billigare.
Sen är freesync skärm mycket billigare med. Bara undrar...

Har ägt ett AMD förr, och det var en jävla massa stuttering och fps spikes. Har aldrig haft dom problemen med nivida korten. Men kan ju ha fått ett måndagsexemplar men men.

Permalänk

Har köpt en i9-9900K och Elgiganten hade som bekant asus maximus vii hero som de sedermera tog bort från sin black friday rea.
Nu undrar jag vilken annan moderkort på BF som kan passa den köpta processorn? Några tips?
Sen undrar jag om jag märker någon skillnad på 2600 och 3200 minnen?
Jag kommer inte att överklocka.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/9170363/norton-security-starter-1...

Ska man köpa detta? Kör på gratis avast men 99kr är ingenting. Har alltid använt gratis avast men men

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Telia hypade upp allt:

Vi tar Black Friday på allvar!
Rabatt upp till 100%

Jag hade hoppats på någon hyfsad rabatt på typ Airpods, Sony WH-1000XM2 (gamla modellen) eller typ rabatt på tillbehör men deras rea var totalt sämst.

Ett stort skämt och precis vad man förväntar sig, att rea ut skit som ingen vill ha. Aka lagertömning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Telia hypade upp allt:

Vi tar Black Friday på allvar!
Rabatt upp till 100%

Jag hade hoppats på någon hyfsad rabatt på typ Airpods, Sony WH-1000XM2 (gamla modellen) eller typ rabatt på tillbehör men deras rea var totalt sämst.

Ett stort skämt och precis vad man förväntar sig, att rea ut skit som ingen vill ha. Aka lagertömning.

Hur ser du deras produkter?

Permalänk

Dustin släppte precis sin Black Friday i förväg till de med mejl länkad till dem.

Inte en enda intressant produkt för er/oss data intresserade, tyvärr.

2000gb samsung SSD 860 för 4000 kr...
500gb för 890, samma pris som VellingePCbyggare, tråkigt för att vara black friday

Laptopsen gamla i5-7200or med 30watt hour 2 battericeller (skräp)

trist..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

förtur via sms, 599kr/mån med 100gb surf för iphone 8 eller Galaxy S9.

EDIT: Det var vad de menade med 100% rabatt-erbjudandet.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

https://www.inet.se/produkt/9170363/norton-security-starter-1...

Ska man köpa detta? Kör på gratis avast men 99kr är ingenting. Har alltid använt gratis avast men men

I 2018 har man inte samma behov av antivirus. Windows Defender/Protection och inbyggda brandväggen osv osv gör riktigt bra jobb. Ifall något litet nytt virus sprids runt löses det med Windows Update direkt t.e.x. Kan göra hur mycket skeva saker som helst och klicka konstiga länkar som en galning utan att någonsin behövt bry mig om virus. Enda som kanske krävs är lite, lite tanke bakom vad för konstiga program man laddar ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Kommer inte ens in på Telia ....

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Fick SMS, förtur kunde man fylla i.
Verkligen totalfiasko tycker jag. Pinsamt Telia.
20% på alla tillbehör eller något hade ju vägt upp fiaskot lite.

Permalänk
Medlem

Rea på konsoller har det inte varit många på men gamestop av alla har riktigt bra priser vid midnatt https://www.gamestop.se/Home/Index

PS4 Pro med RDR2 för 3999kr, slog till på det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

I 2018 har man inte samma behov av antivirus. Windows Defender/Protection och inbyggda brandväggen osv osv gör riktigt bra jobb. Ifall något litet nytt virus sprids runt löses det med Windows Update direkt t.e.x. Kan göra hur mycket skeva saker som helst och klicka konstiga länkar som en galning utan att någonsin behövt bry mig om virus. Enda som kanske krävs är lite, lite tanke bakom vad för konstiga program man laddar ner.

Samt för att tillägga lite, om man kör med firefox samt Ublock + no script så klarar man sig långt. Förr använde jag även request policy men tror inte den blev uppdaterad till nya firefox, har glömt av att kolla om så är fallet.

Av känns inte lika aktuellt idag som det gjorde förr i tiden.
Om du vill ha något antivirus så är panda cloud bra och gratis.

