Permalänk
Medlem

Vilket underbart iniativ Kommer skänka så mycket glädje och tacksamhet!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Jättefint gjort, missat detta. <3

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Underbart initiativ <3

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Hej allihop!

Tack för era fina ord och att ni vill engagera er med allt från spel till tillbehör, till massor annat. Bara att ni skriver här och engagerar er betyder mycket för hela projektet. Jag ska försöka under kvällen svara på så många inlägg som möjligt. När det kommer till själva datorn har jag köpt alla delar redan. Men det som saknas nu är lite tillbehör mm.

Min stora dag letar för fullt efter någon som ska få datorn, och jag kollar parallellt på era förslag också. Återigen stort, stort tack!

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Har inget bra förslag , men jag kan bidra med en slant via swish om det behövs? Alla bäckar små.
Då min dotter är sjuk blir det mycket resor fram och tillbaka till sjukhuset , men lite kan jag allt swisha för den goda sakens skull.

Mvh / Mangee

Det var väldigt tråkigt att höra Mange.
Jag skulle väldigt gärna vilja göra en rolig grej för din dotter via företaget jag jobbar på. Vi jobbar väldigt mycket med modeaccessoar och influencers. Skriv gärna till mig så vi kan göra något roligt även för henne.

Permalänk
Medlem

@salar5555 Snabb fråga: Hur står det till med kringutrustning till årets dator? Jag vill inte lova för mycket, men det är inte omöjligt att jag har något gamingtangentbord och/eller någon gamingmus (isf oanvända och troligtvis oöppnade) kvar i förrådet. Jag vet att jag har gett bort några av de jag hade, men kanske inte alla. Skulle det vara av intresse? Isf kan jag ge mig på det livsfarliga uppdraget att ge mig in i röran och leta.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ. Behöver du delarna till datorn eller behöver du pengar för att handla in dem ?
Jag bidrar lätt med en tusing.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av PeCe:

@salar5555 Snabb fråga: Hur står det till med kringutrustning till årets dator? Jag vill inte lova för mycket, men det är inte omöjligt att jag har något gamingtangentbord och/eller någon gamingmus (isf oanvända och troligtvis oöppnade) kvar i förrådet. Jag vet att jag har gett bort några av de jag hade, men kanske inte alla. Skulle det vara av intresse? Isf kan jag ge mig på det livsfarliga uppdraget att ge mig in i röran och leta.

Tillbehör behövs fortf, jag beställde ett trådlöst headset igår. Men allt utöver det skulle uppskattas väldigt mycket. Väldigt fint av dig att erbjuda dig.

Permalänk
Skrivet av Defender:

Mycket bra initiativ. Behöver du delarna till datorn eller behöver du pengar för att handla in dem ?
Jag bidrar lätt med en tusing.

Stort tack för ditt erbjudande och dina fina ord. Jag har faktiskt redan köpt alla delar och ska börja bygga ihop de snart. Men tangentbord och mus och sånt behövs fortf, och även skärm. Väldigt fint av dig att erbjuda hjälp och vilja engagera dig.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gäller ifall man vill hjälpa till?

Permalänk
Skrivet av nutsukao:

Vad är det som gäller ifall man vill hjälpa till?

Hej

Om man vill hjälpa till så kan man antingen skänka något till helt, spel eller liknande i PM eller skriva hur man vill hjälpa. Jag samlar just nu även in bidrag till en skärm så då kan man skriva i PM. Och även skriva sitt namn då jag tänker mig ett julkort med allas namn som bidragit på något sätt!

Permalänk
Skrivet av nutsukao:

Vad är det som gäller ifall man vill hjälpa till?

Stort tack till dig. Ditt bidrag på 800kr är väldigt mycket pengar och går en lång väg till en bra skärm! All cred till dig för att du engagerar dig!

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Har inget bra förslag , men jag kan bidra med en slant via swish om det behövs? Alla bäckar små.
Då min dotter är sjuk blir det mycket resor fram och tillbaka till sjukhuset , men lite kan jag allt swisha för den goda sakens skull.

Mvh / Mangee

Stort tack för ditt bidrag till skärmen.
Det uppskattas verkligen och som jag sa, säg till om jag kan göra något för dottern. Skönt att höra att hon kommer hem snart!

Permalänk

Stort tack till @kotten84 som bidrog med tillbehör!

Permalänk

Stort tack till @PeCe @slapper @ponta9 som bidrog med tillbehör, spel mm

Permalänk

Ett stort tack till @Raexxlol som bidrog med ca 50 spelkoder till datorn! kärlek till er alla och mycket cred förnyat ni involverar er. Ni är väldigt fina människor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Eller så snor de datorn, kränger den och sen köper amfettimin för pengarna

Skickades från m.sweclockers.com

Med så lite hopp för mänskligheten kommer det inte ske mycket positiv utveckling.

