Sambo som tycker man är omogen för man spelar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vilseledd:

Lämna henne

Undrar hur 31 personer tänker när dom gillar förslaget att lämna tjejen när man har ett barn och att saker därmed rätt permanent förändras. Jag kan inte heller spela 8 timmar om dagen även om jag gärna skulle vilja. Min speltid är när ungarna och frugan har lagt sig vilket ger en speltid mellan 21-23 då jag också jobbar och ska upp på morgonen.

Permalänk
Inaktiv

Jag håller med om att du har ett vettigt tänk. Mitt råd kommer förmodligen att få ett par vita riddare att greppa efter lansen. Men jag skiter fullständigt i vad de tycker för att kunna ge dig råd.

Problemet som jag ser det ligger hos din sambo som tar ut sin frustation på dig. Hon hade förmodligen en skönmålad bild av barnlivet. Nu har hon insett hur tufft och jobbigt livet är. Som salt i såren berättar kollegor och vänninor om hur underbart livet är, medans hon känner att ni bara ruttnar tillsammans.

Hon kommer i denna takt att ställa högre krav och pressa dig mer och mer. Allt för att kunna få ut mer i sitt egna liv. Datorn vill hon ha bort för att hon ser att du har det roligare med den. Varje gång du viker dig för henne så blir du en förlorare. Ingen kvinna vill vara tillsammans med en förlorare som får henne att känna sig otrygg.

Hennes problem som hon surar över ska inte förstöra ditt liv. Du måste stå på dig och vissa att du har kontroll så att hon inte oroar sig över småsaker. Du måste styra upp förhållandet innan det förvandlas till en madröm. Det är bara att avfärda all hennes pessimism som att det inte ens existerar. Det viktigaste för dig är att njuta av livet.

Sätt ner tydliga regler för vad som gäller i hushållet, vem som ska göra vad och när. Tveka inte en sekund med att ställa henne till svars när de bryts. Det finns inget mer tryggt i ett förhållande än en man som står fast vid sina regler och ryter i från. Ta hjälp av familj och vänner för att frigöra tid tillsammans. Gör något kul som hon kan skryta om för vänner och kollegor.

Disney har visat att kvinnor drömmer om att vara prinsessor. Det viktigaste är att du visar att du är mer värd än en bortskämd prinsessa. Ta upp träningen igen och gör dig mer värd i dina egna ögon. Så ska du se att hon helst plötsligt värderar dig högre. När hon ser dig nöjd och glad i livet så kommer hon se att ni har det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nu skrev jag "spela, se film film, serier, t.o.m hänga på datorforum kan anses vara barnsligt.". Listan kan göras hur lång som helst som glo på sport etc.

Man kan diskutera ordet barnsligt beteendes innebörd, min tolkning är att det är något som framförallt barn gör och vuxna i mindre utsträckning. En vuxen som lägger ner lika mycket tid på just detta område som ett barn, blir lätt tolkat som barnslig.
Det finns undantag och det är att man har området som yrke, är man en filmskådis så är det inte konstigt att man lägger ner otroligt mycket tid på att glo på filmer hela dagen.
Detta ska jämföras med den vuxna som har ett vanligt jobb och i princip inte gör något annat.

Nå problemet är när ett beteende övergår till att bli ett problem för en, det har det nu gjort för TS. Där vi enbart har hört TS berättelse och på den så låter det som om problmt är "överkänslig flickvän".

Angående överkänslig flickvän, innan vi fick barn så sa hon att de kommer bli jättejobbigt för henne med en liten då hon visste om att hon var överbeskyddande men de var svårt för mig som sambo att då drygt över ett år sen att förstå vad de innebär i praktiken hur de skulle komma att påverka vardagen. Inte hade jag väl annat att hon knappt vågat låta mig ta hand om henne

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nu skrev jag "spela, se film film, serier, t.o.m hänga på datorforum kan anses vara barnsligt.". Listan kan göras hur lång som helst som glo på sport etc.

Man kan diskutera ordet barnsligt beteendes innebörd, min tolkning är att det är något som framförallt barn gör och vuxna i mindre utsträckning. En vuxen som lägger ner lika mycket tid på just detta område som ett barn, blir lätt tolkat som barnslig.
Det finns undantag som om man har området som yrke, är man en filmskådis så är det inte konstigt att man lägger ner otroligt mycket tid på att glo på filmer hela dagen. Detta ska jämföras med den vuxna som har ett vanligt jobb och i princip inte gör något annat än att glo på tvn.

