Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köpa nintendo idag?

Tjena. Går i tankarna om att åka upp till elgiganten och köpa mig ett switch för 3499kr och sen super smash till de.
Vad tror ni som har koll. kommer switchen att gå ner något i pris under mellandagarna eller brukar den stå ganska still under reor?

Permalänk
Medlem

@hoffmann90:

Enligt prisjakt låg Switchen i sig stabilt i pris från 7 dec till 19 jan under förra julen. Inte ens under Black Friday i år såg den någon signifikant sänkning. Senaste gången själva konsollen kostade under 3000 kr var i september 2017. Hur priset för just en bundle kommer se ut är lite knepigare att förutspå... Min outbildade gissning är att mellandagsrea inte spelar så stor roll (om inte nån butik går ut med xx% rabatt oavsett produkt), men att priset påverkas mer av att konsollen åldras.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Hej,
Vet vi hur länge switch kommer finnas kvar innan nästa generation kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Hej,
Vet vi hur länge switch kommer finnas kvar innan nästa generation kommer?

Nej, men Nintendo brukar snitta 5-6 år per generation. Och Switchen är knappa 2 år gammal, så det är nog ett gäng år kvar troligen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nintendo har sällan rea

Polygon's video beskriver det rätt väl:

Summan av kardemumman är att det inte riktigt finns andra alternativ om man vill spela några av deras franchise-spel och minneskorten är dyrare än diskar etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoffmann90:

Tjena. Går i tankarna om att åka upp till elgiganten och köpa mig ett switch för 3499kr och sen super smash till de.
Vad tror ni som har koll. kommer switchen att gå ner något i pris under mellandagarna eller brukar den stå ganska still under reor?

Köp ett du kommer inte bli besviken.
Men jag hade nog väntat till mellandagarna och se om det kryper ner till 2999:-

Skrivet av kirayatail:

@hoffmann90:

Enligt prisjakt låg Switchen i sig stabilt i pris från 7 dec till 19 jan under förra julen. Inte ens under Black Friday i år såg den någon signifikant sänkning. Senaste gången själva konsollen kostade under 3000 kr var i september 2017. Hur priset för just en bundle kommer se ut är lite knepigare att förutspå... Min outbildade gissning är att mellandagsrea inte spelar så stor roll (om inte nån butik går ut med xx% rabatt oavsett produkt), men att priset påverkas mer av att konsollen åldras.

Switch kostade under Black Friday i år 2999:-, nu kommer jag inte ihåg var, men då jag rådde en bekant att köpa just då så minns jag det.
Sedan så finns det ju uppgifter på Prisjakt att det kostat 2990, och 2998 under den här hösten. Dock under mycket begränsad tid.

Permalänk
Medlem

Kan ju nämna att switchen kanske kommer få en uppdaterad version nästa år. Dock ska alla nya spel och gamla kunna spelas på varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk

Att det skulle komma en ny version väger inte så mycket. sticker nog upp och köper en idag.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med just switch, men såg på min wii u att det är rea på en del spel i e-shopen nu. 22kr för Giana Sisters Twisted Dreams är ett kap exempelvis. kanske går att spara några hundra om det är rea på switchspel man ändå vill ha?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7