Permalänk
Medlem

@salar5555 Blir glad att se att du är i farten igen. Hittade tråden först idag.
Kan intyga att Simon har haft stor nytta av datorn som han fick av salar5555 och Sweclockers medlemar. Det är ett sätt att få tankarna på annat när det är tung under behandlingarna.
Det ni gör har en otrolig positiv inverkan på motagaren av gåvan. Simon lyste verkligen upp när Salar överlämnade datorn, det var underbart att se. Simon han kämpar på än idag.

Permalänk
Skrivet av Burner72:

@salar5555 Blir glad att se att du är i farten igen. Hittade tråden först idag.
Kan intyga att Simon har haft stor nytta av datorn som han fick av salar5555 och Sweclockers medlemar. Det är ett sätt att få tankarna på annat när det är tung under behandlingarna.
Det ni gör har en otrolig positiv inverkan på motagaren av gåvan. Simon lyste verkligen upp när Salar överlämnade datorn, det var underbart att se. Simon han kämpar på än idag.

Kul att få höra från dig och kul att höra hur mycket det betydde för honom. Det är det absolut viktigaste i dessa projekt, att det gör någon skilnnad, oavsett hur liten den skillnaden är. Det var underbart att få träffa Simon och han är en av de starkaste personer jag träffat, och en av mina hjältar. Allt detta är tack vare honom.

Ge honom en stor kram från mig, och hälsa honom att allt detta är tack vare honom och det mod och styrka han lyckades ge mig när jag träffade honom.

Permalänk
Medlem

❤ Jag swishar gärna, berätta hur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Ett stort tack till @Raexxlol som bidrog med ca 50 spelkoder till datorn! kärlek till er alla och mycket cred förnyat ni involverar er. Ni är väldigt fina människor.

Har ett antal nycklar från (ett visst ställe som ödmjukast inte behöver nämnas) om det kan vara intressant, men känns ju lite onödigt om det är samma spel det handlar om. Mestadels handlar det om [redacted] monthly 2017/2018 där jag redan haft spelen eller inte har något större intresse av spelen i fråga. Har tänkt ge bort nycklarna länge men inte kommit mig för, men det här känns som ett bra projekt att stötta.

Mestadels handlar det förstås om mindre indiespel men även en del (oftast lite äldre) AAA-titlar som Tomb Raider, Dark Souls 3, Cities Skylines, Hitman, Deus Ex Mankind divided och så vidare.

Finns det någon lista på vilka spel som redan "följer med" datorn?

1. Lade till spelexempel 2. justerade källan för spelnycklar, på grund av EULA...
Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Skrivet av MH25:

Har ett antal nycklar från (ett visst ställe som ödmjukast inte behöver nämnas) om det kan vara intressant, men känns ju lite onödigt om det är samma spel det handlar om. Mestadels handlar det om [redacted] monthly 2017/2018 där jag redan haft spelen eller inte har något större intresse av spelen i fråga. Har tänkt ge bort nycklarna länge men inte kommit mig för, men det här känns som ett bra projekt att stötta.

Mestadels handlar det förstås om mindre indiespel men även en del (oftast lite äldre) AAA-titlar som Tomb Raider, Dark Souls 3, Cities Skylines, Hitman, Deus Ex Mankind divided och så vidare.

Finns det någon lista på vilka spel som redan "följer med" datorn?

Hej, och stort tack för du involverar dig. Det uppskattas väldigt mycket och det är riktigt kul att se att det finns människor som dig i världen som involverar dig tillsammans med andra medlemmar här i forumet. De AAA-titlar du skrev är högst intressanta till datorn och skulle verkligen uppskattas. Jag har ingen komplett lista ännu då jag nyligen fick skickat en stor lista från en annan medlem på ca 50 spelkoder.

Permalänk

Hej allihop,

Jag har glädjen att informera att projektet fortsätter och ännu mer glädje att berätta att även barncancerfonden har valt att involvera sig i projektet. Detta är sjukt kul då det är en organisation som jag tror väldigt mycket på och riktigt kul att se att en stor organsiation som barncancerfonden involverar sig och vill vara med och påverka och förgylla en individs liv.

Jag vill rikta ett stort tack till alla medlemmar som erbjudit sig tillbehör, bidragit med swish för en skärm och skickat massor av spel. Jag blir så otroligt glad över att se hur många av er som engagerar er i detta projektet och har ett hjärta av guld. Stolt att vara medlem i forumet när jag ser sånt. Stort, Stort tack, ni är grymma!

Jag återkommer med mer information snart.