Nå problemet är när ett beteende övergår till att bli ett problem för en, det har det nu gjort för TS. Där vi enbart har hört TS berättelse och på den så låter det som om problemet är "överkänslig flickvän".

Så när jag jobbar med IT på mitt jobb så är jag barnslig?
Nää sådant sätt att se på det upplever jag som gammalmodigt. Men vi släpper sidospåret här innan det blir ett rejält sådant "we agree to disagree" helt enkelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Det finns undantag som om man har området som yrke, är man en filmskådis så är det inte konstigt att man lägger ner otroligt mycket tid på att glo på filmer hela dagen. Detta ska jämföras med den vuxna som har ett vanligt jobb och i princip inte gör något annat än att glo på tvn.

Nå problemet är när ett beteende övergår till att bli ett problem för en, det har det nu gjort för TS. Där vi enbart har hört TS berättelse och på den så låter det som om problemet är "överkänslig flickvän".

Hehe, sen är man rejält mogen och vis super ansvarig förälder när man hänger på Familjeliv via sin iPad eller iPhone 7 (vit) och tar tips från andra föräldrar i samma sits som en och får samma dåliga resultat som de :P..

Ond cirkel de där.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Du spelar iallafall inte golf... Försök förklara att du måste vara borta i 6 timmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag håller med om att du har ett vettigt tänk. Mitt råd kommer förmodligen att få ett par vita riddare att greppa efter lansen. Men jag skiter fullständigt i vad de tycker för att kunna ge dig råd.

Problemet som jag ser det ligger hos din sambo som tar ut sin frustation på dig. Hon hade förmodligen en skönmålad bild av barnlivet. Nu har hon insett hur tufft och jobbigt livet är. Som salt i såren berättar kollegor och vänninor om hur underbart livet är, medans hon känner att ni bara ruttnar tillsammans.

Hon kommer i denna takt att ställa högre krav och pressa dig mer och mer. Allt för att kunna få ut mer i sitt egna liv. Datorn vill hon ha bort för att hon ser att du har det roligare med den. Varje gång du viker dig för henne så blir du en förlorare. Ingen kvinna vill vara tillsammans med en förlorare som får henne att känna sig otrygg.

Hennes problem som hon surar över ska inte förstöra ditt liv. Du måste stå på dig och vissa att du har kontroll så att hon inte oroar sig över småsaker. Du måste styra upp förhållandet innan det förvandlas till en madröm. Det är bara att avfärda all hennes pessimism som att det inte ens existerar. Det viktigaste för dig är att njuta av livet.

Sätt ner tydliga regler för vad som gäller i hushållet, vem som ska göra vad och när. Tveka inte en sekund med att ställa henne till svars när de bryts. Det finns inget mer tryggt i ett förhållande än en man som står fast vid sina regler och ryter i från. Ta hjälp av familj och vänner för att frigöra tid tillsammans. Gör något kul som hon kan skryta om för vänner och kollegor.

Disney har visat att kvinnor drömmer om att vara prinsessor. Det viktigaste är att du visar att du är mer värd än en princessa. Ta upp träningen igen och gör dig mer värd i dinna egna ögon. Så ska du se att hon helst plötsligt värderar dig högre. När hon ser att du är glad och nöjd i livet så kommer hon tro att ni har det bättre.

Håller med dig i de mesta, många gånger så vet kvinnor inte vad dem vill ha, hon har aldrig sagt att hon vill ha trygghet, de är understått....men du vet att de är bra när man lagar mat och dem smeker dig över skrevet med glimten i ögat. Lite grovt sagt jag vet men de händer oftast bara när dem ser att man arbetar och sliter med nåt eller har stått kvar på sin punkt.

Permalänk
Medlem

@Flygplanet: Hehe nä men körde på bana innan med subaru klubben så tur hon inte träffade mig då haha

Permalänk
Avstängd

Baserat på vad du nu har läst, vad kommer ditt nästa steg att bli HandSolo?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Det här är vad jag skulle Klassificera som en basic bitch.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygplanet:

Du spelar iallafall inte golf... Försök förklara att du måste vara borta i 6 timmar...

Ja det finns väldigt mycket man kan göra för att visa att man är omogen. Jag tycker för många hänger upp sig på det heliga ordet datorspel som råkade skändas.

Ett problem med relationer är att folk inte ser allt. Är TS ensam hemma och passar barnet så ser inte flickvännen detta. Om TS när hon kommer hem sätter sig vid datorn, gissa då vad hon trodde TS gjorde hela tiden?

