American truck simulator, vilket grafikkort bör jag köpa?

Permalänk
Medlem

American truck simulator, vilket grafikkort bör jag köpa?

tjena
spelar american truck simulator och det laggar rätt mycket vad föreslår ni att man ska ha för grafikkort för att det ska vara laggfritt?
Mvh Liam

Permalänk
Medlem

Rekommenderat grafikkort är GTX 760 2 GB vilket är ett kort som inte är mycket att hänga i granen längre. Precis som Euro Truck Simulator 2 är de byggda exakt likadant och båda spelen ska kunna spelas med äldre grafikkort. Själv har jag ett gammalt 960 som klarar båda spelen galant, vill du ha ett mer framtidssäkrat kort är 1060 att rekommendera - men då är det överdrivet starkt för bara American Truck Simulator om det nu är det enda du spelar. Tänk också på att bara uppgradera grafikkortet inte alltid fungerar.

§5
Permalänk
Hedersmedlem

@Liam79 *Tråd flyttad, rubrik förtydligad*

Hej och välkommen till Sweclockers!
Jag flyttade din tråd till rätt forumdel och passade även på att förtydliga rubriken åt dig. Återkom gärna med specs på din dator såsom CPU, ram, nätaggregat, datorskärm (upplösning/Hz) osv. Ju mer info, desto lättare blir det att guida dig

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

borde kanske köpa ny dator ist

@Viradise: aha okej är inte så kunnig på datorer nämligen, de va en kompis som tipsade om denna sidan. har en ganska gammal dator en asus (kan ta reda på lite mer info om den) men det kanske är mer värt o köpa en ny dator.

Permalänk
Medlem

info om datorn

modell ASUS desktop pc cm6340 series
Processor intel r core TM i5-3350p cpu
3.10GHz 3.10 GHz
installerat ram minne 8 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liam79:

modell ASUS desktop pc cm6340 series
Processor intel r core TM i5-3350p cpu
3.10GHz 3.10 GHz
installerat ram minne 8 gb

Nätagg? Skärm?
Ett nvidia 1050/1050ti kan vara något om det rymms fysiskt, moderkort pallar, samt att det finns kraft i psu

Permalänk
Medlem

@Skrotnisse92: skärm är en packard bell

Permalänk
Medlem

Gå till din lokala datorbutik å låt de installera grafikkortet vilket du kan köpa på egen hand. Ett AMD 580 eller GTX 1050 räcker för max i 1080p. Lycka till!

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Medlem

@Liam79: Om du tar reda på vad din Asus dator heter så får vi också reda på vad den innehåller, som sagts tidigare så kräver spelet relativt lite så du behöver ingen värsting PC för att köra.

Permalänk
Medlem

Känns som det är rätt svagt nätaggregat, vad jag kan se så är det en 350W och det känns väldigt tunt med nya kort, sedan vet jag inte hur det är att byta komponenter i denna dator, nackdelen med många fabriksdatorer.