Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem

@AxxT *Inlägg flyttad->Diskussionstråden*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Hahah gillar beskrivningen av hörlurarna.. Man får 40mm drivrutin
"• Utmärkt ljud tack 40 mm-drivrutin"

Haha garvade åt det jag med. Alltid velat ha drivrutiner i fysisk form faktiskt, äntligen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kanske inte rätt att tråd att skriva om det . Men gör det ändå
Lidl har tre års garanti på allt ,med eller utan kvitto.
Bara köpa testa lämna tillbaka. Om det är inget att ha. Även om det är om 2år

Skickades från m.sweclockers.com

Hört om det där också, men stämmer det verkligen?
Googlade och fick fram detta:
https://www.lidl.se/sv/Garanti.htm

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

@AxxT:
Skillnad på garanti och öppet köp. Visst, går det sönder om två år så är det ju bra men om du bara ångrar dig om två år så lär det inte gå under garantin.

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Brukar det inte komma nedsatt pris på komponenter till ITX-byggen? Ska man slå till direkt eller vänta på mellandagsrean? Sitter här med ett tomt spöke som gärna vill sätta igång. Jag behöver moderkort och PSU, resten har jag. Jag tycker att mina prisjaktsbevakningar hör aldrig av sig.

Vänta på rean, men förvänta dig inte mycket. Sällan det blir bra REA på ITM/M-ITX tycker jag.

Seasonic Focus Plus Gold 750W är ett riktigt trevlig PSU om man bygger litet och vill ha oumph... Bara ett tips

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

@Kallamamran: Är inte det nätagget ett ATX? Det går aldrig in
Jag vill ju helst ha detta nätagg från EVGA. Men hittar inte någon återförsäljare i Sverige. Har mailat webhallen och frågat om dom tar in dessa. Beroende på vad dom svarar så blir det nog köp innan mellandagarna och hoppas att komponenterna jag köper sänks lite så man får mellanskillnaden tillbaka genom min köpförsäkring på kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Vänta på rean, men förvänta dig inte mycket. Sällan det blir bra REA på ITM/M-ITX tycker jag.

Seasonic Focus Plus Gold 750W är ett riktigt trevlig PSU om man bygger litet och vill ha oumph... Bara ett tips

Är det?
#17685413

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Fille14:

Håll i er, nu!

BR kör 25% på hela sortimentet! där b.l.a New NINTENDO 2DS XL finns för 1 086 kr (1449:-)

https://www.br.se/leksaker/gaming/new-nintendo-2ds-xl-svart-t...

Gick in och kollade lite på Nintendo switch utbudet, och till min stora förvåning (not) så var allt slut i lager, till och med i samtliga butiker. Tycker det är intressant hur allt Nintendo switch relaterat helt plötsligt är slut så fort någon sida har rea. Jag börjar vilka mig en ny folie hatt, för jag tror något är lurt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Gick in och kollade lite på Nintendo switch utbudet, och till min stora förvåning (not) så var allt slut i lager, till och med i samtliga butiker. Tycker det är intressant hur allt Nintendo switch relaterat helt plötsligt är slut så fort någon sida har rea. Jag börjar vilka mig en ny folie hatt, för jag tror något är lurt...

I just det här fallet spelar det inte så stor roll. Klickar du på "detaljer" i "Specialerbjudande"-rutan står det "Erbjudandet [...] gäller inte [...] spelkonsoler och konsolspel"

typo
Permalänk
Medlem

Ja jäklar du har rätt, gamestop kom inte med på prisjaktslistan, tack för tips!

Skrivet av Ugga:

Kostar 3490:- på Gamestop:

https://www.gamestop.se/PlayStation%204/Games/52180/playstati...

Står iaf att det är en ny produkt.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av stoffisimo:

I just det här fallet spelar det inte så stor roll. Klickar du på "detaljer" i "Specialerbjudande"-rutan står det "Erbjudandet [...] gäller inte [...] spelkonsoler och konsolspel"

Dock är allt på sidan nedsatt i pris, tipset i dagens fynd tråden som jag citerade länkade till just en spelkonsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Dock är allt på sidan nedsatt i pris, tipset i dagens fynd tråden som jag citerade länkade till just en spelkonsol.

[Lösa spekulationer följer]
Ja, de har uppenbart gjort ett misstag när de sänkt på allting, och kanske någon med huvudet på skaft tagit bort alla Switch-saker. Lättare för dom att göra så än att annullera orders hejvilt, med tanke på ståhejet som brukar följa i exempelvis just det här forumet när folk inte får sina orimligt billiga prylar.
2DS kanske inte är lönt att ta bort. Har ingen aning om intresset på såna.

Permalänk
Medlem

Till er som söker en streamingbox kolla in på denna då
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkontroller-och-r...