För att ta ett exempel. Jag bjöd några bekanta på en lyxburgare för över 150kr/st för de hade hjälpt mig med en sak. Detta skulle jag aldrig ha gjort, för t.o.m. nu över 10 år senare hör jag dem säga att den där galningen Johan köper alltid hamburgare för 150kr/st, inga vanliga hamburgare duger åt honom.

Så mitt råd är vill man spela, gör det då inte precis när hon kommer hem och hela tiden annars inte gör det. Då kommer hon lätt tolka det som de ovanför till mig.

Permalänk
Medlem

Såhär ska jag göra iallafall, gå ut och gå med barnvagnen helt själv nyttigt för både egentiden och mellan mig och bebis så tack för de tipset.
Sen ska jag börja vara tydligare med mina känslor, hur de påverkar mig och dynamiken mellan mig och familjen
Ett schema för vad som gäller hemma så de inte blir några missförstånd och om de är läge stå på mig som man.
Men framförallt gå varsamt fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon297462:

Undrar hur 31 personer tänker när dom gillar förslaget att lämna tjejen när man har ett barn och att saker därmed rätt permanent förändras. Jag kan inte heller spela 8 timmar om dagen även om jag gärna skulle vilja. Min speltid är när ungarna och frugan har lagt sig vilket ger en speltid mellan 21-23 då jag också jobbar och ska upp på morgonen.

31 personer kanske tänker som så att det är mer rimligt att avsluta ett destruktivt förhållande än att hålla ihop enbart pga ett barn. Ett barn som i längden kommer må sämre om föräldrarna går varandra på nerverna och där man aldrig får chans att ladda sina batterier och ha tid för det man tycker om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandSolo:

Vill bara kolla av läget med lite andra människor för själv anser jag att jag har ett vettigt tänk när de kommer till familjen och hur/när jag spelar lite.

Men sambon är på mig direkt, får skuldkänslor när jag sätter mig vid datorn även om de bara är för att betala räkningar.
Vi har en flicka på sex veckor, hon är hemma o jag jobbar, jag sköter allt hemma utom tvätten och tar bebis när de behövs då hon vill ha 120 procent koll, väldigt överbeskyddade.
Jag har väl kanske spelat max 3 timmar kanske på en vecka, är inte ett måste för mig att spela med kan vara väldigt skönt o varva ner lite och snacka med alla polare (som jag personligen känner irl) Men så fort jag sitter där så blir hon sur och bitter, hon påpekar att jag inte var redo för att skaffa barn och jämför mig med sin 9 åriga son som spelar fortnite konstant. Vilket gör mig förbannad..
Men jag sitter ofta och tittar på film och serier med henne som alltid slutar likadant, hon sitter med telefonen 10cm från ansiktet.
Har påpekat att de är ingen skillnad om hon sitter och tittar på tvn en hel dag eller om jag sätter mig vid datorskärmen i nån timme.
Hon har kompis som bor 1 min bort som kommer ibland och dem snackar mycket på telefon bla.
Jag har redan slutat att träna på gym, var mitt stora intresse och tog upp mycket tid, 5 dagar i veckan och 3 timmar totalt varje dag, men slutat pga jag kände att jag försummade henne och vårt barn då. Tar jag upp de så får jag i ansiktet att hon flyttade 6 mil till mig, som i säg är lite motsägelsefullt då hon har heeela sin släkt här..

Spelar bara när dem inte är hemma och eller när hon ammar eller när jag har bebis och hon sover så jag påverkar inte familjelivet negativt enligt mig själv eller har jag fel??

Att spela ibland är den billigaste mest tillgängliga hobbyn (då jag alltid är hemma) jag har kvar och de är mitt ansvar att få allt att fungera ekonomiskt och praktiskt. Tycker att hon borde godta de men de går inte resonera med henne..

Ska jag börja träna igen för att visa hur de kunde ha varit, komma hem vid 5 halv 6 istället för halv 3?

Nä jag känner mig lite vilsen minst sagt och ibland måste man ventilera, de ger lite perspektiv när man skriver ner saker också.

