FZ testar Mutant Year Zero: Road to Eden – avskalat strategispel med svenskt hjärta

Permalänk
Melding Plague

FZ testar Mutant Year Zero: Road to Eden – avskalat strategispel med svenskt hjärta

Spelsajten FZ testar nyligen lanserade Mutant Year Zero: Road to Eden, vilket blandar Sverige-referenser i stora mängder med engagerande strider.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Postmord".... heh.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

"Postmord".... heh.

Jepp, riktigt cheapshot, men småflabbade lite jag med :>

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Jepp, riktigt cheapshot, men småflabbade lite jag med :>

They had it coming

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Säger lite som dem skrev på FZ, kommer bli kul när alla Icke svenska spelare googlar grafitti texten xD

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Wow! Jag hade faktiskt ingen koll på det här. Lite nyfiken nu faktiskt!

Permalänk
Medlem

Såg någon spela spelet på Youtube. Att det var ett svenskt spel hade jag ingen aning om

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Jag kommer nog skaffa detta framöver, blev även sugen på xcom som jag aldrig spelat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut!

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Mutant, Mutant 2, Drakar & Demoner och alla de gamla rollspelen spelade man massor med kompisarna innan man fick en riktig dator, vilka minnen! , ser fram mot detta!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag kommer nog skaffa detta framöver, blev även sugen på xcom som jag aldrig spelat.

Skickades från m.sweclockers.com

XCOM är fantastiskt, kan rekommenderas varmt. Steam Workshop gör också att livslängden förlängs avsevärt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roffe:

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

Man får inte använda riktiga varumärken utan lov. Nu skiter väl företag ofta i det säkert, men kanske inte i de fall de framstår i dålig dager. Så att bara rita upp en postnordbil kan ge problem även om de lägger på ett klotterlager ovanpå misstänker jag.

Skulle väl vara om de hade ett samarbete med postnord i så fall men upplägget att ha klottrat om deras bil till postmord lär postföretaget inte vara så intresserade av hehe. Och om texten inte var ändrad utan det bara stod en postnordbil där så hade fansen blivit putt på smygreklamen. Så lose lose att använda originalloggan skulle jag säga.

Parodi är däremot skyddat så deras nuvarande approach gör väl dessa inslag möjliga iaf

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

jag tyckte det va roligt

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

Låter som att du är lite "avis" på att de kom på skämtet före dig. Spelet har ju varit under utveckling en längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

Det är en skämtsam vink åt de svenska spelarna. De internationella spelarna kommer ju inte ha anledning att lägga märke till en sådan petitess. Lite som i Starbreezes gamla The Darkness till Xbox 360/PS3 där man pillat in svensk graffiti på tunnelbanorna, vaga svenska flaggor gömda i de annars mörka miljöerna och försiktiga dolda dialoger om tidelag med älgar. Harmlöst och rätt lustigt då de som är i vetskap om referenserna får en liten extra kick av de detaljer utvecklarna lagt i spelvärlden - medan de som inte hänger med inte störs.

Permalänk
Medlem

Blir ett köp. Ser riktigt intressant ut!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, estetiken har lite Stålhage-vibbar (vilket är en komplimang)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Låter som att du är lite "avis" på att de kom på skämtet före dig. Spelet har ju varit under utveckling en längre tid.

Du är rolig, du

Dom kan mycket väl ha slängt på den texturen i förrgår efter att ha läst "skämtet" på fejan.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Kanske blir att köpa, bör dock testa XCOM först som jag har på Steam redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

Postmord, Häx-choklad mm är troligtvis för att undgå ett varumärkesintrång, jag kan inte se att det på något sätt är trams och endast svenska (nordiska, skandinaviska) spelarna lär förstå referensen.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det ser fantastiskt mysigt ut i grafiken och jag älskar den svenska texten i spelet. Blir lite insider-effekt av det hela att icke-svenska spelare inte kommer att förstå det roliga som vi svenskar istället får se! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera MYZ efter att ha spelat i ca 15h. Visste inte att jag gillade turn based innan jag testade det här.

Som svensk får man dessutom väldigt mycket referenser och humor inbakat, då spelet utspelar sig i ett postapokalyptiskt Göteborg. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem

Gillade XCOM2 och efter vad jag sett av det här så verkar det rätt så lovande. Windows-exklusiv titel tyvärr; undrar om nån får det att fungera via Wine..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att det var svenska utvecklare eller att det var baserat på gamla hederliga Mutant, blir köp på en gång när man kommer hem!

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt kul, men rackarns svårt spel hittills! Lite extra roligt när det utspelar sig i miljöer man är bekant med

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Någon som testat med handkontroll?
Förstått att det ska finnas stöd, tänkte det var ett perfekt spel att ligga i soffan och lira via steamlink.

Permalänk

Haft det installerat sen i Söndags, ska bara köra klart min jobbvecka (7-dagars) sen ska jag sätta tänderna i det på typ Tisdag nästa vecka.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag noterade att man kan spara några kronor på att köpa direkt från utvecklaren i stället för via Steam, men det är lite krångligare.
Vid betalning med PayPal tar de några kronor extra för att täcka PayPals avgift, och vid kortbetalning måste man vara redo att kolla transaktionen på banken för att få en verifikationskod innan köpet slutförs.

Lite motbjudande också att de använder Denuvo kopieringsskydd.

Permalänk
Medlem

En fråga. Är det absolut enda sättet att heala sig på att köpa medkits? Finns ingen restfunktion eller något? Typ går inte vila i Ark eller liknande?