Permalänk
Medlem

Har du kvar delarna som blev över från förra insatsen, är dom till någon användning här?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Hej, och stort tack för du involverar dig. Det uppskattas väldigt mycket och det är riktigt kul att se att det finns människor som dig i världen som involverar dig tillsammans med andra medlemmar här i forumet. De AAA-titlar du skrev är högst intressanta till datorn och skulle verkligen uppskattas. Jag har ingen komplett lista ännu då jag nyligen fick skickat en stor lista från en annan medlem på ca 50 spelkoder.

Ok, skickar över en lista på spel som jag har koder till i dagarna så kan du kolla vilka som är dubletter. Och ärligt talat, vill du ha några av dublettkoderna själv så får du gärna det, som tack för att du organiserar detta.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Skickade över lite nycklar, hoppas att de kommer till användning.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk

Hej Allihop!

Jag har riktigt goda nyheter.
Barncancerfonden har hittat en 13 årig pojke vid namn Humam som ska få datorn. Humam kom till Sverige för 3 år sedan från Syrien tillsammans med sin mamma. Han har snabbt lärt sig språket, börjat skolan och presterar riktigt bra ifrån sig. Hans mamma jobbar heltid och tar hand om Humam ensam. För 1 månad sedan fick Humam beskedet att han har fått cancer och har påbörjat behandlingen för detta. Hans mamma blev överlycklig när barncancerfonden kontaktade henne och frågade om de ville bara mottagare för detta projekt, men Humam vet inte om detta. Under sin behandling hade Humam uttryckt att han största önskan är en gamingdator så han kan plugga och spela onlinespel med sina vänner. Vi kommer uppfylla den önskan på julafton. Han kommer att få datorn på morgonen på Julafton.

Tack vare ert stora engagemang har jag även valt att starta upp www.charities.se som kommer bedriva dessa typer av projekt i samarbete med andra organisiationer. Samarbetet med Sweclockers kommer vi ut med information om snart också. Men kort sagt så kommer det bli tätare och fler projekt än 1 gång per år. Detta är tack vare er, och det stora hjärta ni har som engagerar och bidrar. Hemsidan är inte helt klar, jag försöker lägga in så mycket som möjligt av min fritid, men ni kan gå in och se lite hur den ser ut iaf.

Lägger upp en bygglogg snart och bilder kommer.

stort stort tack återigen för alla bidrag i form av spel, skräm, tangenbord, mus mm. Sjukt roligt att se att så många bidrar och är med. Stor cred till er alla. Det som blir över från varje projekt läggs automatiskt in på nästa projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Hej Allihop!

Jag har riktigt goda nyheter.
Barncancerfonden har hittat en 13 årig pojke vid namn Humam som ska få datorn. Humam kom till Sverige för 3 år sedan från Syrien tillsammans med sin mamma. Han har snabbt lärt sig språket, börjat skolan och presterar riktigt bra ifrån sig. Hans mamma jobbar heltid och tar hand om Humam ensam. För 1 månad sedan fick Humam beskedet att han har fått cancer och har påbörjat behandlingen för detta. Hans mamma blev överlycklig när barncancerfonden kontaktade henne och frågade om de ville bara mottagare för detta projekt, men Humam vet inte om detta. Under sin behandling hade Humam uttryckt att han största önskan är en gamingdator så han kan plugga och spela onlinespel med sina vänner. Vi kommer uppfylla den önskan på julafton. Han kommer att få datorn på morgonen på Julafton.

Tack vare ert stora engagemang har jag även valt att starta upp www.charities.se som kommer bedriva dessa typer av projekt i samarbete med andra organisiationer. Samarbetet med Sweclockers kommer vi ut med information om snart också. Men kort sagt så kommer det bli tätare och fler projekt än 1 gång per år. Detta är tack vare er, och det stora hjärta ni har som engagerar och bidrar. Hemsidan är inte helt klar, jag försöker lägga in så mycket som möjligt av min fritid, men ni kan gå in och se lite hur den ser ut iaf.

Lägger upp en bygglogg snart och bilder kommer.

stort stort tack återigen för alla bidrag i form av spel, skräm, tangenbord, mus mm. Sjukt roligt att se att så många bidrar och är med. Stor cred till er alla. Det som blir över från varje projekt läggs automatiskt in på nästa projekt.

Låter verkligen som att du har hittat rätt barn till datorn. Jag blir så glad för hans skull. Var även inne på hemsida, grymt fin och passar ändamålet väldigt bra! Det enda som jag blev lite fundersam över var på högersidan har du (ni) listat donationerna som $ 1800 kr. Jag tror det hade kunnat bli tydligare om man skippar dollartecknet (om ni inte donationssumman är i dollar).

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering kanske? Tips, för att göra hemsidan mer "seriös" så är det bra om det finns något som talar om vem/vilka/vad som står bakom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

En liten uppdatering kanske? Tips, för att göra hemsidan mer "seriös" så är det bra om det finns något som talar om vem/vilka/vad som står bakom.

@salar5555