Nä fy vad segt det där lät. Så hade jag inte velat ha det. Ett tips i all välmening: Man up! Stå på dig. Nästa gång ni ser på serier och hon försvinner in i luren, glid iväg till datorn och lira en stund. Jag äger och driver åtta bolag och har 80h veckor sedan ett par år tillbaka. Jag spelar också spel och för mig är det ett grymt sätt att koppla bort omvärlden och få slappna av en stund. Behöver inte vara så länge. Nu i veckan tog jag mig igenom Diablo 2 för första gången, tog mig från lördag till lördag så du kan gissa mitt tempo... Men det var perfekt för jag fick väldigt mycket annat gjort också

Permalänk
Medlem

Låter som att du osökt hamnat i en livslång episod av "Gör om mig!", problem du inte upplever att du har skall snabbt och flinkt filas ned för att passa hennes inbillade mall. Du var 95% rätt och de resterande 5% som återstår är för henne ett "work in progress".

Behåll dina 5%, se till att hon kan nöja sig med de 95% hon skaffade barn tillsammans med. Hon var väl ändå medveten om vem du var och vad du upplevde som viktigt innan ni flyttade ihop?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag bad sambon läsa ditt inlägg och hennes kommentar är att det med all sannolikhet inte har något med ditt spelande att göra alls, utan det handlar om att hon är missnöjd med något annat...

Det krävs en kvinna för att förstå en kvinna. Tror din sambo är rätt ute. Den tanken hade aldrig slagit mig. Exemplet om kaféet stämmer bra in här. Kortfattat lyder den ungefär så här...

Kvinnan säger till mannen - vilket fint kafé - mannen håller med men går vidare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av goa200:

Det här +1:ar jag för det är otroligt sant. När jag spelar lr tränar så laddar jag mina batterier. Och han kommer inte förlora sin dotter. Och man ska inte hålla ihop för ett barns skull. Barnet mår bättre av att man separerar och istället för 2 balanserade välmående familjer.

Uhm, vad i hela friden får dig att tro att båda parter kommer att må bra och bli harmoniska för att man splittrar deras familj? Så har jag i princip aldrig sett dominobrickorna falla. Det kan vara att det inte kommer att gå att reda ut deras situation, men om de inte försöker kan det för det första naturligtvis inte bli bra, och för det andra undviker de precis det som behövs för att utvecklas som människor, och väljer istället att bara behålla det de är.

Jag är inget relationsorakel. Det låter som om OP är i en besvärlig sits. Men dottern är bara sex veckor (!). Lite tidigt att kasta in handduken.

Permalänk
Medlem

Roas och oroas av att fokus ligger på hur viktigt det är för ta att spela spel och noll fokus på att han blivit pappa och därmed har ett ansvar han ej tidigare haft. Barnet är bara sex veckor, mamman är för helvete nyförlöst med allt vad det innebär. Att gnälla om speltid då är ju absurt. Mamman har gett barnet allt inklusive sin kropp i nio månader... Kan tycka sex veckor minskad speltid är en fis i rymden i jämförelse.

Sluta försöka lösa nuet till att bli som "förr", sluta samma varann och hitta ett sätt som fungerar för er båda två. Ni är föräldrar nu, en jävla resa men så sjukt fantastisk när man hittar rätt väg tillsammans. Grattis till er❤️

/Mamma till två och sambo med deras spelande pappa som både spelar dator, kör mtb Och rockar papparollen❤️

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Avstängd

Låter mer som att hon försöker testa dina begränsningar. Vissa tjejer älskar att leka med en psykiskt och ha makten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haiPA:

Roas och oroas av att fokus ligger på hur viktigt det är för ta att spela spel och noll fokus på att han blivit pappa och därmed har ett ansvar han ej tidigare haft. Barnet är bara sex veckor, mamman är för helvete nyförlöst med allt vad det innebär. Att gnälla om speltid då är ju absurt. Mamman har gett barnet allt inklusive sin kropp i nio månader... Kan tycka sex veckor minskad speltid är en fis i rymden i jämförelse.

Sluta försöka lösa nuet till att bli som "förr", sluta samma varann och hitta ett sätt som fungerar för er båda två. Ni är föräldrar nu, en jävla resa men så sjukt fantastisk när man hittar rätt väg tillsammans. Grattis till er❤️

/Mamma till två och sambo med deras spelande pappa som både spelar dator, kör mtb Och rockar papparollen❤️

Jag hoppas du skojar... Om trådskaparen har spelat totalt 3 timmar på en vecka och sambon sitter med näsan i telefonen hela tiden när de umgås så är det inte honom det är fel på.

Permalänk
Medlem

Sätt ner foten för guds skull!

