Bluetooth in-ear lurar under hörselkåpor?

Permalänk
Medlem

Bluetooth in-ear lurar under hörselkåpor?

Hej!

Klarar t.ex. Jabra elite active 65t att hålla kontakten med telefonen om man har lurarna + ett par hörselkåpor på dig?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Funkar garanterat, blir nog marginell skillnad i räckvidd motför om du är utan hörselkåpor (sålänge du inte har folieklädda kåpor).

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa bluetooth kåpor direkt?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

@Litenskit: Låt oss säga att han använder hörselkåpor i jobbet men in-ear Jabra är hans privata. För att då slippa gå runt med hörselkåpor på stan, en helg, vill han inte ha en kombinerad variant. Nu kanske det inte är så men oavsett så spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Anledningen till att jag inte vill köpa kåpor med inbyggd bluetooth är att dessa inte dämpar lika mycket som peltors mest dämpande kåpor vilka jag redan äger. Dessutom det som ovanstående talare kommenterade.

Permalänk
Medlem

Mina 5 ören är iaf att det är rätt obekvämt med inears under hörselkåpor under längre tid.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

@Litenskit: Aj då men jag chansar nog, aldrig upplevt obehag av att ha proppar + kåpor hela arbetsdagen i alla fall.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Morannon:

Tack för svaren!

Anledningen till att jag inte vill köpa kåpor med inbyggd bluetooth är att dessa inte dämpar lika mycket som peltors mest dämpande kåpor vilka jag redan äger. Dessutom det som ovanstående talare kommenterade.

Peltor gör ju hörselskydd som kan spela musik via blåtand. Fördelen med dem är ju att du har medhörningsfunktion så det är lätt att kommunicera med andra om det behövs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.