Nvidia Shield + fjärr och handkontroll för 1690kr bara. Shield kostar billigast 1490kr, och handkontrollen om man köper det separat så verkar det som det kostar minst 699kr på Elgiganten åtminstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Dock är allt på sidan nedsatt i pris, tipset i dagens fynd tråden som jag citerade länkade till just en spelkonsol.

Priset ligger på 1449 kr igen så var sannolikt en tillfällig miss från deras sida. Inga spelkonsoler (Switch/SNES/NES) verkar vara prissänkta nu när man klickar in på dem. Skummade Prisjakt och de flesta prylar där de är billigast verkar vara slut. Trots 25% rea så landar man sällan mer än några tiokronor under konkurrenterna.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=685&lista=prod&o=own...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

Till er som söker en streamingbox kolla in på denna då
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkontroller-och-r...

Nvidia Shield + fjärr och handkontroll för 1690kr bara. Shield kostar billigast 1490kr, och handkontrollen om man köper det separat så verkar det som det kostar minst 699kr på Elgiganten åtminstone

Skulle vilja rekommendera Xiaomi Mi Box S istället. Lite billigare och bra prestanda för pengarna. Lyckades klicka hem två stycken på Black Friday när de fanns i lager och jag är supernöjd.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet, stor upplevd prestandaskillnad mellan Xiaomi Mi Box S och Nvidia Shield.
Har själv Shield och har nyligen testat Mi Box S(det lägre priset lockade).
Jag använder främst Shield för BD/UHD BD remuxer.

Android-TV gränssnittet flyter på mycket bättre på Shield, upplevde Mi Box S som seg.

Bra att veta samt tekniska skillnader mellan mediaspelarna:

https://tekniksmart.se/xiaomi-box-s-4k-hdr-allt-du-maste-veta...

Anser personligen att Shield är värd sin prislapp, även för 1890kr(endast fjärrkontroll). Personligen betalar jag hellre ~1000kr mer för Shield och all dess extra funktionalitet, hårdvara-prestanda, support mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikata:

Min erfarenhet, stor upplevd prestandaskillnad mellan Xiaomi Mi Box S och Nvidia Shield.
Har själv Shield och har nyligen testat Mi Box S(det lägre priset lockade).
Jag använder främst Shield för BD/UHD BD remuxer.

Android-TV gränssnittet flyter på mycket bättre på Shield, upplevde Mi Box S som seg.

Bra att veta samt tekniska skillnader mellan mediaspelarna:

https://tekniksmart.se/xiaomi-box-s-4k-hdr-allt-du-maste-veta...

Anser personligen att Shield är värd sin prislapp, även för 1890kr(endast fjärrkontroll). Personligen betalar jag hellre ~1000kr mer för Shield och all dess extra funktionalitet, hårdvara-prestanda, support mm.

Det beror nog helt på användaren. Jag brukar i stort sett min Mi Box S enbart till Chromecast och IPTV. Det fungerar alldeles utmärkt. Tycker åtminstone att den förtjänar att nämnas som en billigare variant eftersom den helt klart uppfyller mina behov och jag är nöjd.

Man behöver inte alltid ha det bästa bästa. Ibland klarar man sig med det som är bra nog

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Det beror nog helt på användaren. Jag brukar i stort sett min Mi Box S enbart till Chromecast och IPTV. Det fungerar alldeles utmärkt. Tycker åtminstone att den förtjänar att nämnas som en billigare variant eftersom den helt klart uppfyller mina behov och jag är nöjd.

Man behöver inte alltid ha det bästa bästa. Ibland klarar man sig med det som är bra nog

Förstår och delar din inställning, lite av den anledningen jag köpte hem och testade boxen Ville gärna gilla den och använda den för streaming för TV nr 2. Däremot så klarade jag personligen inte av "lagget" i OS:et, och det lär inte bli bättre med tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikata:

Min erfarenhet, stor upplevd prestandaskillnad mellan Xiaomi Mi Box S och Nvidia Shield.
Har själv Shield och har nyligen testat Mi Box S(det lägre priset lockade).
Jag använder främst Shield för BD/UHD BD remuxer.

Android-TV gränssnittet flyter på mycket bättre på Shield, upplevde Mi Box S som seg.

Bra att veta samt tekniska skillnader mellan mediaspelarna:

https://tekniksmart.se/xiaomi-box-s-4k-hdr-allt-du-maste-veta...

Anser personligen att Shield är värd sin prislapp, även för 1890kr(endast fjärrkontroll). Personligen betalar jag hellre ~1000kr mer för Shield och all dess extra funktionalitet, hårdvara-prestanda, support mm.

