Långsamt wifi på Android enheter (comhem)
Jag har ett sjukt konstigt problem jag aldrig stött på innan. Har försökt allt jag kan tänka på men det blir inte bättre.
Wifi är extremt slött på mina android enheter (två mobiltelefoner). Det fungerar dock bra på både PC och iOS (ipads).
Får bra hastighet i Bredbandskollen men på mina Android enheter tar det ca 30 sekunder innan den börjar mäta, på PC och iOS börjar den direkt. Samma symptom i t.ex. SVT Nyheter eller TV4 Play appen. Appen startar men sen står den och snurrar innan innehållet visas. När man väl startat t.ex. en video i TV4 Play så fungerar det bra tills man ska starta nästa, då är det lika segt igen. Stänger man av Wifi och kör mobildata istället så fungerar det klockrent, snabbt och bra. Är precis som att det är en latency när den först ska ansluta till andra sidan, men när den väl gjort det fungerar det bra.
Fungerar bra på andra Wifi nät t.ex. på jobbet.
Det jag gjort hittills är:
- Fabriksåterställt routern
- Kopplat ur alla andra enheter jag har anslutna med kabel eller wifi
- Kontrollerat kanalen, är inte något annat wifi i närheten som ligger på samma kanal
- Växlat mellan 2,4GHz och 5GHz
- Testat en annan router (stängde av Wifi i Comhem routern först), får samma problem med den
Allt det här började för någon vecka sedan och innan dess har det fungerat klockrent.
Har kört fast helt, är det någon som har något tips på vad man kan testa?