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Jag hoppas du skojar... Om trådskaparen har spelat totalt 3 timmar på en vecka och sambon sitter med näsan i telefonen hela tiden när de umgås så är det inte honom det är fel på.

Fast som redan påpekats i tråden, det är TS version, om hans version är den sanna vet ingen av oss andra.

Permalänk
Medlem

Se till att ni får samtalsterapi. Det verkar som tilliten och kommunikationen mellan er har vissa brister, och det har säkerligen blivit mer påtagligt på senare tid då ni båda befinner er i en känslig situation då er familjedynamik har förändrats och ni ännu inte hunnit växa in i era nya roller.

Permalänk
Medlem

@handsolo Hon kan möjligtvis ha förlossnings depression (ganska vanligt). Om så är fallet så måste hon/ni få hjälp av kurator. Jag rekommenderar dig att kontakta BVC och boka en tid för dig och din sambo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haiPA:

Jag förstår dig och håller med men ett stort problem är ju att jag inte får ta hand om henne, jag vill vara pappa till 120 procent om jag hade bara fått för henne. Hon har sagt själv att hon inte litar på nån inte ens mig.... Men när jag känner mig överflödig hemma och kan inte göra nåt då tänker jag att "jaja då sätter jag mig där en stund" och de går ju inte.
Sen är de jag som fick stryk av förlossningen mestadels, hon kommer inte ihåg nånting, självklart är hon i fokus när de kommer till den biten men pappan blir lätt bortglömd, för henne är de vatten under bron. Som hon beskrev det.
Jag kan ge ett ex, hon var helt slut och ville verkligen få sova kl fyra på morgonen, (hon ammar) då tog jag bebis och gick ner, självklart blev hon hungrig efter 15 min så jag gav henne ersättning då dem sa på BB att är de svårt i början och om ni inte får sova ge ersättning men försök amma så mycket de går.
De tog hus i helvete för jag gav henne ersättning och allt jag ville var att hjälpa..
Men jag ska börja gå ut o gå med barnvagnen och hon får inte följa med, hon måste börja lite på mig och de kan vara ett bra sätt att börja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Fast som redan påpekats i tråden, det är TS version, om hans version är den sanna vet ingen av oss andra.

man ljuger inte om man vill ha råd, de är ganska dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Precis, och så länge hans sambo inte skapar ett konto här och postar sin version är det TS bild av situationen vi har att förhålla oss till.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Men driver du eller? Vi har en person som ber om råd då han mår dåligt och du ifrågasätter sanningshalten i det han beskriver? Seriöst... Jag har själv varit med om den situation han beskriver och jag känner andra som också varit det. Ljuger vi också?

Oavsett exakta minuterna han suttit vid sin dator så har han all rätt att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Uhm, vad i hela friden får dig att tro att båda parter kommer att må bra och bli harmoniska för att man splittrar deras familj? Så har jag i princip aldrig sett dominobrickorna falla. Det kan vara att det inte kommer att gå att reda ut deras situation, men om de inte försöker kan det för det första naturligtvis inte bli bra, och för det andra undviker de precis det som behövs för att utvecklas som människor, och väljer istället att bara behålla det de är.

Jag är inget relationsorakel. Det låter som om OP är i en besvärlig sits. Men dottern är bara sex veckor (!). Lite tidigt att kasta in handduken.

I slutändan kommer det bli avsevärt mkt bättre vilket var vad jag avsåg. Men tror nog alla vet att det är en kämpig resa dit. Men målet är klart mkt bättre än att försöka hålla ihop något för ett barns skull. När bägge väl gått vidare så brukar "harmonin" inträffa men det tar tid och vet nog alla som varit i en relation.

Permalänk
Medlem

@HandSolo:

Jag har en fallback jag alltid använder. Frugan gillar sova, sov till 11.30 i dag, jag sa ingenting. Var på fotbollsträning med tjejerna från 10 till 12.

Jag gillar spela, det kan bli några timmar i veckan, men, om hon gillar sova, och jag säger ingenting, så får hon fan hålla tyst om min gaming.
Om hon vill sova som en tonåring, får jag gejma som en tonåring. Inte lika mycket, men 5-6 timmar i veckan blir det.

Gör det enbart på kvällen när barnen sover.

En bebis komplicerar allt, den är vaken till alla tider, och behöver insats från båda. Gör din grej, ta hon ut på promenad, byta blöja, bada etc. Om hon inte inser att du kan ta vara på bebisen lika bra som hon, då har hon ett problem, och du får peka det ut för henne.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W