Jag har båda idag, en shield i vardagsrummet och en mi box i mitt sovrum.
Båda avnänds för iptv och plex och visst är shield trevligare men så stor roll spelar det inte.
Shield har lite bättre flyt men i menyer men när det ska spela tv eller film så klarar båda jobbet galant, däremot har ju shield ethernet vilket inte mi box har vilket är en dealbreaker för vissa. Jag köpte en usb3 till ethernet till min mibox men det är inte lika smidigt samt att priset för denna skapelse är runt 300 vilket gör att skillnaden blir mindre.

Jag skulle nog säga att ska man köra wifi skaffa mi box ska man köra ethernet så köp shield eftersom det inte blir jättestor skillnad i pris efter usb-ethernet adapter till mi box.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kissekotten4:

Webhallen kör rea på en trevlig IPS med Freesync. Omfång: 30–83 kHz (H)/50–76 Hz (V)
https://www.webhallen.com/se/product/291919-Philips-246E9QJAB...
1.290kr

Bara 1/kund så den tunna ramen hjälper inte.

Man kan nog allt beställa flera, men då blir det ordinarie pris. Två skärmar bli då alltså 1640 kr/skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

@Kallamamran: Är inte det nätagget ett ATX? Det går aldrig in
Jag vill ju helst ha detta nätagg från EVGA. Men hittar inte någon återförsäljare i Sverige. Har mailat webhallen och frågat om dom tar in dessa. Beroende på vad dom svarar så blir det nog köp innan mellandagarna och hoppas att komponenterna jag köper sänks lite så man får mellanskillnaden tillbaka genom min köpförsäkring på kortet.

Det stämmer att det är ett ATX, meneeeee... Jag har monterat det i mitt Fractal Design Define Nano S (M-ITX) då det var det krafigaste och minsta PSU jag kunde hitta. Så jävla grymt!!! Kolla måtten på det!!!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

SBK skulle jag säga!!!

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Det stämmer att det är ett ATX, meneeeee... Jag har monterat det i mitt Fractal Design Define Nano S (M-ITX) då det var det krafigaste och minsta PSU jag kunde hitta. Så jävla grymt!!! Kolla måtten på det!!!

Okej, visst var det litet för att vara ATX. Men inte ens med vilja, våld och vaselin går det in i spöket

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Skulle vilja rekommendera Xiaomi Mi Box S istället. Lite billigare och bra prestanda för pengarna. Lyckades klicka hem två stycken på Black Friday när de fanns i lager och jag är supernöjd.

tänkte först att skaffa det, men efter X antal video där de jämförs samt ett antal videos om varför Shield är det bästa streaming boxen just nu, så blev det till slut att jag valde Nvidia Shield. Var ju tur att jag såg att Elgiganten prissänkte paketet med handkontrollen också. Var annars tänkt att jag skulle skaffa det som inte hade handkontrollen.

vilket fall, jag tror jag kommer spela spel på det också så det var naturligt för mig att välja shield istället

Permalänk
Medlem

Jag beställde alla tre kiten från Gamestop med Nintendo Labo och fick nu mail att ordern är borttagen. Står "ångrad" på mina beställningar på sidan. Ett av kiten går ju fortfarande att beställa så man tänker ju att de kunnat kolla om jag iaf fortfarande ville ha det. Urdåligt hanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Jag beställde alla tre kiten från Gamestop med Nintendo Labo och fick nu mail att ordern är borttagen. Står "ångrad" på mina beställningar på sidan. Ett av kiten går ju fortfarande att beställa så man tänker ju att de kunnat kolla om jag iaf fortfarande ville ha det. Urdåligt hanterat.

Jag har fortfarande inte fått tag på kundtjänst hos Gamestop då jag vill avbeställa en order jag beställde då det ”endast” var halva priset. Lagt en annan identisk order som jag vill ha istället då det blev mycket billigare. Båda ordrarna står som bekräftade och tre olika butiker har ringt mig angående ordern. Mailade dem i lördags och har även försökt ringa dit men enligt butikerna så är det en ensam stackare som hanterar all kundtjänst för Gamestop Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonyx:

Konstigt
”Säljs av Inet AB”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag går in på den länken så är "Arlo Pro" markerad, och kostar 480 euro utan svensk moms. Och väljer man Arlo Pro 2, så kostar den 763 euro, alltså ganska nära svenskt pris. Har jag missat något eller har de ändrat priset senaste timmen?

Permalänk
Skrivet av croon:

När jag går in på den länken så är "Arlo Pro" markerad, och kostar 480 euro utan svensk moms. Och väljer man Arlo Pro 2, så kostar den 763 euro, alltså ganska nära svenskt pris. Har jag missat något eller har de ändrat priset senaste timmen?

Stämmer, det var fel modell.
Arlo Pro (505 Euro) (~5206kr)
Prisjakt (5990kr)

Arlo Pro 2 (801,6 Euro) (~8258kr)
Prisjakt (7388kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Konstigt
”Säljs av Inet AB”

Skickades från m.sweclockers.com

haha, missade det, god observation

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB