Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT770 Pro 80

Tjena, har producerat musik ett tag och tänkte att jag skulle börja mixa mina låtar och släppa dem i framtiden. Jag har tidigare haft Razer Kraken 7.1, helt okej hörlurar med hård bas och högt ljud (väldigt högt). Ville ha hörlurar i studioriktningen så jag köpte ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80 och en FiiO E10K Olympus 2 för att få ut bra ljud. Allt funkar som det ska förutom en grej, ljudet är väldigt lågt (speciellt jämfört med mina föra hörlurar) och låter även lite avlägset. En jämförelse skulle kunna vara 60% av 100% om man har mina razerhörlurar som ribba. Det känns verkligen som om ljudet behöver en extra kick upp i decibelmätaren.

Har maxat förstärkaren och alla inställningar på datorn, har även provat att koppla in dem i en annan dator med samma resultat. Jag undrar om det är fel på min dator eller om det är något knasigt med hörlurarna/förstärkaren?

Tacksam för svar.

Permalänk

Hade liknande funderingar när jag endast körde DAC
Kompletterade med ett litet mixerbord (Behringer 602) och jädrar vilken skillnad det blev.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet: skönt att jag inte var ensam då om problemet då mixerbordet kostar ju nästan lika mycket som förstärkaren, kanske lika bra att skicka tillbaka den då och köpa en Behringer 602?

Permalänk
Medlem

Jag trodde "FiiO E10K Olympus 2" var en dac+amp och funderade på att köpa den till mina Beyerdynamic DT1770 pro men antar att jag får leta vidare. Kommer antagligen bli dyrt för mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av emoking:

Tjena, har producerat musik ett tag och tänkte att jag skulle börja mixa mina låtar och släppa dem i framtiden. Jag har tidigare haft Razer Kraken 7.1, helt okej hörlurar med hård bas och högt ljud (väldigt högt). Ville ha hörlurar i studioriktningen så jag köpte ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80 och en FiiO E10K Olympus 2 för att få ut bra ljud. Allt funkar som det ska förutom en grej, ljudet är väldigt lågt (speciellt jämfört med mina föra hörlurar) och låter även lite avlägset. En jämförelse skulle kunna vara 60% av 100% om man har mina razerhörlurar som ribba. Det känns verkligen som om ljudet behöver en extra kick upp i decibelmätaren.

Har maxat förstärkaren och alla inställningar på datorn, har även provat att koppla in dem i en annan dator med samma resultat. Jag undrar om det är fel på min dator eller om det är något knasigt med hörlurarna/förstärkaren?

Tacksam för svar.

Spontant tycker jag det låter som att något är fel, DT-770 80 ohm är inte svårdrivna. Är du alltså kopplad med USB till datorn, och lurarna kopplade i porten framme på Fiio:n? Du har Fiion vald som output på datorn? Testat ändra läge på gain switchen bak på Fiion?

Du ska inte kunna maxa Fiions volym och tycka att det är för lågt om allting faktiskt är maxat på mjukvarusidan och det är rätt kopplat. Eller så är den trasig.