Permalänk
Medlem

Jösses det är KÖ(!) att lägga saker i elgiganten.se shop, 5 minuter!
jag har aldrig tidigare set det på internet förutom konsert biljetter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Sitter o hoppas på lite rea på ubiquiti prylar, men verkar som att hoppet är förgäves.

Jag hoppas på samma sak, men ser väldigt dålig ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Rea på konsoller har det inte varit många på men gamestop av alla har riktigt bra priser vid midnatt https://www.gamestop.se/Home/Index

PS4 Pro med RDR2 för 3999kr, slog till på det

Fast då var ju xbox-priserna bättre i så fall.
PS4 Pro finns ju för 3890:- utan spel enligt prisjakt.

Xbox One X med 2 spel (Forza H4. och 7an) för 4299:- Är ju en betydligt bättre deal.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Snart kraschar nog Elgigantens hemsida, som vanligt då
undrar om det finns någon sida som kommer palla trycket ikväll

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Jösses det är KÖ(!) att lägga saker i elgiganten.se shop, 5 minuter!
jag har aldrig tidigare set det på internet förutom konsert biljetter.

Jag fattar inte varför, man tappar ju produkten efter ett visst tag och det är ju över 1 timma kvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är alltså värt att lägga 400 kr extra på ett AMD XFX Radeon RX 590 istället för ett 1060 för ~ 2700 kr?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/x...
Det ska inte vara något problem med mitt nätaggregat på 550 då?

Permalänk
Medlem

Tele2, så det är bara o ta det billigaste abn, köpa nån av telefonerna, o sen säga upp sitt abn?
då betalar man för första månaden bara?
men sen betalar man av för mobilen månadsvis va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Fast då var ju xbox-priserna bättre i så fall.
PS4 Pro finns ju för 3890:- utan spel enligt prisjakt.

Xbox One X med 2 spel (Forza H4. och 7an) för 4299:- Är ju en betydligt bättre deal.

Jovisst om man bara vill ha konsolen, men om man skulle köpa till RDR2 så är det ett grymt deal.
Var mest intresserad av PS4s exclusive spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pösk: vänta tills midnatt och kolla men Ja, 590 är ett bättre kort. Kanske dyker den upp på någons bf rea.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Godsfist:

Tele2, så det är bara o ta det billigaste abn, köpa nån av telefonerna, o sen säga upp sitt abn?
då betalar man för första månaden bara?
men sen betalar man av för mobilen månadsvis va?

Ibland kommer man undan utan att betala alls för abbonemanget. Bara att ringa och säga att du vill ångra abonnemanget.

För mobilen kan du antingen betala månadsvis eller betala hela summan på en gång. Om du betalar månadsvis kom ihåg att skaffa e-faktura/autogiro då varje pappersfaktura kostar 30kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Ibland kommer man undan utan att betala alls för abbonemanget. Bara att ringa och säga att du vill ångra abonnemanget.

För mobilen kan du antingen betala månadsvis eller betala hela summan på en gång. Om du betalar månadsvis kom ihåg att skaffa e-faktura/autogiro då varje pappersfaktura kostar 30kr.

detta har inget med att man säger upp abn då, eller om man vill betala hela mobilen på engång?

"Rabatterna gäller endast dig som är eller blir abonnemangskund hos Tele2 och vid delbetalning 12 eller 24 månader. "?

Tack så mkt för svar!
Låter dock sjukt att det ens går o göra så
trodde nästan man skulle vara tvungen o skicka tbx mobilen...
tack igen!

Permalänk
Medlem

Hade dock tagit nitro versionen av 590, sen får du ju 3 spel med också 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

http://www.tele2.se/handla/aktuella-kampanjer/black-friday

Tele2 inatt 00.01
Samsung Galaxy S9 för halva priset 187 kr/24 mån 4.448 kr totalt
Sony Xperia XZ3 för 2000 kr mindre inklusive en PS4 Slim 249 kr / 24 mån 5.976 kronor
Huawei P20 Pro för halva priset 158 kr / 24 mån 3.792 kronor totalt

Hur kan du se priserna? Jag ser dom inte och jag har fått deras "hemliga" länk. Har bara nedräkningen till 22.00 när priserna börja gälla.